Ervaringen met Tranxene

Onrust (8 meningen)
Alcoholverslaving (3 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (0 meningen)

Oxazepam (403 meningen)
Diazepam (226 meningen)
Alprazolam (226 meningen)
Lorazepam (214 meningen)
Xanax (163 meningen)

13-07-2011 | Man | 32
Angststoornis / zenuwachtigheid
Voordat ik dit medicijn gebruikte was ik extreem zenuwachtig. Deze zenuwachtige gevoelens in mijn borst en buik heb ik sinds de eerste capsule niet meer gevoeld. Ook heb ik minder angst en stelt het medicijn mij in staat om op een relaxte manier therapie te doen, o.a. exposure i.v.m. agorafobie. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn en ben zelfs gestopt met roken (nu 3 da[lees meer...]gen) omdat ik me gewoon lekker ontspannen voel. Sporten gaat prima met dit medicijn, maar goed ik slik dan ook maar 5 mg, dus da's niet zo heel veel. Qua bijwerkingen is het enige dat ik soms een beetje in mezelf ben.

13-03-2011 | Man | 30
Onrust
Ik gebruik nu bijna een jaar Tranxene, vooral om goed te kunnen slapen en overdag meer rust in mijn hoofd te hebben. Dit is de enige benzodiazepine waarvan ik me niet afgevlakt, afwezig of suf ga voelen overdag. Het werkt wel minder effectief bij zwaardere angstaanvallen, daar zijn andere middelen voor die gelijk veel meer bijwerkingen hebben.

19-02-2011 | Man | 32
Detoxificatie van alcohol
Goed medicijn ter ondersteuning van ontwenning van alcohol.

12-10-2010 | Man
Onrustig/depressie/angst/zenuwachtig
Prima middel gebruik het al 15 jaar! Zit nu nog op 10 mg per dag!!!!

29-07-2010 | Man
Om rustig te blijven.
Ik heb langer dan 20 jaar seresta geslikt 50mg 3keer daags,11 jaar geleden kwam ik in het Huis v.Bewaring terecht waar ik geen seresta meer kreeg.Ik was dood en doodziek toen gaven ze mij 3keer daags Tranxene 50mg,ik ben 3 maanden ziek geweest voordat de Tranxene begon te werken.Toen ik ze gewend was was het goed.Ik begon mij heel goed te voelen.Ik slik nu nog Tranxene en [lees meer...]zou ze niet meer willen ruilen voor seresta 50mg. Tranxene houd ook langer aan,dus soms pak ik er 2 per dag,met Seresta was het andersom die waren bij mij vlug uitgewerkt en moest ik vaker meer dan 3 innemen.

22-06-2010 | Man
Gegeneraliseerde angststoornis

17-06-2010 | Man
Angst

01-05-2010 | Man

09-01-2024 | Vrouw | 78
clorazepinezuur (5mg)
Onrust
Neem 5 mg smorgens en s avonds en als mojnbloeddruk te hoog is uni tranxene 15 gebeurd zelden

21-09-2023 | Vrouw | 35
clorazepinezuur (20mg)
Onrust
Dit medicijn jaren geleden voorschreven door mijn toenmalige huisarts. Als ik had geweten wat ik nu weet, was ik er nooit aan begonnen. Misschien voor 1 a 2 weken maar langer niet. Het is zeer verslavend spul ! Ik heb al enkele pogingen gedaan om af te bouwen, maar hierdoor heb ik allerlei vage lichamelijke klachten gekregen. Enge duizelingen in mijn hoofd, raar gevoel [lees meer...]in mijn hoofd, ziek voelen. Dit kwam trouwens niet direct. maar pas na enkele weken. Ben elke keer optimistisch gebleven, maar na de laatste x poging tot afbouwen ben ik echt geschrokken van de klachten. Ben bang dat ik nooit meer van deze troep af kom. Ik vind het ook bizar dat dit langdurig voorschreven mag worden en zeer kwalijk dat sommige artsen, rustgevende middelen als snoepjes uitschrijven.

02-03-2023 | Vrouw | 42
clorazepinezuur (50mg)
Ik gebruikte clonazepam maar die was niet meer leverbaar. Dus iom psychische 2x50 in de avond. Slapen ging heel goed. Maar met moeite wakker worden. Daarbij laat van incontinentie ineens. Kon plas niet inhouden. Ook soms in bed. Heel vervelend. In de avond altijd veel trek. Last van snel struikelen of evenwichtsproblemen. Laat van eigen pijnlijke tong. En jeuk met wondjes[lees meer...] op lichaam. Nu is de clonazepam er weer dus stop ik met deze.

31-05-2022 | Vrouw | 30
clorazepinezuur (10mg)
Hallo, Dit medicijn heeft mij geholpen het werkt al ongeveer 5 jaar ik durf weer veel meer onder de mensen weinig angst. Tuurlijk nog angst maar niet zo bang als eerst. Vind het geweldig ik was aan het afbouwen maar werd helemaal gek ! Angst zweten bang voor psygose. Zeer verslavend spul. Het helpt maar je word er heel vermoeid van. Ook wel geprobeerd om af te bouwen m[lees meer...]et valium wat een troep die valium . Ik heb liever dat ik een beetje meer rust nodig heb met tranxene dan die ellendige angst. Ik kan teminste normaler functioneren. De psygiater zegt het is een pleister. Omdat als ik het niet slik word ik helemaal overprikkeld en bang voor aanrakingen en bewegingen heel apart. Ik wil wel afkicken in een kliniek maar dat kan niet als je het op doktersrecept hebt. Hopelijk kan ik ooit zonder . Ze wouden mij dexofetamine geven maar dat durf ik niet aan voor mijn ADD. Ik slik nu citalopram klein beetje zyprexa en tranxene en dat gaat al 5 jaar goed.

12-02-2022 | Vrouw | 33
Onrust
Probeer het beste te maken van me leven. Door deze pillen ga ik veel vaker de deur uit meer energie een en al positief. Alles wat qua papieren binnenkwam meteen stressen ik had een bepaald doel in me planning en dan moet het ook zo lopen anders kan ik er zo niet tegen. Ik zie sommige ook 5 mg nemen ik heb van iemand net 50 mg is dat heel zwaar of kan ik dat wel hebben?

25-12-2020 | Vrouw | 65
clorazepinezuur (5)
Ik heb al 25 jaar Tranxene 5 mg alleen zo nodig..ZEKER NIET DAGELIJKS. Soms kon ik ook enkele maanden zonder. Ik had ze als ondersteuning voor een hele enkele keer dat het niet goed met mij ging. Nu ik ouder ben beginnen de angsten weer de kop op te steken. Dat is de laatste 2 jaar het geval. De ene keer als ik een angsstoornis heb neem ik er 1 per dag en soms weleens 2[lees meer...]x pd. Ligt eraan hoe ik mij voel. Meestal is het 1 tot 2 dagen per maand dat het niet goed gaat. Dan heb ik ook slaapproblemen. En pieker ik veel. Na het innemen van 5 mg gaat het na ruim een half uur beter. Heb ze ook altijd bij me voor het geval dat. Ik heb gelukkig geen last van verslaving.,en ook niet echt bijwerkingen op een beetje hoofdpijn na Ben tevreden over dit medicijn.

15-11-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (15mg)
Ik neem sinds 2011 Uni-tranxene 15mg, en moet zeggen dat het prima helpt tegen de angst, houd de paniek weg, maakt normaal rustig, niet suf. Ik heb geen bijwerkingen ondervonden, maar wel afkickverschijnselen zoals zweten, onrustig worden, beven, trillen, een vreemd raar gevoel in men hoofd, concentratie problemen, geen blijf met jezelf.

08-07-2016 | Vrouw | 34
clorazepinezuur (50mg)
Beste, ik neem al 14 j slaapmedicatie . Op mijn 18de begonnen met zolpidem omwolken van schizofrene moeder/ alcoholiste. Toen ben ik 7j gehuwd geweest waarna mijn man mij bedrogen had en wat ik totaal niet zag aankomen! We waren soulmates: dacht ik! Zelfmoordneigingen , anorexia enz.. Ik kreeg het niet verwerkt en sliep niks!!! Toen kreeg ik van de dokter tranxene 50 Mg vo[lees meer...]orgeschreven en nog 1 dominal erbij. Die tranxene was toen WEL een redding. Het bracht me rust en de dominal zorgdecervoor dat ik lekker kon doorslapen!! Nu pak ik dit al een paar jaar en let op! Ik ben al een paar maal zonder gevallen ( een week of langer) en werd telkens ziek. Zweten s nachts, moe overdag enz... Maar dit bleek afkick te zijn van de tranxene dus let op! Ik wens er ook nog bij te vermelden dat ik op mijn 29ste 2 miskramen heb gehad en het verdriet was immens. Een vriendin heeft me in aanraking met coke gebracht en tot op de dag van vandaag gebruik ik nog steeds 1.5 gr per week. Soms denk ik terug aan de trauma's , mijn verleden , en gebruik ik soms wel eens voor ik ga slapen. Niet goed! Zeker niet! Mr kan het niet helpen en dan is get de tranxene die mij echt weer helpt om mijn innerlijke rust terug te vinden!