Ervaringen met Tranxene

Onrust (8 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (403 meningen)
Diazepam (226 meningen)
Alprazolam (226 meningen)
Lorazepam (214 meningen)
Xanax (163 meningen)

23-08-2018 | Man | 49
clorazepinezuur (50mg)
Ik ben als beroepsmilitair bij het korps commando troepen uitgezonden geweest naar Irak. We werkten onder Engelse vlag. Hier heb ik de meest gruwelijke dingen meegemaakt en gezien. Ik treed niet in details. Na jaren ben ik overgestapt naar een baan bij de overheid. Na ongeveer 6 jaar kwam de angst, onrust, alertheid en agressie opzetten. In mijn baan bij de overheid kreeg [lees meer...]ik te maken met veel zelfdodingen. Ik merkte dat ik mijn functie niet meer naar behoren kon uitoefenen en werd later volledig arbeidsongeschikt verklaard. Ik heb op mijn 38 levensjaar gelijk hulp gezocht bij een psychiater. Sedert mijn 38e heb ik fikse chronische spanningshoofdpijn. 24 uur per dag / 7 dagen in de week. De eerste jaren ben ik door een hel gegaan door het probleem te proberen op te lossen met antidepressiva of antipsychotica. Geen van deze middelen hielp. Het maakte mijn probleem alleen nog erger. Nu gebruik ik alleen tranxene. Vanaf dat moment voelde ik mij herboren en gelukkig houdt dit effect nog aan. Ik gebruik sedert 8 jaar 200 mg dagelijks. Ik weet dat het middel verslavend is. Ik sta reeds 8 jaar op 200 mg ingesteld en functioneer prima. Mij helpt dit medicijn prima ookal zijn veel artsen sceptisch bij het verstrekken van benzodiazepines voor een langere periode.

06-03-2018 | Man | 32
clorazepinezuur (10mg)
Onrust
een last verzachtenen Ik had last van blijvende onrust nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!

12-08-2017 | Man | 35
Stress
Tranxene 50 is voor mij een effectief middel om te kalmeren, slapen en angst te weren. Volgens mij is het het beste Benzodiazepine. Ik ben nog verslaafd geweest aan Tranxene, maar na het afkicken ben ik toch terug herbegonnen. Ik laat verslaving niet toe door het gebruik te minimaliseren.

15-11-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (15mg)
Ik neem sinds 2011 Uni-tranxene 15mg, en moet zeggen dat het prima helpt tegen de angst, houd de paniek weg, maakt normaal rustig, niet suf. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, maar wel afkickverschijnselen zoals zweten, onrustig worden, beven, trillen, een vreemd raar gevoel in men hoofd, concentratie problemen, geen blijf met jezelf.

25-09-2016 | Man | 25
clorazepinezuur (10mg)
ADHD
Ik had last van blijvende onrust met ritaline en concerta ook geprobeert nu werkt dit medicijn perfect nergens meer last van!

22-02-2016 | Man | 61
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Sinds dat ik tranxene 75 mg (3 capsules per dag ) slik, is mijn hele leven veranderd. Ik durf weer normaal op straat te komen met opgeheven hoofd, ik heb geen angst meer, ik sta mijn mannetje. Vroeger was ik bang en telde ik tegels. wat ik alleen jammer vind is dat mijn (hulpverleners) mij dit medicijn niet eerder hebben voorgeschreven, het schijnt al van voor de tweede w[lees meer...]ereld oorlog op de markt te zijn geweest, dat had mij vele jaren verdriet kunnen besparen.

