Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

27-09-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gehad voor een flinke keelontsteking. Het zijn tabletten, wat bij een keelontsteking problematisch kan zijn. Kwestie van even doorzetten of na een ijsje innemen. Hielp gelukkig fantastisch! Op de 2e dag van het gebruik kon ik alweer vast voedsel eten. Als bijwerking 1 keer diarree gehad

27-09-2019 | Man | 47
azitromycine (500mg)
Na een beet van besmette teek met dit product begonnen. Eerste inname was 's avonds en zo drie dagen achter elkaar. Dan een week pauze en opnieuw een kuur van 3 dagen. Telkens 1 pil (500mg) per dag. De eerste uren na de inname voelde ik nog geen verschil. Rond 1:00 's nachts wakker geworden van de bijwerkingen. Tintelingen op de huid, rusteloosheid, kortom een hele slecht[lees meer...]e nacht met vaak wakker worden. 's morgens totaal uitgeput en vervolgens de dag doorgesparteld. Tegen de avond werd het stilaan wat beter maar dan moest ik al de volgende pil nemen. Zelfde verhaal alleen nog ergere symptomen met zelfs hartkloppingen. De ochtend na de laatste inname (dag 3) werd ik plots onwel en kreeg een verschrikkelijke opvlieger (hitteaanval) met vervelende hartkloppingen. Ik raakte wat in paniek en ben een half uur op de zetel gaan liggen.

25-08-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Flinke keelontsteking incl. ontstoken amandelen. Witte vlekken op de amandelen, amper kunnen slikken of praten van de pijn. Toch maar een kuur. Beetje huiverig ivm genoemde bijwerkingen op oa deze site. Heel blij met deze pijn, na 2 dagen kon ik weer wat beter slikken en na de kuur afgemaakt te hebben vrijwel klachtenvrij! Kuur werkt nog door vertelde de apotheker. Enige b[lees meer...]ijwerking wat oorsuis (alleen tijdens kuur) en wat geborrel in de buik. Dat had ik er wel voor over!!!

15-08-2019 | Vrouw | 51
Middenoorontsteking
Vanwege allergie voor andere antibiotica deze gekregen vanwege heftige middenoorontsteking. 2 uur na eerste inname plotseling duizelig, misselijk, diarree, hartkloppingen. Na een paar uur was dit over en dit herhaalde zich elke dag als ik zo’n pil innam. Na 5 dagen was de kuur klaar, maar ik had niet het idee dat de ontsteking over was. De huisarts zei dat het nog 5 dagen [lees meer...]zou doorwerken. Nu voor 3 maanden een neusspray om de ontsteking van binnen af te bestrijden. Geen idee of deze antibiotica nu echt geholpen heeft. En ook nog diarree ondanks pro biotica erbij gebruikt. Heftig spul dit.

23-07-2019 | Vrouw | 34
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Tegen de nieuwe geslachtsziekte Mycoplasma Genitalium. Ja ik had er ook nog nooit van gehoord.

11-07-2019 | Man | 21
Chlamydia
Kreeg dus te horen van een vriend van me dat hij ook sex heeft gehad met een oude scharrel van me. Nu heeft ze hem verteld dat ze chlamydia van mij heeft gekregen. Die kans lijkt me sterk aangezien ik me jaarlijks laat testen, just to be sure altijd. Dus ik de huisarts maar weer opgebeld dat ik me toch 2 maanden na mijn laatste test weer wil laten testen. Kreeg ik de vraag[lees meer...] waarom dus ik het uitgelegd. Test gehaald maar kreeg zonder uitslag al de pillen voor geschreven. Dus ik ze maar genomen, uur naderhand begin ik me een partij buikpijn te krijgen net voor etenstijd. Ik dus een hap kip op meer kreeg ik niet weg. Half uurtje later stevige hoofdpijn alleen het rare was dat deze met vlagen kwamen steeds van 5 min ongeveer. Hopelijk test ik negatief maarja als t positief is hoop ik dat dit meteen werkt.

03-07-2019 | Vrouw | 59
Luchtweginfectie
Dit medicijn gebruik ik al bijna 8 jaar 3x per week als onderhouds antibiotica. Op advies van de longarts. Voorheen had ik jaarlijks zeer vele luchtweginfecties. Sinds het gebruik van azitromycine van apotex niet meer. Geen last van bijwerkingen

29-06-2019 | Vrouw | 65
Astma
Na inname van de eerste pil,ging t helemaal mis, ik kreeg bijna geen adem meer. Maar goed dat mijn man zo snel 112 gebeld heeft. ik Heb 8 dagen op de i.C gelegen en daarna nog n week op de longafd.

25-04-2019 | Vrouw | 56
Longontsteking
Na een flinke luchtwegen infectie toch een longontsteking gekregen. Heel veel pijn met ademhalen. De voorafgaande kuur van Doxycycline 100 mg had nauwelijks effect. Week later Azitromycine 500 mg en hielp al meteen na 2 dagen. totaal geen bijwerkingen. Geweldig. Het hoesten werd minder en de pijnen kun je opvangen met paracetamol en heel veel rusten. Na uitslag longfot[lees meer...]o ziekenhuis bleek de ontsteking er toch nog te zitten. Nu verder met penicilline voor het restant van de bacterie aan te pakken. Het is altijd afwachten welke kuur effectief blijkt te zijn.

21-04-2019 | Vrouw | 63
Longontsteking
Ik was na drie dagen nog niet echt beter en kon de hele dag door wel water drinken , ik had echt een droge mond , niet normaal Verder geen bijwerkingen

12-04-2019 | Vrouw | 33
Chlamydia
Heb nog nooit zoiets ervaren als dit. Ik weet elk lichaam is anders maar mijne heeft fel gereageerd. Bijna alles wat je kon krijgen na inname heb ik over me heen gekregen. Hopelijk met een geslaagd resultaat want pffff ben uitgeput

11-04-2019 | Vrouw | 51
Amandelontsteking
Ontzettende keelpijn en opgezette klieren. 39 koorts. Na de 2 e tablet merkte ik al veel verschil. Geen bijwerkingen gehad

29-03-2019 | Man | 47
Gonorroe
Lijkt alsof je een zombie word na inname.

22-02-2019 | Vrouw | 21
Chlamydia
Binnen een uur hele erge diarree, hoofdpijn en heel erg misselijk waardoor ik bijna flauwviel. Een paar uur later waren de bijwerkingen weer weg. Nog maar afwachten of de chlamydia weg is..

19-02-2019 | Vrouw | 24
Chlamydia
2x 500 mg tabletten. Savonds geslikt, volgende ochtend met enorme hoofdpijn wakker geworden. Gedurende de dag zoveel steken in het hoofd en duizeligheid/vaag zicht. Inmiddels ziek gemeld van het werk want ik kan helemaal niks. Iedere stap foet pijn aan mijn hoofd. Het is nog maar afwachten of de medicatie effectief is geweest, gezien ik geen klachten had door de chlamydia.

17-02-2019 | Vrouw | 19
Bijholteontsteking
dit is de 4e antibiotica die ik geprobeerd heb. ook deze kuur helpt niet. enkele bijwerkingen zoals misselijkheid en moeheid. voor mij was het het proberen niet waart.