Onrust (5 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (339 meningen)

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Slaperigheid, duizeligheid, onrust, versaving

12-05-2020 | Man | 52
clorazepinezuur (10mg)
Heb 30 jaar last van angstaanvallen. Nu krijg ik opbouwend Tranxène 60mg/ dag. Werkt goed tegen angst en houdt me toch scherp. Oud maar goed middel. Slaap er ook beter op. Hopelijk valt de tolerantie mee. Gebruik het nu 2 maanden. Hiervoor Valium 10mg/dag. Dat maakte me veel suffer. Best raar want 60mg Tranxène zou gelijk staan aan 45mg Valium! Tranxène werkt langdurig ma[lees meer...]ar het beste resultaat krijg ik 1,5 uur na inname. Dan is het 5 uur heel effectief. Succes allemaal. Het is een hele zoektocht om je juiste medicatie te vinden.

06-09-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
Ik heb nog geen verbetering

10-04-2013 | Vrouw | 53
clorazepinezuur
Uni(tranxene) is goed te verdragen, je kan het nemen als het echt nodig is, als het niet nodig is kan je het laten. Je moet wel waakzaam blijven voor te hoge dosis en afhankelijkheid.

24-01-2016 | Man | 58
clorazepinezuur (5mg)
gebruik het nu 15 jaar en is een groot vergif, eerst 5mg per week, nu 3 x per week, het kalmeert binnen een uur maar erg verslavend, elke dag vechten tegen ontwenningsverschijnselen, begin er NOOIT mee, zelfs niet voor 1 dag, het geneest niks, het maakt alles erger, sluipmoordenaar

30-05-2020 | Man | 60
Onrust
In slaap vallen

09-04-2018 | Man | 60
clorazepinezuur (20mg)
Alcoholverslaving
Aanvankelijke medicijn schijnt uit de handel te zijn genomen.

22-02-2016 | Man | 61
clorazepinezuur (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Sinds dat ik tranxene 75 mg (3 capsules per dag ) slik, is mijn hele leven veranderd. Ik durf weer normaal op straat te komen met opgeheven hoofd, ik heb geen angst meer, ik sta mijn mannetje. Vroeger was ik bang en telde ik tegels. wat ik alleen jammer vind is dat mijn (hulpverleners) mij dit medicijn niet eerder hebben voorgeschreven, het schijnt al van voor de tweede w[lees meer...]ereld oorlog op de markt te zijn geweest, dat had mij vele jaren verdriet kunnen besparen.

22-09-2014 | Man | 62
Aangezichtspijn
Zeer goed werkende medicatie en zeker niet verslavend kom van 3x10mg valium en voel me nu veel beter met 2x5mg

09-06-2021 | Man | 65
clorazepinezuur (10mg)
Ook een effectief medicijn tegen angst en paniek. Werkte sneller in maar kortere werking dan Lorazepam is mijn mening.

25-12-2020 | Vrouw | 65
clorazepinezuur (5)
Ik heb al 25 jaar Tranxene 5 mg alleen zo nodig..ZEKER NIET DAGELIJKS. Soms kon ik ook enkele maanden zonder. Ik had ze als ondersteuning voor een hele enkele keer dat het niet goed met mij ging. Nu ik ouder ben beginnen de angsten weer de kop op te steken. Dat is de laatste 2 jaar het geval. De ene keer als ik een angsstoornis heb neem ik er 1 per dag en soms weleens 2[lees meer...]x pd. Ligt eraan hoe ik mij voel. Meestal is het 1 tot 2 dagen per maand dat het niet goed gaat. Dan heb ik ook slaapproblemen. En pieker ik veel. Na het innemen van 5 mg gaat het na ruim een half uur beter. Heb ze ook altijd bij me voor het geval dat. Ik heb gelukkig geen last van verslaving.,en ook niet echt bijwerkingen op een beetje hoofdpijn na Ben tevreden over dit medicijn.

14-02-2012 | Man | 65
clorazepinezuur
in de tijd dat ik tranxene kreeg werd er nog niet over fluvoxamine in verband met een gebrek aan serotonine gesproken. Dankzij mijn vakliteratuur ontdekte ik dat het middel in de Verenigde Staten al wel op de markt was. Zo gauw het hier ter beschikking kwam voor mijn soort stoornis heb ik het gekregen.

28-09-2011 | Man | 78
Slaapstoornissen
Al meer dan 30 jaar ben ik gebruiker van de Tranxène 5mg. Sinds men de verpakking veranderde naar een soort doorduwverpakking heb ik niets dan klachten. Te talrijk zijn immers de doorgeduwde Capsules die zo een gedeelte van hun inhoud verliezen, de capsule er beschadigd dus uitkomt en men zo een hoeveelheid wit poeder verliest. Een doosje met 30 capsules kost 3,95€ wat nie[lees meer...]t aan de goedkope kant is. Gemiddeld beschadigd men tijdens het doorduwen 2 tot 3 tabs wat of 0,32€. Op jaarbasis betekent dit 365/30= 12,17 volumes van 30 tabs of een verlies van 12,17 x 0,32 = 3,89€ hetzij 157 Bef en verliest men dus ± 30 capsules of 1 verpakking. Een gepensioneerde MOET besparen wil hij zijn budget in evenwicht houden waarbij elke eurocent telt!

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum