Onrust (5 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (342 meningen)
Alprazolam (196 meningen)
Diazepam (192 meningen)
Lorazepam (168 meningen)
Xanax (134 meningen)

28-09-2011 | Man | 78
Slaapstoornissen
Al meer dan 30 jaar ben ik gebruiker van de Tranxène 5mg. Sinds men de verpakking veranderde naar een soort doorduwverpakking heb ik niets dan klachten. Te talrijk zijn immers de doorgeduwde Capsules die zo een gedeelte van hun inhoud verliezen, de capsule er beschadigd dus uitkomt en men zo een hoeveelheid wit poeder verliest. Een doosje met 30 capsules kost 3,95€ wat nie[lees meer...]t aan de goedkope kant is. Gemiddeld beschadigd men tijdens het doorduwen 2 tot 3 tabs wat of 0,32€. Op jaarbasis betekent dit 365/30= 12,17 volumes van 30 tabs of een verlies van 12,17 x 0,32 = 3,89€ hetzij 157 Bef en verliest men dus ± 30 capsules of 1 verpakking. Een gepensioneerde MOET besparen wil hij zijn budget in evenwicht houden waarbij elke eurocent telt!

09-06-2021 | Man | 65
clorazepinezuur (10mg)
Ook een effectief medicijn tegen angst en paniek. Werkte sneller in maar kortere werking dan Lorazepam is mijn mening.

25-12-2020 | Vrouw | 65
clorazepinezuur (5)
Ik heb al 25 jaar Tranxene 5 mg alleen zo nodig..ZEKER NIET DAGELIJKS. Soms kon ik ook enkele maanden zonder. Ik had ze als ondersteuning voor een hele enkele keer dat het niet goed met mij ging. Nu ik ouder ben beginnen de angsten weer de kop op te steken. Dat is de laatste 2 jaar het geval. De ene keer als ik een angsstoornis heb neem ik er 1 per dag en soms weleens 2[lees meer...]x pd. Ligt eraan hoe ik mij voel. Meestal is het 1 tot 2 dagen per maand dat het niet goed gaat. Dan heb ik ook slaapproblemen. En pieker ik veel. Na het innemen van 5 mg gaat het na ruim een half uur beter. Heb ze ook altijd bij me voor het geval dat. Ik heb gelukkig geen last van verslaving.,en ook niet echt bijwerkingen op een beetje hoofdpijn na Ben tevreden over dit medicijn.

14-02-2012 | Man | 65
clorazepinezuur
in de tijd dat ik tranxene kreeg werd er nog niet over fluvoxamine in verband met een gebrek aan serotonine gesproken. Dankzij mijn vakliteratuur ontdekte ik dat het middel in de Verenigde Staten al wel op de markt was. Zo gauw het hier ter beschikking kwam voor mijn soort stoornis heb ik het gekregen.

22-09-2014 | Man | 62
Aangezichtspijn
Zeer goed werkende medicatie en zeker niet verslavend kom van 3x10mg valium en voel me nu veel beter met 2x5mg

22-02-2016 | Man | 61
clorazepinezuur (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Sinds dat ik tranxene 75 mg (3 capsules per dag ) slik, is mijn hele leven veranderd. Ik durf weer normaal op straat te komen met opgeheven hoofd, ik heb geen angst meer, ik sta mijn mannetje. Vroeger was ik bang en telde ik tegels. wat ik alleen jammer vind is dat mijn (hulpverleners) mij dit medicijn niet eerder hebben voorgeschreven, het schijnt al van voor de tweede w[lees meer...]ereld oorlog op de markt te zijn geweest, dat had mij vele jaren verdriet kunnen besparen.

30-05-2020 | Man | 60
Onrust
In slaap vallen

09-04-2018 | Man | 60
clorazepinezuur (20mg)
Alcoholverslaving
Aanvankelijke medicijn schijnt uit de handel te zijn genomen.

24-01-2016 | Man | 58
clorazepinezuur (5mg)
gebruik het nu 15 jaar en is een groot vergif, eerst 5mg per week, nu 3 x per week, het kalmeert binnen een uur maar erg verslavend, elke dag vechten tegen ontwenningsverschijnselen, begin er NOOIT mee, zelfs niet voor 1 dag, het geneest niks, het maakt alles erger, sluipmoordenaar

06-09-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
Ik heb nog geen verbetering

10-04-2013 | Vrouw | 53
clorazepinezuur
Uni(tranxene) is goed te verdragen, je kan het nemen als het echt nodig is, als het niet nodig is kan je het laten. Je moet wel waakzaam blijven voor te hoge dosis en afhankelijkheid.

12-05-2020 | Man | 52
clorazepinezuur (10mg)
Heb 30 jaar last van angstaanvallen. Nu krijg ik opbouwend Tranxène 60mg/ dag. Werkt goed tegen angst en houdt me toch scherp. Oud maar goed middel. Slaap er ook beter op. Hopelijk valt de tolerantie mee. Gebruik het nu 2 maanden. Hiervoor Valium 10mg/dag. Dat maakte me veel suffer. Best raar want 60mg Tranxène zou gelijk staan aan 45mg Valium! Tranxène werkt langdurig ma[lees meer...]ar het beste resultaat krijg ik 1,5 uur na inname. Dan is het 5 uur heel effectief. Succes allemaal. Het is een hele zoektocht om je juiste medicatie te vinden.

10-07-2016 | Man | 51
clorazepinezuur (20mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Slaperigheid, duizeligheid, onrust, versaving

20-08-2018 | Man | 50
clorazepinezuur (10mg)
Tranxene is een middel dat niet uit de handel genomen is, wat anderen beweren,dat las ik onlangs , maar dat is dus niet zo. Ik gebruikte altijd de stofnaam dikaliumclorazepaat, maar dat werd op een gegeven moment niet meer beschikbaar en nu gewoon weer Tranxene gefabriceerd door Sanofi. Het middel werkt erg goed tegen angst/paniekstoornis en werkt ook ondersteunend bij het[lees meer...] opstarten van antidepressiva of antipsychotica. Het middel werkt bij mij beter dan Oxazepam wat bij mij nogal bijwerkingen gaf zoals geheugenstoornissen en een katerig gevoel bij het wakker worden, ook meer angst en depressie na inname en gebruik van oxazepam. Daarom geswitcht naar Tranxene. En dat is een goede keuze geweest. Het middel werkt verslavend en daarom net als bij andere benzodiazepinen niet innemen als het wel met je gaat. Dus maak er geen gewoonte van, ook al staat er op de verpakking 2 x daags innemen. Als je jezelf niet angstig voelt kan je gerust een keer, of meer zelfs overslaan, dat doe ik regelmatig. B.v. als je geen hoofdpijn hebt ga je ook niet standaard paracetamol innemen... Op deze manier werkt het beter bij mij en kan je er ook makkelijker vanaf bouwen mocht dat in de toekomst nodig zijn. Het is gewoon een tip. Teveel mensen nemen kalmerende middelen standaard in waardoor het op een gegeven moment niet meer werkt en je een hogere dosering nodig hebt voor hetzelfde effect. Uiteindelijk is dan de kans groot dat je er aan verslaafd raakt. Wat weer veel problemen geeft met afbouwen van deze medicatie. Deze medicijnen zijn niet slecht mits je ze op een juiste wijze gebruikt.

24-09-2012 | Man | 50
clorazepinezuur
Heb best lopen te worstelen, met verschillende medicijnen.......maar nog nooit zo rustig en positief gereageerd als op ditmiddel, we het tenslotte een gebrek aan serotonine helaas...vaak ook erfelijk. dit middel steunt me, en had gehoopt dit eerder te hebben ontdekt........maar goed, beter laat dan nooit........grote voordeel ook, tis een stuk minderverslavend dan al d[lees meer...]ie oxexepammetje en diazepammetjes......t werkt ook langer, heel prettig

23-08-2018 | Man | 49
clorazepinezuur (50mg)
Ik ben als beroepsmilitair bij het korps commando troepen uitgezonden geweest naar Irak. We werkten onder Engelse vlag. Hier heb ik de meest gruwelijke dingen meegemaakt en gezien. Ik treed niet in details. Na jaren ben ik overgestapt naar een baan bij de overheid. Na ongeveer 6 jaar kwam de angst, onrust, alertheid en agressie opzetten. In mijn baan bij de overheid kreeg [lees meer...]ik te maken met veel zelfdodingen. Ik merkte dat ik mijn functie niet meer naar behoren kon uitoefenen en werd later volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ik heb op mijn 38 levensjaar gelijk hulp gezocht bij een psychiater. Sedert mijn 38e heb ik fikse chronische spanningshoofdpijn. 24 uur per dag / 7 dagen in de week. De eerste jaren ben ik door een hel gegaan door het probleem te proberen op te lossen met antidepressiva of antipsychotica. Geen van deze middelen hielp. Het maakte mijn probleem alleen nog erger. Nu gebruik ik alleen tranxene. Vanaf dat moment voelde ik mij herboren en gelukkig houdt dit effect nog aan. Ik gebruik sedert 8 jaar 200 mg dagelijks. Ik weet dat het middel verslavend is. Ik sta reeds 8 jaar op 200 mg ingesteld en functioneer prima. Mij helpt dit medicijn prima ookal zijn veel artsen sceptisch bij het verstrekken van benzodiazepines voor een langere periode.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum