alprazolam

Nervositeit (7 meningen)

04-09-2019 | Vrouw | 40
alprazolam (0,5mg)
Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.

15-08-2019 | Man | 62
alprazolam (1mg)
lijdt aan een zeer ernstige paniekstoornis met agorafobie was 4 jaar toen ik voor het eerst een paniekaanval kreeg ging van kwaad tot erger op mijn elfde overleed mijn beste vriend aan een hersenbloeding kreeg toen dagelijks tig maal een aanval werd opgenomen toen werd voor het eerst de diagnose gesteld heb jaren van allerlei benzo,s geslikt zxonder later kwam er veel baa[lees meer...]t bij te hebben llater kwam ik door toedoen van een nichtje in aanraking met prof dr r ms kahn die mij fevarin en xanax voorschreef ging drie maand door een hel daarna heb ik nooit geen klachten meer gehad een ook geen bijwerkingen ben op een gegeven moment gaan afbouwen maar helasas naar n3 week was ik terug bij af heb me laten opnemen bij mediant locatie enschede waar men zei dat die medicatie gevaarlijk was ze hebben me alles asfgepakt zit nu weer met problemen onternt paniek aanvallen heb kahn geraadpleegd en kreeg te horen dat mediant geen verstand heeft van psychiatry helaas ben ik door alle prodlemen mijn huis nkwijt geraakt wacht nu op een woning krijg dan mijn medicatie weer terug van mijn eigen huisarts wat ik hier mee wil zeggen is dat de medicatie geen bijwerkingen hoeft te geven kan wel gelukkig bij mij niet het geval kahn zij me ook dat hij honderden mensen het zelfde heeft voorgeschreven en in vele gevallen met goed succes het tweede is als je een probleem hebt op geestelijk gezondheidsvlak ga dan niet naat mediant hier lopen ze vijftig jaar achter ze geven medicatie die allang uit de handel zijn genomen zoals seroqel

21-07-2019 | Vrouw | 57
alprazolam (0,5mg)
Neem dit al 15 jaar. Voor mij werkt dit heel goed. Zonder gaat niet. Liever 3 maal een pilletje dan continue angst en niet meer durven buiten komen. Is inderdaad verslavend maar is voor mij de enige manier om een normaal leven te hebben. Alles veroorzaakt door een agressieve gek die me bij elkaar geklopt heeft zonder reden. Zonder hem te kennen. Ik draag dit voor mijn lev[lees meer...]en mee. Tien minuten tekenden mijn leven. Het is wat het is.

27-06-2019 | Vrouw | 17
alprazolam (2mg)
Ik had last van heel erge paniekaanvallen wanneer ik op m'n 15de uit de psychiatrische afdeling kwam. Door de indien-nodig basis waarop ik het nam was gewenning niet een probleem (of nauwelijks te merken) en ik neem het nu (2019) al twee jaar. Het werkt goed, maar soms voel ik me iets te gesedeerd terwijl m'n angstgedachten verder gaan. Daarom raad ik aan psychotherapie te[lees meer...] gebruiken samen met dit middel zodat je je angstgedachten onder controle kunt houden terwijl de medicatie je stuk bij stuk helpt om controle te hebben over je lichaam, wat nodig is om te kunnen werken aan je gedachten.

26-06-2019 | Vrouw | 23
alprazolam (0,5mg)
Ik slik dit medicijn sinds twee dagen. Ik loop al 4 weken met een 'onwerkelijk' gevoel rond. Alsof ik de controle over mijzelf verlies. Bang dat ik iets vreselijks in mijn hoofd heb en binnenkort dood ga. Twee weken terug stond ik in de winkel in de rij bij de kassa en een oudere dame moest pinnen, maar trok steeds haar pasje uit het apparaat. Nadat dit een paar keer gebeu[lees meer...]rd was, werd ik écht kwaad en riep dat ze het pasje er niet uit moet trekken want dan raakt het apparaat overstuur waarop de caissière mij raar aankeek. Afgelopen maandag wilde ik beginnen met werken maar; 'ik kon het niet, ik kon het niet, ik kon het niet', durfde geen auto te rijden uit angst dat ik mijzelf iets aan zou doen. Terug naar huis (gelukkig woon ik thuis bij mijn ouders) en begon ik heel heftig te huilen. Schreeuwen dat ik dood ging en een tumor in mijn hoofd heb. De dokter heeft mij voor 4 dagen Alprazolam oftewel Xanax voorgeschreven. Wat ik ervan moet vinden weet ik nog niet. Ik voel me heel erg suffig. Inmiddels ben ik ook mijn baan kwijt en werkloos. Vrijdag moet ik terugkomen bij de huisarts om te kijken hoe het gaat. Ik weet wel dat ik hulp wil van een psycholoog en ik de medicijnen niet voor langere tijd wil gebruiken. Ik gebruik naast Xanax/Alprazolam ook al verschillende jaren Oxazepam en Paroxetine. Op internet zelf gaan dokteren en online chat gehad met een hulpverlener die mij websites doorstuurde en ik de symptomen van een paniekstoornis heel erg herkende. De geestelijke verschijnselen van een paniekaanval zijn ook heel naar: Je verwacht dat er iets vreselijks gebeurt Je voelt je onwerkelijk Je hebt het gevoel dat je buiten jezelf staat, of flauw valt Je bent bang om de controle over jezelf te verliezen Je bent bang dat je gek wordt, of dood gaat En geloof me, na 4 weken word je krankzinnig en ben je er heilig van overtuigd dat je iets ernstigs heb. Het heeft mij mijn baan gekost. Bij de huisarts heb ik ook al bloedonderzoek gehad, dit was goed. Bloeddruk is goed, zuurstof is goed. Urine is goed. Ik hoop dat de dokter mij door wilt verwijzen naar psycholoog en daarnaast probeer ik nu een nieuwe baan te zoeken van 24-32 uur i.p.v. 40+. Ik zou een moord begaan om weer mijzelf te mogen voelen. Iemand die zich herkent in mijn verhaal?

16-05-2019 | Vrouw | 37
alprazolam (1mg)

09-02-2019 | Vrouw | 54
alprazolam (0,25mg)
Omdat oxazepam (10mg) afdoende werkte, overgestapt op xanax. Een tablet van 0,25 mg genomen rond 23.00, uit bed moeten gaan vanwege onrust en zwaar geirriteerd gevoel. Uiteindelijk tegen drie uur in slaap gevallen. Ochtend daarna nog steeds de irritatie en onrust, met daarbij zware hoofdpijn. Niet het medicijn voor mij dus.

14-01-2019 | Man | 50
alprazolam (2mg)
Waarschuwing: dit is totaal ongeschikt voor behandeling angst/paniekstoornis! Dit medicijn is een pure drug. Alleen geschikt voor kortstondig gebruik (Max 3 weken) voor bijvoorbeeld afkicken alcohol of zeer incidenteel gebruik. Na 4 SSRIs te hebben geprobeerd, Paroxetine, Venlafaxine, Fluvoxamine en Citalopram, allemaal in de hoogst toegestane dosis en geen oplossing vo[lees meer...]or mijn klachten, is mij geadviseerd om XANAX retard 4mg voor angststoornis en Mirtazapine te voor depressies te gaan slikken. Ik hadcirca 20 paniekaanvallen per dag, met de SSRIs gereduceerd tot circa 10. Toen dus op advies psychiater XANAX. Werkte na een paar uur! Nog maar 1 of 2 paniekaanvallen per dag. Zelfs Citalopram 60 mg Cold Turkey gestopt de volgende dag zonder enige ontwenningsverschijnselen. Maar helaas: na circa 2 maanden kwamen de klachten weer keihard terug. Nog 2 maanden zinloos doorgeslikt en toen twee weken terug van 4mg naar 2mg gegaan zonder problemen. Toen vorige week van 2mg naar 0mg. Mensen, doe dit nooit! Ik ben 4 dagen doodziek geweest. Vergelijkbaar met 100x de zwaarste griep die ik ooit heb gehad. Trillen, kosten, zweten, ademhalingsproblemen, hoofdpijn, niks eten, niet geslapen en ga zo maar door. Ik dacht af en toe dat mijn laatste uur geslagen had! Natuurlijk had ik moeten Googlen dan had ik gezien wat voor troep dit was en dat je voor de afbouw wel een half jaartje of zo moet uittrekken. Cold Turkey is zelfs zeer gevaarlijk en kan tot beroertes en in het ergste geval tot de dood leiden. In Amerika zijn er honderden detox centres voor het helpen afkicken van XANAX. Dat zegt al genoeg. En natuurlijk had mijn huisarts die de medicatie inmiddels had overgenomen mij moeten waarschuwen toen ik mijn plannen kenbaar maakte te willen stoppen. Maar ik dacht: het middel is allang niet meer effectief, dus zal Cold Turkey stoppen niet zo moeilijk zijn. Na ben ik in de 5de dag en gaat het gelukkig al wat beter, het ergste lijkt wel achter de rug. Denk goed na voordat je met dit middel begint!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (566) - Antibiotica - penicillines breedspectrum