azitromycine

Chlamydia (25 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Longontsteking (19 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

04-11-2015 | Vrouw | 47
azitromycine (250mg)
4 à 5 uur na inname opgeblazen gevoel, buikkrampen, winderigheid, misselijk. opname maandag, woensdag, vrijdag, 250 Mg.

28-10-2015 | Man | 74
COPD
Na ruim 2 jaar enorme hoestbuien en verstoppingen door de specialist een kuur gedaan met azitromycine in combinatie met prednison, overgestapt naar alleen azitromycine met resultaat dat alle problemen zijn verdwenen, ook de verstoppingen. Nu voor 180 dagen medicijnen voorgeschreven.

29-09-2015 | Vrouw | 21
azitromycine (500mg)
Ik gebruik Azitromycine langdurig. In het begin had ik veel last van bijwerkingen, zoals buikkramp, diarree en misselijkheid. Naarmate ik het medicijn langer ging gebruiken, werden de bijwerkingen minder. Nu heb ik er geen last meer van. Ik gebruik de antibiotica voornamelijk om infecties te voorkomen, maar als ik iets onder de leden heb gebruik ik het voor een week. Dat w[lees meer...]erkt goed.

10-09-2015 | Man | 4
azitromycine (40mg/ml)
Mijn zoontje van 4 heeft een ontsteking aan de vinger. Eerst zalf gekregen maar het is hardnekkig... Deze antibiotica gekregen en hij kotste het meteen uit.... door de vla geen succes, door zijn geliefde thee ook niet. Zelf een slokje geproefd, gatver wat is dit spul vies. Leuk dat het snel zou moeten werken, maar dit is voor volwassenen al nauwelijks te doen, laat staan v[lees meer...]oor een kind die je nog niet kunt uitleggen wat de gevolgen zijn als deze het niet neemt... Snel de huisarts bellen voor iets anders.

16-08-2015 | Vrouw | 18
Bronchitis
Had al lange tijd last van keelpijn en hoesten. Vervolgens voelde ik me benauwd met ademhaling en kreeg pijn aan beide zijkanten van mijn ribben. De huisarts constateerde astmatische bronchitis en kreeg deze kuur Azitromycine 500 mg van TEVA voorgeschreven voor 3 dagen. Mocht dit niet voldoende gaan werken dan overgaan op puf. Ik voelde me deze drie dagen behoorlijk missel[lees meer...]ijk, had buikpijn, oprispingen en diarree. Ik voelde me daarbij behoorlijk ziek en moest veelal liggen. Kortom voor mij een kuur met vele nare bijwerkingen.

08-08-2015 | Man | 22
azitromycine (40mg/ml)

23-07-2015 | Man | 74
COPD
Nu ongeveer 20 jaar copd, met ieder jaar paar keer ziekenhuisopname met longontsteking. Verleden jaar veertien keer ontsteking, zes keer opname in ziekenhuis. Was radeloos, longarts wist ook geen raad meer. Heeft mij toen als proef Azitromycine gegeven. Nu zes maanden in gebruik nog niet ziek geweest, hoop dat het blijft werken.

13-07-2015 | Man | 67
COPD
ik heb copd fase gold4. ik heb regelmatig longinfecties en wordt dan ook vaak opgenomen in het ziekenhuis alwaar ik antibiotica en prednison krijg toegediend. sinds ruim een jaar krijg ik nu 3maal in de week Azitromicine 250mg en sindsdien heb ik geen longinfectie meer gehad. van bijwerkingen heb ik totaal niks gemerkt.

03-07-2015 | Vrouw | 18
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na inname buikkrampen ervaren, de gehele dag door. Later op de dag hoofdpijn. 's Avonds winderig en heel ernstige diarree.

11-06-2015 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Wegens een vervelende amandelontsteking dit medicijn voorgeschreven gekregen. Na het lezen van de recensies op deze site was ik behoorlijk bang gemaakt! Binnen 4 dagen was ik echter volledig genezen en ik heb geen enkele bijwerking gehad. Super pil!

10-06-2015 | Vrouw | 51
Wondroos
Erg ziek van. Duurt lang voor de werking er is.

17-05-2015 | Man | 74
COPD
Als copd patient gebruik ik al jaren antibioticum, krijg ieder jaar zeker zes tot zeven keer longontsteking en verblijf dan een paar dagen in het ziekenhuis. Dit jaar al vier keer waarvan twee keer opgenomen. De specialist weet niet meer wat te doen, longen zijn erg slecht. Ben ook nier- en hartpatiënt en kan daardoor niet alles slikken. De longarts heeft mij nu azitromyc[lees meer...]ine voorgeschreven, mocht dit helpen dan zou ik dit de rest van mijn leven moeten gebruiken.

10-05-2015 | Vrouw | 61
Aangezichtspijn
Zeer beroerd geweest van dit medicijn. Geen eetlust, misselijk, braken, diarree. Maar bobbel in de wang is wel verdwenen. De kuur van drie dagen had ik voor geen goud willen doorzetten!

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resistentie maar nooit geweest) maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . Mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

22-04-2015 | Man | 2
azitromycine (200)

19-04-2015 | Vrouw | 55
Keelontsteking
Ik had een behoorlijke keelontsteking, aantal dagen hoge koorts, ging over in de bijholteontsteking. Daarnaast een geïnfecteerde huid op de rug. Na twee dagen, keelpijn, pijn in kaak nagenoeg weg en wondjes aanzienlijk beter. Ik ben wel erg moe, duizelig en heb weinig eetlust, maar drie dagen hoge koorts doet ook wat met je lijf, dus geen idee waar dit vandaan komt. Ik nee[lees meer...]m nu wel iedere dag een Yakult. Wellicht helpt dit.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum