Ervaringen met Tranxene

Onrust (8 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (403 meningen)
Diazepam (226 meningen)
Alprazolam (226 meningen)
Lorazepam (214 meningen)
Xanax (163 meningen)

22-09-2014 | Man | 62
Aangezichtspijn
Zeer goed werkende medicatie en zeker niet verslavend kom van 3x10mg valium en voel me nu veel beter met 2x5mg

19-05-2014 | Man | 40
clorazepinezuur (50mg)
Alcoholverslaving
Neem 3x tranxene 50mg + 1mg lorezopam voorgeschreven door huisarts wegens slecht bloedonderzoek, neem ook lypanthil voor mijn cholestorol, ben soms een zware drinker met alle gevolgen van dien, maar van deze mengeling, krijg ook vitamine b6 en disulfiram, word ik vergeetachtig en niet echt rustig, soms angst, depressie en vreetbuien en zelfs slapeloosheid, ben juist 40j g[lees meer...]eworden.

28-01-2014 | Man | 44
clorazepinezuur
Ik lijd aan aan een paniekstoornis. Ik gebruik Tranxene capsules(B2 code) en daarbij ook een SSRI (Zoloft) (Sertraline). 2x50 mg. De Tranxene 2x10 mg werkt in tegenstelling tot de Zoloft onmiddellijk en helpt me om moeilijke situaties zoals het uitvoeren van noodzakelijke zaken zoals boodschappen doen of naar de tandarts of kapper te gaan. Soms heb ik genoeg steun aan 1 c[lees meer...]apsule en er zijn (stressvolle) dagen dat ik de Benzo niet nodig heb. Echter in super stressvolle situaties (zoals lang in de rij staan op een luchthaven) gebruik ik er 3 op die dag. ik heb van gewenning tot nu toe niets gemerkt en spaar de niet gebruikte capsules voor dagen dat ik ze echt nodig denkt te hebben.

12-03-2013 | Man | 32
Cholesterol
Ik gebruik nu al twee wekken ben der zeer goed bij ge voelt u beter dan bij andere geneesmiddelen nie zo suf maar wel op u gemak ik hoop dat het zo blijft aan iedereen veel sterkte

24-09-2012 | Man | 50
clorazepinezuur
Heb best lopen te worstelen, met verschillende medicijnen.......maar nog nooit zo rustig en positief gereageerd als op ditmiddel, we het tenslotte een gebrek aan serotonine helaas...vaak ook erfelijk. dit middel steunt me, en had gehoopt dit eerder te hebben ontdekt........maar goed, beter laat dan nooit........grote voordeel ook, tis een stuk minderverslavend dan al d[lees meer...]ie oxexepammetje en diazepammetjes......t werkt ook langer, heel prettig

25-08-2012 | Man | 40
ADD
Ik zweer bij dit middel. Je voelt de rust en het ontspannen gevoel na een half uurtje opkomen, zonder helemaal van de kaart te zijn en/of suf te worden. Ik kan gewoon goed mijn ding doen, en niemand merkt wat aan me. Verslavend is het voor mij ook niet. Met slechte dagen neem ik max 40 mg, en soms ook weer een week helemaal niets, zonder er ook maar aan te denken. De 20 mg[lees meer...] kan je perfect breken op vier breeklijnen.

14-02-2012 | Man | 65
clorazepinezuur
in de tijd dat ik tranxene kreeg werd er nog niet over fluvoxamine in verband met een gebrek aan serotonine gesproken. Dankzij mijn vakliteratuur ontdekte ik dat het middel in de Verenigde Staten al wel op de markt was. Zo gauw het hier ter beschikking kwam voor mijn soort stoornis heb ik het gekregen.

28-09-2011 | Man | 78
Slaapstoornissen
Al meer dan 30 jaar ben ik gebruiker van de Tranxène 5mg. Sinds men de verpakking veranderde naar een soort doorduwverpakking heb ik niets dan klachten. Te talrijk zijn immers de doorgeduwde Capsules die zo een gedeelte van hun inhoud verliezen, de capsule er beschadigd dus uitkomt en men zo een hoeveelheid wit poeder verliest. Een doosje met 30 capsules kost 3,95€ wat nie[lees meer...]t aan de goedkope kant is. Gemiddeld beschadigd men tijdens het doorduwen 2 tot 3 tabs wat of 0,32€. Op jaarbasis betekent dit 365/30= 12,17 volumes van 30 tabs of een verlies van 12,17 x 0,32 = 3,89€ hetzij 157 Bef en verliest men dus ± 30 capsules of 1 verpakking. Een gepensioneerde MOET besparen wil hij zijn budget in evenwicht houden waarbij elke eurocent telt!

13-07-2011 | Man | 32
Angststoornis / zenuwachtigheid
Voordat ik dit medicijn gebruikte was ik extreem zenuwachtig. Deze zenuwachtige gevoelens in mijn borst en buik heb ik sinds de eerste capsule niet meer gevoeld. Ook heb ik minder angst en stelt het medicijn mij in staat om op een relaxte manier therapie te doen, o.a. exposure i.v.m. agorafobie. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn en ben zelfs gestopt met roken (nu 3 da[lees meer...]gen) omdat ik me gewoon lekker ontspannen voel. Sporten gaat prima met dit medicijn, maar goed ik slik dan ook maar 5 mg, dus da's niet zo heel veel. Qua bijwerkingen is het enige dat ik soms een beetje in mezelf ben.

13-03-2011 | Man | 30
Onrust
Ik gebruik nu bijna een jaar Tranxene, vooral om goed te kunnen slapen en overdag meer rust in mijn hoofd te hebben. Dit is de enige benzodiazepine waarvan ik me niet afgevlakt, afwezig of suf ga voelen overdag. Het werkt wel minder effectief bij zwaardere angstaanvallen, daar zijn andere middelen voor die gelijk veel meer bijwerkingen hebben.

19-02-2011 | Man | 32
Detoxificatie van alcohol
Goed medicijn ter ondersteuning van ontwenning van alcohol.

12-10-2010 | Man
Onrustig/depressie/angst/zenuwachtig
Prima middel gebruik het al 15 jaar! Zit nu nog op 10 mg per dag!!!!

29-07-2010 | Man
Om rustig te blijven.
Ik heb langer dan 20 jaar seresta geslikt 50mg 3keer daags,11 jaar geleden kwam ik in het Huis v.Bewaring terecht waar ik geen seresta meer kreeg.Ik was dood en doodziek toen gaven ze mij 3keer daags Tranxene 50mg,ik ben 3 maanden ziek geweest voordat de Tranxene begon te werken.Toen ik ze gewend was was het goed.Ik begon mij heel goed te voelen.Ik slik nu nog Tranxene en [lees meer...]zou ze niet meer willen ruilen voor seresta 50mg. Tranxene houd ook langer aan,dus soms pak ik er 2 per dag,met Seresta was het andersom die waren bij mij vlug uitgewerkt en moest ik vaker meer dan 3 innemen.

22-06-2010 | Man
Gegeneraliseerde angststoornis