Ervaringen met Azitromycine

haaruitval diarree

Chlamydia (28 meningen)
Keelontsteking (23 meningen)
Longontsteking (22 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (15 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Bacteriële infectie (6 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (5 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

07-02-2017 | Vrouw | 60
Keelontsteking
keelontsteking: op 1 dag beter, witte stippen weg. Lyme: hevige herxheimerreactie (verergering van de klachten ingevolge afsterven bacterieën).

05-02-2017 | Vrouw | 57
Keelontsteking
enkele uren na de inname zeer pijnlijke buikkrampen en diarree, gans de nacht om het half uur naar toilet, bijna flauw gevallen.

04-02-2017 | Man | 64
Bijholteontsteking
Na een flinke griep bleef ik zitten met keel- en neusholte ontsteking die niet weg ging. Na meer dan een week hoesten en snotteren kreeg ik dit middel voorgeschreven van de huisarts. Na de eerste dag werd het (taaie) slijm in de keel wat zachter. Maar nu na afloop van de kuur van 5 dagen ben ik weer terug bij af. Gelukkig geen bijwerkingen, maar daar heb ik nog nooit last [lees meer...]van gehad met medicijnen. Terug naar de huisarts maar...

18-01-2017 | Man | 27
Chlamydia
zie hieronder mijn logboek na inname: 27/12/2016 ingenomen: 13:15 ingenomen; 13:30 geen bijwerking; 13:55 geen bijwerking; 14:50 nog altijd geen bijwerking; 15:30..beetje bijwerking, zoals beetje pijn onder de linker schouderblad, maar geen grote bijwerking; 18:00 wc geweest, diarree, verder niks; 18:36 nog steeds beetje pijn in de linker schouderblad onder; 20:45 nog ste[lees meer...]eds beetje pijn in de linker schouderblad onder; 30/12/2016….de dagen erna wel last van rugsteken, nierpijn. 31/12/2016….de dagen erna wel last van rugsteken, nierpijn, pijn in de navelstreken. Algeheel malaise; 02/1/2017----wat minder klachten…heel klein beetje pijn rug; 03/1/2017….bijwerkingen geheel weg! 05/1/2017…helemaal gezond!

13-01-2017 | Man | 62
COPD
Sinds een jaar gebruik ik dit medicijn preventief i.v.m. longontstekingen -veel hoesten en ontstekingen. Daar heb ik nu geen last meer van. Bijwerkingen: zo af en toe diarree en een droge mond maar verder niets. Zeer tevreden.

12-01-2017 | Man | 22
azitromycine (500mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Na een uur mega erge buikpijn waardoor ik alleen maar kon gaan liggen. Hopen dat het snel ophoudt en niet meer bijwerkingen krijg.. Eerder heb ik nog nooit last van bijwerkingen gehad bij medicijnen.

24-12-2016 | Vrouw | 19
Ontsteking in de borst
Profylaxe ontsteking in de borst na operatie borstvergroting. 's middags rond 4 uur ingenomen en meteen begon mijn buik te rommelen. De hele nacht wakker gelegen enorm misselijk met zelfs braken. Vervolgens een uur op het toilet gezeten met diarree. Een uur geleden de laatste tablet ingenomen en meteen weer klachten aan mijn buik. Ook een enorme opgezwollen buik.

01-12-2016 | Man | 22
Keelontsteking
Voorgeschreven gekregen voor keelontsteking door huisarts, al na een paar uur van de eerste inname van 500mg begon het ongemak in de buik en diarree, dit duurde maar liefst 7 uur, ben gestopt op eigen houtje met verdere inname, liever een beetje keelpijn en strepsils dan diarree.

25-11-2016 | Vrouw | 18
Voorhoofdsholteontsteking
Flinke buikkramp en slapeloze nachten gehad van dit middel. Pijn is alleen maar verergerd

27-10-2016 | Man | 72
Longontsteking
Ik had vroeger dikwijls een longontsteking en veel slijmen op hoesten zeker 's morgens als ik wakker word. Ik neem al twee jaar Azithromycine en nu voel ik me heel goed, niets van slijmen meer en mijn longen piepen niet meer, zeer tevreden.

