Ervaringen met Azitromycine

azitromycine

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

07-12-2017 | Vrouw | 52
azitromycine (500mg)
Gebruikt nadat ik geopereerd ben aan vors abces onder de okselklier veroorzaakt door kattekrabziekte. Geen enkel ander antibiotica hielp, ook de OK en plaatsen van de drain was onvoldoende effectief. Holtes liepen weer vol met pus. Gestart met deze pillen en snel al zichtbare verbetering alleen de bijwerkingen zijn fors. Op dag 1 nog niet zoveel, dag 2 forse hoofdpij[lees meer...]n en milde spierpijn op dag 3 paar uur naar inname enorm veel pijn in de benen waar ik nog nauwelijks op kon staan.

11-11-2017 | Man | 49
Keelontsteking
Slapeloosheid. Hele nacht wakker gelegen. zelfs met 4 oxazepam 10 mg erbij ben ik nog niet in slaap gevallen! Hoofdpijn. Gewrichtspijn. Van alle andere antibiotica vind ik dit de minste. Heb prettige ervaringen met Clamoxyl of Augmentin.

10-11-2017 | Man | 40
Longontsteking
Ik heb een kuur van drie dagen voor een ontsteking aan de onderkant van mijn linker long. Bij hoest doet het erg pijn dus. Ik heb vandaag mijn tweede Azitromycine pilletje genomen, hoest wordt wel minder maar de pijn wordt een stukje erger voor mijn gevoel. Ik ging slapen en opeens voelde ik me erg duizelijk en ook angstig daarna. Verder helemaal geen last van diarree, o[lees meer...]f misselijkheid. Kan alleen maar zeggen dat ik blij ben als dit lekker voorbij is.

11-10-2017 | Vrouw | 19
Chlamydia
Na 1 uur zware diarree gekregen, dit hield niet op volgende ochtend nog steeds.. halverwege de dag kreeg ik last van hele hevige bloedingen. Hierna ook meteen de dokter gebeld, maar die zei me dat alles oké was en het medicijn zou helpen. Ik voelde me de dagen erna moe, ziek en lusteloos. Vervolgens gingen de klachten van chlamydia weg, maar omdat ik er niet zeker van was[lees meer...] dat dit weldegelijk zo was, heb ik me laten hertesten en wat bleek na al die tijd werd ik nog steeds positief getest op chlamydia.. dus kijk uit want ik loop er in tussen al 4 maanden mee rond.. vraag desnoods een andere kuur aan met hele heftige klachten, ik krijg nu op dit moment de doxycycline.

31-08-2017 | Man | 28
Chlamydia
Voor Chlamydia gisteren 1000mg ingeslikt. 1 dag kuur. Was bang voor bijwerkingen na de verhalen die ik had gelezen, maar ik heb geen enkele last gehad van bijwerkingen. Heb eerst goed gegeten, en heb daarna de tabletten ingeslikt om 15:30. Nu alleen nog afwachten of ik van de chlamydia af ben.

06-08-2017 | Man | 62
azitromycine (250mg)
Longontsteking
Afgelopen week 2x op de SEH beland met boezemfibrilleren, dinsdag en vrijdag. Dinsdag hield het uren aan. Men wilde het met stroom in het ritme brengen, maar aangezien er geen 2 artsen gemist konden worden vanwege de drukte is het met medicatie gedaan en uiteindelijk gelukt. Vrijdag duurde het ca. 2 uur.. tegen de tijd dat ze het met stroom wilden doen was het al aan het h[lees meer...]erstellen. Er was volgens hun geen oorzaak voor. Thuis toch eens aan het puzzelen, het zinde me niet. Ik had al 2 weken een gejaagd gevoel, en mijn hartslag was die 2 weken ook hoger dan normaal. Wat was er anders? Ineens schoot het door me heen… Ik had Azitromycine 250 mg voorgeschreven gekregen voor langere tijd ivm. een steeds terugkerende longontsteking. Bijsluiter helemaal doorgespit en wat stond erin? Contra indicatie: hartritmestoornissen. Ernstige bijwerking, gelijk stoppen en arts waarschuwen: onregelmatige hartslag, versnelde hartslag, boezemfibrilleren! Ik heb er nog melding van gemaakt, maar gelijk niet meer geslikt. Morgen even contact zoeken met longarts. Maar ik neem het echt niet meer, want mijn hartslag is nu weer normaal laag en het gejaagde gevoel is weg!

08-07-2017 | Vrouw | 22
Chlamydia
Bij het eten ingenomen, na 1,5 enorme kramp, misselijkheid en diarree, zo erg dat ik twee uur lang niet van de wc af heb kunnen komen. Zorg dat je niks hebt geplant, bij mij werd daar van te voren niks over verteld waardoor ik onderweg was naar een afspraak toen ik hier last van kreeg. Geen pretje.

22-06-2017 | Vrouw | 34
Na 1,5 uur flinke darmkrampen en diarree

15-05-2017 | Vrouw | 37
Chlamydia
Op zich geen zware bijwerkingen, alleen 2 uur na het in nemen van de tabletten, en direct na t eten kregen we beide diarree. ( zo slechte kok ben ik ook weer niet😉)Ik eenmalig partner 2 x. Daarna nergens last van. Alleen nu vraag ik me af of de pillen dan wel hun werk hebben kunnen doen?

30-04-2017 | Vrouw | 25
Middenoorontsteking
Op woensdag 19-04-17 kreeg ik een kuurtje Furabid 500gr voor blaasontsteking, ik had zo veel last van de bijwerkingen van Furabid dat ik vrijdag weer bij de huisarts ben geweest, en ik moest stoppen met het medicijn. Toen kreeg ik op 26-04-17 vanwege een middenoorontsteking/keelontsteking Azitromycine 500gr. 1x per dag 1 tablet. 12:30 eerste inname, 's middags kwamen [lees meer...]de klachten als buikpijn, krampen, diarree, hoofdpijn en een algehele malaise gevoel. De volgende dag merkte ik zeker dat deze kuur geholpen had was ik had minder klachten, alleen de bijwerkingen van deze kuur zijn zo hevig omdat het een kuur is van 1500mg in 3 dagen! Ik heb nu nog steeds last van de bijwerkingen. Ook afgelopen vrijdag bloed geprikt om de ziekte van Pfeiffer uit te sluiten. Dit omdat ik symptomen had die op Pfeiffer lijken. Ik denk dat mijn lichaam het zwaar te voortduren heeft gehad aangezien ik nog herstellende was van de kuur Furabid en daar gelijk bovenop een zware kuur Azitromycine. Vandaag 30-04-17 voel ik me een klein beetje opknappen, nog steeds wel moe.

02-04-2017 | Vrouw | 20
Keelontsteking
De huisarts heeft dit voorgeschreven omwille van een keelontsteking. Ik was bang voor de bijwerkingen toen ik al de negatieve ervaringen hier las, maar persoonlijk ondervond ik weinig bijwerkingen (enkel wat last van krampen en diarree maar was minimaal). Vanaf dag 2 was de keelpijn opmerkelijk verminderd en na dag 3 was de keelpijn helemaal weg. Heel tevreden!

05-03-2017 | Man | 61
Middenoorontsteking
ik had een dubbelzijdige middenoorontsteking die maar niet over wilde gaan. na drie weken toch een kuur azitromycine en de klachten waren na twee dagen bijna weg.

28-02-2017 | Vrouw | 18
Chlamydia
Na mijn eerste uitstrijkje bij de gynaecoloog bleek ik chlamydia te hebben, waarschijnlijk van op een vuil toilet te gaan zitten waar ik het niet van wist. Nu moest ik vandaag 2 tabletten van elk 500mg eenmalig innemen en mijn vriend ook. Een uur na de inname kreeg ik het enorm warm en werd heel erg misselijk, kreeg buikkrampen en was winderig. Momenteel bijna 4uur na inna[lees meer...]me lig ik in bed en heb enorme hartkloppingen waardoor ik moeilijk kan ademen en dus ook moeilijk kan slapen. Ben benieuwd wat morgen brengt en of het beter zal zijn. Het rare is dat mijn vriend helemaal geen bijwerkingen heeft (des te beter) maar ben wel wat in paniek. Ik moet binnen 6weken terug op controle om te kijken of de soa weg is. Laten we het beste hopen.

17-02-2017 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
Door de zeer negatieve ervaringen die hier verteld worden, zag ik er erg tegenop om de medicijnen in te nemen. Toch aan begonnen en bijna nergens last van gehad, je voelt dat er 'wat' gebeurt in je lijf, maar dat is minimaal. (Rommelende darmen, en 1 keer brij achtige ontlasting). Ik wil graag kenbaar maken dat er ook positieven ervaringen zijn. En na drie dagen 1 tablet g[lees meer...]een klachten meer.

17-02-2017 | Vrouw | 44
Chlamydia
Heb voor de zekerheid een SOA-test laten doen omdat ik na mijn scheiding een aantal bedpartners heb gehad waar ik onveilig mee heb gevreeën. Ik bleek chlamydia te hebben. Afgezien van wat vervelend ruikende afscheiding had ik geen klachten. De dag na de kuur (1x twee tabletten van 500 mg) begon ik licht bloed te verliezen, had ik een soort bruine afscheiding en kreeg ik on[lees meer...]tzettend jeuk en pijn aan de buitenkant van mijn vagina (vooral pijnlijk tijdens fietsen). Ik lijk wel bultjes te voelen ook (er is niets te zien). Het is niet rood of gezwollen. Ik hoop maar dat dit een teken is dat het medicijn zijn werk aan het doen is maar het is ontzettend vervelend...

07-02-2017 | Vrouw | 60
Keelontsteking
keelontsteking: op 1 dag beter, witte stippen weg. Lyme: hevige herxheimerreactie (verergering van de klachten ingevolge afsterven bacterieën).