azitromycine

Chlamydia (25 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Longontsteking (19 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Bacteriële infectie (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

05-10-2018 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Erg huiverig om met deze kuur te beginnen door alle negatieve verhalen op oa deze site. Echter gewoon gestart en zeer tevreden. Keelpijn en pijn aan klieren nam na 1e inname al af. Na 3 dagen klachtenvrij. Ik heb qua bijwerkingen alleen wat spierpijn gehad op een plek waar ik al last van spierspanning had. Verder wat gerommel in de buik, maar dat was het dan ook. Ik moet e[lees meer...]r wel bij zeggen dat ik probiotica heb genomen driemaal daags, uit voorzorg.

28-07-2018 | Man | 61
Keelontsteking
Vlak voor mijn vakantie een medicijn gehaald voor een onschuldige keel ontsteking .kreeg 3 grote pillen voorgeschreven per dag te gebruiken. Komt 22.7 aan op de vakantie bestemming en kon mij knie gewrichten niet meer gebruiken.ook de handgewrichten raakte overgevoelig.4 dagen helse vakantie dagen volgde totdat ik besloot mijn vakantie afgebroken en terug toegaan. In Ned[lees meer...]erland hebben ze me prednisolon voor geschreven om van ernstige bijwerkingen af te komen,welke direct aansloeg.ook mijn keelontsteking heeft het middel niet opgelost Mij heeft het middel alleen maar negatievereacties en horror vakantie opgeleverd

22-06-2018 | Man | 26
Chlamydia
Azitromycine voorgeschreven gekregen ivm met Chlamydia. Veel gelezen over bijwerkingen, maar eigenlijk totaal geen last gehad van bijwerkingen alleen een beetje moe en suf voor de rest nergens last van gehad!

04-05-2018 | Vrouw | 20
Chlamydia
Afgelopen week de uitslag ontvangen van de soa-test en helaas bleek deze positief te zijn... Daarop een afspraak gemaakt bij de huisarts voor medicatie en deze heeft mij Azitromycine voorgeschreven. Van tevoren had ik mij al uitgebreid ingelezen. Ik was onder meer benieuwd naar welk medicijn zou kunnen worden voorgeschreven en wat mogelijke bijwerkingen hiervan waren. [lees meer...]Na een heleboel recensies te hebben gelezen, ging ik toch wat huiverig richting de huisarts. Bijna overal lees je recensies waarbij men zeer negatief schrijft over het medicijn. Zo zou de ernst van de bijwerkingen in veel gevallen zwaarder wegen dan het gewenste resultaat. Gistermiddag bij de huisarts langsgeweest, waarna ik twee pillen van ieder 500 mg mee naar huis kreeg. Vanochtend (rond 10.30 uur) de medicatie met wat tegenzin ingenomen, maar achteraf bleek alle heisa er omheen niet nodig. Ik heb tot op dit moment (22.15 uur) van schrijven geen last van bijwerkingen. Wél merk ik dat er van alles in mijn lichaam gebeurt, maar dat is ook niet gek met de hoeveelheid antibiotica die op dit moment wordt verwerkt. Nu hopen dat daarmee ook de soa verdwijnt. Al met al ben ik aardig positief. Ik vind het belangrijk dat ook de positieve verhalen worden gedeeld, omdat men vaak alleen ‘slecht nieuws’ post en dit (zoals in mijn geval) snel mensen kan afschrikken.

15-05-2017 | Vrouw | 37
Chlamydia
Op zich geen zware bijwerkingen, alleen 2 uur na het in nemen van de tabletten, en direct na t eten kregen we beide diarree. ( zo slechte kok ben ik ook weer niet😉)Ik eenmalig partner 2 x. Daarna nergens last van. Alleen nu vraag ik me af of de pillen dan wel hun werk hebben kunnen doen?

02-04-2017 | Vrouw | 20
Keelontsteking
De huisarts heeft dit voorgeschreven omwille van een keelontsteking. Ik was bang voor de bijwerkingen toen ik al de negatieve ervaringen hier las, maar persoonlijk ondervond ik weinig bijwerkingen (enkel wat last van krampen en diarree maar was minimaal). Vanaf dag 2 was de keelpijn opmerkelijk verminderd en na dag 3 was de keelpijn helemaal weg. Heel tevreden!

