Onrust (6 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (373 meningen)
Diazepam (208 meningen)
Alprazolam (204 meningen)
Lorazepam (188 meningen)
Xanax (150 meningen)

19-12-2017 | Man | 30
Onrust
Ik krijg een paar benzo's voorgeschreven hier in Belgie. De Tranxene 50mg is tegen de onrust die ik soms tot 3 x per week voor heb en die is ook series. Hangt ook samen met mijn chronische pijn. Dit middel helpt wel en heb er geen bijwerking van zoals moeheid of een slap gevoel. Ook wil ik hier mijn ervaring met Halcion 0.250MG (Triazolam) als inslaper bij mijn flunitra[lees meer...]zepam praten, maar het staat niet in de lijst. Niet in NL op de markt?

08-07-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (50mg)
Beste, ik neem al 14 j slaapmedicatie . Op mijn 18de begonnen met zolpidem omwolken van schizofrene moeder/ alcoholiste. Toen ben ik 7j gehuwd geweest waarna mijn man mij bedrogen had en wat ik totaal niet zag aankomen! We waren soulmates: dacht ik! Zelfmoordneigingen , anorexia enz.. Ik kreeg het niet verwerkt en sliep niks!!! Toen kreeg ik van de dokter tranxene 50 Mg vo[lees meer...]orgeschreven en nog 1 dominal erbij. Die tranxene was toen WEL een redding. Het bracht me rust en de dominal zorgdecervoor dat ik lekker kon doorslapen!! Nu pak ik dit al een paar jaar en let op! Ik ben al een paar maal zonder gevallen ( een week of langer) en werd telkens ziek. Zweten s nachts, moe overdag enz... Maar dit bleek afkick te zijn van de tranxene dus let op! Ik wens er ook nog bij te vermelden dat ik op mijn 29ste 2 miskramen heb gehad en het verdriet was immens. Een vriendin heeft me in aanraking met coke gebracht en tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds 1.5 gr per week. Soms denk ik terug aan de trauma's , mijn verleden , en gebruik ik soms wel eens voor ik ga slapen. Niet goed! Zeker niet! Mr kan het niet helpen en dan is get de tranxene die mij echt weer helpt om mijn innerlijke rust terug te vinden!

11-10-2015 | Man | 48
Onrust
ideaal medicijn tegen onrust en werkt snel

10-02-2015 | Man | 28
clorazepinezuur
Ik ben 6 jaar verslaafd geweest aan heroine en ik heb er het nog steeds moeilijk mee, zin in de drug bv en de tranxe houd me wel kalm ookal zit ik soms te denken of er geen arts zou bestaan die mij afentoe niet eens een oxycontintje of een ander lekker opiaat zou kunnen voorschrijven om het leven net iets leuker te maken en zo raak ik niet terug in het mileu iemand eima[lees meer...]nd een openminded arts in gedachten l

22-09-2014 | Man | 62
Aangezichtspijn
Zeer goed werkende medicatie en zeker niet verslavend kom van 3x10mg valium en voel me nu veel beter met 2x5mg

28-01-2014 | Man | 44
clorazepinezuur
Ik lijd aan aan een paniekstoornis. Ik gebruik Tranxene capsules(B2 code) en daarbij ook een SSRI (Zoloft) (Sertraline). 2x50 mg. De Tranxene 2x10 mg werkt in tegenstelling tot de Zoloft onmiddellijk en helpt me om moeilijke situaties zoals het uitvoeren van noodzakelijke zaken zoals boodschappen doen of naar de tandarts of kapper te gaan. Soms heb ik genoeg steun aan 1 c[lees meer...]apsule en er zijn (stressvolle) dagen dat ik de Benzo niet nodig heb. Echter in super stressvolle situaties (zoals lang in de rij staan op een luchthaven) gebruik ik er 3 op die dag. ik heb van gewenning tot nu toe niets gemerkt en spaar de niet gebruikte capsules voor dagen dat ik ze echt nodig denkt te hebben.

24-09-2012 | Man | 50
clorazepinezuur
Heb best lopen te worstelen, met verschillende medicijnen.......maar nog nooit zo rustig en positief gereageerd als op ditmiddel, we het tenslotte een gebrek aan serotonine helaas...vaak ook erfelijk. dit middel steunt me, en had gehoopt dit eerder te hebben ontdekt........maar goed, beter laat dan nooit........grote voordeel ook, tis een stuk minderverslavend dan al d[lees meer...]ie oxexepammetje en diazepammetjes......t werkt ook langer, heel prettig