21-01-2016 | Man | 30
clorazepinezuur (20mg)
Ik leid al langdurig (sinds 2007) aan een gegeneraliseerde angststoornis, paniekstoornis met agorafobie en schizoaffectieve stoornis. Heb werkelijk alles geprobeerd tegen mijn angst- en paniekstoornis (antidepressiva, antipsychotica, benzodiazepinen) maar niets hielp. Heb ook CGT en EMDR therapie gehad, maar dit was zo stressvol dat ik steeds opgenomen moest worden. Uite[lees meer...]indelijk voor een second opinion doorverwezen naar een angstpoli door de psychiater die voornamelijk mijn schizoaffectieve stoornis behandelt. Daar werden mijn diagnoses bevestigd en er werd geconcludeerd dat ik zo nodig 3 x 20mg Tranxene mag nemen per dag. In combinatie met 30mg Abilify (antipsychotica) en 1000mg Depakine Chrono (stemmingstabilisator). Tranxene is het enige wat wél helpt. Het vermindert 24/7 piekeren en paniekaanvallen. Ik ben zeer tevreden over Tranxene. Ik krijg het voorgeschreven met B2 code zodat het gelukkig volledig vergoed wordt. Let op: met dit middel heb je een artsenverklaring nodig als je naar het buitenland gaat. Alleen een medicijnpaspoort is niet genoeg...

12-03-2013 | Man | 32
Cholesterol
Ik gebruik nu al twee wekken ben der zeer goed bij ge voelt u beter dan bij andere geneesmiddelen nie zo suf maar wel op u gemak ik hoop dat het zo blijft aan iedereen veel sterkte

28-11-2012 | Vrouw | 37
clorazepinezuur
Ik heb er nog liggen maar gebruik ze niet meer. (Red; het is niet mogelijk om via deze site medicijnen te (ver)kopen of te geven aan andere gebruikers, om die reden tekst deels verwijderd. Mvg, MijnMedicijn )

25-08-2012 | Man | 40
ADD
Ik zweer bij dit middel. Je voelt de rust en het ontspannen gevoel na een half uurtje opkomen, zonder helemaal van de kaart te zijn en/of suf te worden. Ik kan gewoon goed mijn ding doen, en niemand merkt wat aan me. Verslavend is het voor mij ook niet. Met slechte dagen neem ik max 40 mg, en soms ook weer een week helemaal niets, zonder er ook maar aan te denken. De 20 mg[lees meer...] kan je perfect breken op vier breeklijnen.

13-07-2011 | Man | 32
Angststoornis / zenuwachtigheid
Voordat ik dit medicijn gebruikte was ik extreem zenuwachtig. Deze zenuwachtige gevoelens in mijn borst en buik heb ik sinds de eerste capsule niet meer gevoeld. Ook heb ik minder angst en stelt het medicijn mij in staat om op een relaxte manier therapie te doen, o.a. exposure i.v.m. agorafobie. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn en ben zelfs gestopt met roken (nu 3 da[lees meer...]gen) omdat ik me gewoon lekker ontspannen voel. Sporten gaat prima met dit medicijn, maar goed ik slik dan ook maar 5 mg, dus da's niet zo heel veel. Qua bijwerkingen is het enige dat ik soms een beetje in mezelf ben.

13-03-2011 | Man | 30
Onrust
Ik gebruik nu bijna een jaar Tranxene, vooral om goed te kunnen slapen en overdag meer rust in mijn hoofd te hebben. Dit is de enige benzodiazepine waarvan ik me niet afgevlakt, afwezig of suf ga voelen overdag. Het werkt wel minder effectief bij zwaardere angstaanvallen, daar zijn andere middelen voor die gelijk veel meer bijwerkingen hebben.

12-10-2010 | Man
Onrustig/depressie/angst/zenuwachtig
Prima middel gebruik het al 15 jaar! Zit nu nog op 10 mg per dag!!!!

29-07-2010 | Man
Om rustig te blijven.
Ik heb langer dan 20 jaar seresta geslikt 50mg 3keer daags,11 jaar geleden kwam ik in het Huis v.Bewaring terecht waar ik geen seresta meer kreeg.Ik was dood en doodziek toen gaven ze mij 3keer daags Tranxene 50mg,ik ben 3 maanden ziek geweest voordat de Tranxene begon te werken.Toen ik ze gewend was was het goed.Ik begon mij heel goed te voelen.Ik slik nu nog Tranxene en [lees meer...]zou ze niet meer willen ruilen voor seresta 50mg. Tranxene houd ook langer aan,dus soms pak ik er 2 per dag,met Seresta was het andersom die waren bij mij vlug uitgewerkt en moest ik vaker meer dan 3 innemen.

22-06-2010 | Man
Gegeneraliseerde angststoornis