27-10-2016 | Man | 48
Luchtweginfectie
Ongeveer 8 weken last van continue hoestklachten wat niet overging. Diverse andere middelen geprobeerd zonder goed resultaat, waarna de huisarts een 3 daagse kuur Azitromycine met 500 mg tabletten voorschreef. Bij het ophalen van het middel in de apotheek werd ik al gewaarschuwd voor de zware bijwerkingen. En dat is me niet meegevallen. Op dag 1 startte al 4 uur na inname [lees meer...]zware migraine en droge mond die continue aanwezig bleven tijdens de kuur. Maagpijn, winderigheid en buikkramp kwamen daar nog eens bij. Op dag 2 verergerde de bijwerkingen. Pijn in de lage rug maakte me behoorlijk immobiel waardoor makkelijke standaard handelingen pijnlijk en moeizaam gaan, zoals sokken aantrekken, uit bed stappen, bukken, tas optillen etc. De gewrichten gingen ook pijnlijk opspelen. Elk gewricht in je lijf, met name bekken, knieën, vingers, doen continue pijn. Lopen is pijnlijk doordat elke stap een schok geeft in je knie- en heupgewricht. Tijdens dag 3 bleven de bijwerkingen stabiel met nog wat spierpijn in het bovenlichaam erbij. Het heeft uiteindelijk ruim een week geduurd voordat deze klachten weer waren verdwenen. Helaas had ik geen baat bij deze kuur in relatie tot mijn hoestklachten. Verder: geen last gehad van diarree zoals vele anderen melden op deze site. Een ervaring rijker met dit middel, adviseer ik anderen goed te overleggen met de huisarts over alternatieven alvorens deze Azitromycine te accepteren en te starten. Het is geen makkelijk medicijn om te verdragen.

16-10-2016 | Vrouw | 27
Longontsteking
Door een longonsteking heeft de huisarts azitromycine voorgeschreven. Het heeft geholpen als het gaat om de longinfectie. Maar helaas heeft het bij mij veel bijwerkingen gehad. Steken in mijn maag, last van mijn darmen en onwijs veel buikpijn. Ik werd hier zo beroerd van, dat ik liever de pijn ervaarde van de longonsteking dan de bijwerkingen.

21-09-2016 | Man | 14
Bacteriële infectie
antibiotica voorgeschreven gekregen tegen kattenkrabziekte (Bartonella henselae). na dag 1 diarree, maar wie niet... vanaf dag 2 rugpijn als hel. voornamelijk onder de schouderbladen en direct naast de rugwervels. op dag 3 was de rugpijn zo erg dat lopen niet meer mogelijk was. toch de kuur afgemaakt. nu bij de fysio om spierspanning weer terug te brengen naar normale waar[lees meer...]den. w.b. de kattenkrabziekte is de vermoeidheid afgenomen en zijn de lymfklieren niet verder ontwikkeld. echter nog steeds gevoel van algehele malaise.

18-05-2016 | Man | 60
azitromycine (500mg)
Had zaterdagavond plots grieperig gevoel, stond te bibberen op mijn benen en kreeg lopende diarree. De hele nacht op de WC doorgebracht en zondag dan de dokter laten komen. Die dacht aan ofwel buikgriep of aan een Salmonella vergiftiging en schreef me Azitromicine 500 voor. Net voor mijn eerste pilletje had ik nog alles overgegeven en mijn temperatuur zat op 39,9°. Na de e[lees meer...]erste pil (17.00 uur 's avonds) terug bed in. De diarree verminderde en overgeven moest ik (gelukkig) ook niet meer doen. 's Nachts kreeg ik echter het gevoel alsof er te weinig zuurstof in de kamer was, alhoewel het vliegenraam open stond. Het was echt beangstigend, ik controleerde elke in- en uit ademhaling bewust en was bang om zonder adem te vallen. Slapen zat er dus nauwelijks bij. In de loop van de volgende dag was dat gevoel weg, maar de volgende nacht (tweede pil) kwam het weer terug. En ook de derde nacht was het van hetzelfde. Terwijl ik dit schrijf (woensdag morgen 8.30 uur) is het beklemmende gevoel nog niet helemaal verdwenen, maar de diarree en het overgeven zijn verdwenen. Ik voel me nog wel slapjes alhoewel ik al terug redelijk goed eet (spaghetti met gekookte kip en gekookte worteltjes 2 maal per dag). Het middel heeft dus blijkbaar goed gewerkt, enkel de benauwdheid en de beklemmende ademhaling maakten mij bang. Ik hoop dat dit gevoel nu over gaat.

04-05-2016 | Man | 52
Longontsteking
Tegen longontsteking, zware hoestbuien en pijn werd na 2 dagen al beduidend minder.

07-04-2016 | Man | 64
COPD
Gebruik Azitromacine nu ca. twee maanden (drie tabletten per week). Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn longarts, omdat gebleken is bij bloed en sputum onderzoek dat ik voor een streptokokken bacterie geen antistoffen aanmaak. Azitromacine vooral voorgeschreven gekregen om winterperiode te overbruggen. Mijn ervaring is dat je dit medicijn niet voor of na[lees meer...] maar echt tijdens het eten (bij voorkeur de warme maaltijd) in moet nemen om darmklachten / diarree voor een belangrijk deel te voorkomen. Bij lichamelijke inspanning behoorlijk last van gewrichtspijnen in handen, vingers en schouders.