28-09-2011 | Man | 78
Slaapstoornissen
Al meer dan 30 jaar ben ik gebruiker van de Tranxène 5mg. Sinds men de verpakking veranderde naar een soort doorduwverpakking heb ik niets dan klachten. Te talrijk zijn immers de doorgeduwde Capsules die zo een gedeelte van hun inhoud verliezen, de capsule er beschadigd dus uitkomt en men zo een hoeveelheid wit poeder verliest. Een doosje met 30 capsules kost 3,95€ wat nie[lees meer...]t aan de goedkope kant is. Gemiddeld beschadigd men tijdens het doorduwen 2 tot 3 tabs wat of 0,32€. Op jaarbasis betekent dit 365/30= 12,17 volumes van 30 tabs of een verlies van 12,17 x 0,32 = 3,89€ hetzij 157 Bef en verliest men dus ± 30 capsules of 1 verpakking. Een gepensioneerde MOET besparen wil hij zijn budget in evenwicht houden waarbij elke eurocent telt!

19-02-2011 | Man | 32
Detoxificatie van alcohol
Goed medicijn ter ondersteuning van ontwenning van alcohol.

01-05-2010 | Man

12-02-2022 | Vrouw | 33
Onrust
Probeer het beste te maken van me leven. Door deze pillen ga ik veel vaker de deur uit meer energie een en al positief. Alles wat qua papieren binnenkwam meteen stressen ik had een bepaald doel in me planning en dan moet het ook zo lopen anders kan ik er zo niet tegen. Ik zie sommige ook 5 mg nemen ik heb van iemand net 50 mg is dat heel zwaar of kan ik dat wel hebben?

30-05-2020 | Man | 60
In slaap vallen

05-04-2019 | Man | 39
clorazepinezuur (5mg)
Tegen angst en paniekaanvallen is Tranxène 5 mg veruit de beste medicatie die er is en heb al vanalles voorgeschreven gekregen. Beter dan andere benzo's zoals diazepam die teveel vermoeien en te weinig tegen angst doen in verhouding tot de dosis die nodig is. Van SSRI's word ik juist zeer angstig en nerveus. Ik neem Tranxène 5 mg nu al zo'n 20 jaar en heb de dosis nog niet[lees meer...] moeten verhogen wat ook positief is. Beste is van die van 5 mg te nemen, omdat die voldoende werkt zonder te moe te maken. Eerste paar dagen zal je mss wat moe voelen maar dit verdwijnt vlug. 10 mg ineens vermoeid teveel overdag. Ideale dosis voor mij is 3 tot 4 keer per dag 5 mg. Bij opstaan neem ik eerste, tegen 16u als ik thuiskom 2de en dan in de loop van de avond een 3de en eventueel 4de net voor slapen naar gelang ik mij voel. Kan Tranxène 5 mg aan iedereen aanraden.

23-08-2018 | Man | 49
clorazepinezuur (50mg)
Ik ben als beroepsmilitair bij het korps commando troepen uitgezonden geweest naar Irak. We werkten onder Engelse vlag. Hier heb ik de meest gruwelijke dingen meegemaakt en gezien. Ik treed niet in details. Na jaren ben ik overgestapt naar een baan bij de overheid. Na ongeveer 6 jaar kwam de angst, onrust, alertheid en agressie opzetten. In mijn baan bij de overheid kreeg [lees meer...]ik te maken met veel zelfdodingen. Ik merkte dat ik mijn functie niet meer naar behoren kon uitoefenen en werd later volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ik heb op mijn 38 levensjaar gelijk hulp gezocht bij een psychiater. Sedert mijn 38e heb ik fikse chronische spanningshoofdpijn. 24 uur per dag / 7 dagen in de week. De eerste jaren ben ik door een hel gegaan door het probleem te proberen op te lossen met antidepressiva of antipsychotica. Geen van deze middelen hielp. Het maakte mijn probleem alleen nog erger. Nu gebruik ik alleen tranxene. Vanaf dat moment voelde ik mij herboren en gelukkig houdt dit effect nog aan. Ik gebruik sedert 8 jaar 200 mg dagelijks. Ik weet dat het middel verslavend is. Ik sta reeds 8 jaar op 200 mg ingesteld en functioneer prima. Mij helpt dit medicijn prima ookal zijn veel artsen sceptisch bij het verstrekken van benzodiazepines voor een langere periode.

06-03-2018 | Man | 32
Onrust
een last verzachtenen Ik had last van blijvende onrust nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!

12-08-2017 | Man | 35
Stress
Tranxene 50 is voor mij een effectief middel om te kalmeren, slapen en angst te weren. Volgens mij is het het beste Benzodiazepine. Ik ben nog verslaafd geweest aan Tranxene, maar na het afkicken ben ik toch terug herbegonnen. Ik laat verslaving niet toe door het gebruik te minimaliseren.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum