Ervaringen met Xanax

alprazolam

Nervositeit (9 meningen)

14-05-2023 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Ik heb eerder een vraag. Heeft er iemand ervaring met medicatie tegen allergie. Mijn zus mag geen meer nemen waardoor ze nu heel ziek is van de allergie. Is er een medicijn dat wel samen mag genomen worden

14-10-2020 | Man | 39
alprazolam (1mg)
Benzodiazepines Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten d[lees meer...]ie enkel dienen voor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam (0,5mg)
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

18-08-2022 | Vrouw | 48
alprazolam (1mg)
Ik gebruik al jaren zowel alprazolam 0.25 als xanax retard 1 mg zo nodig. Paar maanden geleden ben ik op de crisis van het ggz terecht gekomen. Doordat ik afgelopen jaren veel heb meegemaakt en in de ziektewet zat voor detox medicatie voor migraine ging het helemaal mis. Constant paniek, kon niets meer eten en ben op gegeven moment in elkaar gezakt. Kon niet meer opstaan. [lees meer...]Huilen en kokhalzen. Op de crisis kreeg ik 2 maar daags 1 mg xanax retard voorgeschreven en 3 maal daags 0.50 snelwerkend. Heb daar zelf al na 2 dagen 0.50 afgehaald omdat ik te duf werd. Ik sta op wachtlijst voor therapie en moet 31 augustus naar psychiater die waarschijnlijk gaat kijken naar andere medicatie. Maar dat wil ik helemaal niet. Het gaat redelijk op de xanax en wil liever zo de therapie doen. Maar ja nu is de retard dus nergens meer verkrijgbaar. Moet ik 3 x 2 pillen 0.50 alprazolam nemen. Moet zelf uitvogelen welke verdeling over de dag ik fijn vindt. Mag dus niet meer dan 6 tabletten per dag. Tot nu toe lukt het me met 4.5 tablet. Maar heb veel meer paniek want die retard werkt langer door en nu is het steeds maar kijken hoe laat ik een hele of halve in neem. Ik moet de paniek voor zijn. Heb nu ook dagelijks hoofdpijn.

30-12-2019 | Vrouw | 31
alprazolam (0,25mg)
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

26-06-2019 | Vrouw | 23
alprazolam (0,5mg)
Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

28-02-2023 | Vrouw | 62
alprazolam (0,5mg)
Ik heb jaren alprazolam gebruikt 2 van 0,5mg. Nu sinds een aantal weken afgebouwd te hebben op 0. Slapen gaat slecht, nam ze altijd in de avond voor het slapen in. Ik ben nu veel helderder,en zie er ook veel beter uit. Mensen zien dat ik er veel beter uit ziet,ben zo blij dat ik die stap na zoveel jaren genomen heb.

16-11-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
In 2000 ingestort Xanax xr 0.5 en alprazolam 0,25 Totaal in de paniek Nu 22 jaar verder nog steeds xanax retard en alprazolam En verder escitalopram 30 mg

27-07-2022 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Na een grote gebeurtenis (overlijden van iemand, verhuis, bevalling...) ga ik in angstcrisis. De eerste 4 weken heb ik vaak 1mg per dag nodig om rustiger te zijn. De weken erna vaak maar 0,25 met af en toe een zolpidem om te slapen. Dit vaak 3 maanden. Op den duur voel ik vanzelf wanneer ik het niet meer nodig heb en heb ik geen afkickverschijnselen. Je kan er in het[lees meer...] begin wel wat moe van worden en het neemt niet alle angst weg, maar het maakt het draaglijk en je kan beter relativeren dat de angst niet echt is. Zolang je dit medicijn correct gebruikt en niet te hoog gaat in dosering vind ik dit een goed medicijn! Veel sterkte en succes aan iedereen met een angststoornis, we komen er wel weer door!

18-07-2022 | Man | 56
alprazolam (0,5mg)
Ik gebruik al jaren Xanax Retard 0,5mg per dag tegen angst/paniek en spierpijn door fybromyalgie en slijtage schouders. Het werkt bij mij prima. Maar zoals zo vaak is net niet te verkrijgen en zeggen ze dat het uit uit de handel wordt gehaald. In het buitenland is het gewoon verkrijgbaar. Jammer, ik zou niet weten waar ik nu op moet overstappen.

13-11-2020 | Vrouw | 47

21-07-2019 | Vrouw | 57
alprazolam (0,5mg)
Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.

27-06-2019 | Vrouw | 17
alprazolam (2mg)
Ik had last van heel erge paniekaanvallen wanneer ik op m'n 15de uit de psychiatrische afdeling kwam. Door de indien-nodig basis waarop ik het nam was gewenning niet een probleem (of nauwelijks te merken) en ik neem het nu (2019) al twee jaar. Het werkt goed, maar soms voel ik me iets te gesedeerd terwijl m'n angstgedachten verder gaan. Daarom raad ik aan psychotherapie te[lees meer...] gebruiken samen met dit middel zodat je je angstgedachten onder controle kunt houden terwijl de medicatie je stuk bij stuk helpt om controle te hebben over je lichaam, wat nodig is om te kunnen werken aan je gedachten.

05-06-2023 | Man | 20
alprazolam (1mg)
Goed medicijn, ik pak al een half jaar 2x per dag 1mg, 's morgens 1mg en 's avonds 1mg. Geen bijwerkingen te melden.

24-09-2022 | Vrouw | 44
alprazolam (1mg)
Ik heb ADHD en HSP. Krijg hier Methylfenidaat, Sertraline en Xanax Retard voor. Sinds de Xanax niet leverbaar is, heb ik nu Bromazepam. Die werkt niet zo steady als de Xanax Retard... heb nu dagelijks weer dat opgejaagde gevoel/ vies gevoel in m'n lijf.

20-09-2022 | Vrouw | 45
alprazolam (1mg)
Ik baal verschrikkelijk, vanaf mijn 18-de (nu 45) heb ik angst-, paniek-, en hyperventilatie aavallen en na een tijdje van uitvinden wat voor mij het beste werkte kwamen we op xanax retard uit. Top. Met dit medicijn kreeg ik mijn leven weer leefbaar op orde. Maar nu is het niet meer verkrijgbaar en zit ik al op mijn 3-de medicijn van de nieuwe zoektocht, mijn leven is weer[lees meer...] helemaal van de rails. Ik begrijp niet, dat dit zomaar uit de handel kan worden genomen.