05-03-2017 | Man | 61
Middenoorontsteking
ik had een dubbelzijdige middenoorontsteking die maar niet over wilde gaan. na drie weken toch een kuur azitromycine en de klachten waren na twee dagen bijna weg.

17-02-2017 | Vrouw | 50
Bijholteontsteking
Door de zeer negatieve ervaringen die hier verteld worden, zag ik er erg tegenop om de medicijnen in te nemen. Toch aan begonnen en bijna nergens last van gehad, je voelt dat er 'wat' gebeurt in je lijf, maar dat is minimaal. (Rommelende darmen, en 1 keer brij achtige ontlasting). Ik wil graag kenbaar maken dat er ook positieven ervaringen zijn. En na drie dagen 1 tablet g[lees meer...]een klachten meer.

13-01-2017 | Man | 62
COPD
Sinds een jaar gebruik ik dit medicijn preventief i.v.m. longontstekingen -veel hoesten en ontstekingen. Daar heb ik nu geen last meer van. Bijwerkingen: zo af en toe diarree en een droge mond maar verder niets. Zeer tevreden.

27-12-2015 | Man | 30
Chlamydia
Wegens een chlamydia besmetting 1 dosering van 1000 mg moeten nemen. Van te voren dingen gelezen oa op deze site waarbij ik nogal huiverig was. Uiteindelijk nauwelijks bijwerkingen tot op heden. Is nu 24 uur geleden dat ik het ingenomen heb. Je merkt wel dat er iets aan het werk is in je lichaam. En misschien wat sneller uitgeput, heb ook nog even gesport. Maar buiten dat [lees meer...]nergens last van, geen buikpijn, geen diarree etc. Ook anderen gesproken die het wel eens gehad hebben en die hadden ook weinig klachten. Reden dat ik deze reactie plaats is dat mensen vooral negatieve ervaringen posten online en daarmee mensen snel bang maken. Ik ben totaal geen fan van antibiotica maar ik vind het tot nu toe alleszins meevallen.

10-12-2015 | Man | 29
Amandelontsteking
Paar uur na inname begonnen de klachten van de ontsteking af te nemen. Wel werd ik toen wat winderig, en lichte diarree. Nu vandaag dag 2, paar uur na inname steken in mijn buik en wederom diarree, maar de klachten zijn nog steeds aan het afnemen. Medicijn werkt gewoon agressief, maar wat wil je met zo een korte stootkuur? Beter even 3 dagen diarree en buikpijn, maar dan [lees meer...]wel van alle ontstekingen en bacteriën af!

28-10-2015 | Man | 74
COPD
Na ruim 2 jaar enorme hoestbuien en verstoppingen door de specialist een kuur gedaan met azitromycine in combinatie met prednison, overgestapt naar alleen azitromycine met resultaat dat alle problemen zijn verdwenen, ook de verstoppingen. Nu voor 180 dagen medicijnen voorgeschreven.

23-07-2015 | Man | 74
COPD
Nu ongeveer 20 jaar copd, met ieder jaar paar keer ziekenhuisopname met longontsteking. Verleden jaar veertien keer ontsteking, zes keer opname in ziekenhuis. Was radeloos, longarts wist ook geen raad meer. Heeft mij toen als proef Azitromycine gegeven. Nu zes maanden in gebruik nog niet ziek geweest, hoop dat het blijft werken.

13-07-2015 | Man | 67
COPD
ik heb copd fase gold4. ik heb regelmatig longinfecties en wordt dan ook vaak opgenomen in het ziekenhuis alwaar ik antibiotica en prednison krijg toegediend. sinds ruim een jaar krijg ik nu 3maal in de week Azitromicine 250mg en sindsdien heb ik geen longinfectie meer gehad. van bijwerkingen heb ik totaal niks gemerkt.

11-06-2015 | Vrouw | 26
Amandelontsteking
Wegens een vervelende amandelontsteking dit medicijn voorgeschreven gekregen. Na het lezen van de recensies op deze site was ik behoorlijk bang gemaakt! Binnen 4 dagen was ik echter volledig genezen en ik heb geen enkele bijwerking gehad. Super pil!

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resistentie maar nooit geweest) maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . Mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum