azitromycine

Chlamydia (25 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Longontsteking (19 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Bronchitis (5 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (4 meningen)
Bacteriële infectie (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Oorontsteking (1 mening)

21-09-2016 | Man | 14
Bacteriële infectie
antibiotica voorgeschreven gekregen tegen kattenkrabziekte (Bartonella henselae). na dag 1 diarree, maar wie niet... vanaf dag 2 rugpijn als hel. voornamelijk onder de schouderbladen en direct naast de rugwervels. op dag 3 was de rugpijn zo erg dat lopen niet meer mogelijk was. toch de kuur afgemaakt. nu bij de fysio om spierspanning weer terug te brengen naar normale waar[lees meer...]den. w.b. de kattenkrabziekte is de vermoeidheid afgenomen en zijn de lymfklieren niet verder ontwikkeld. echter nog steeds gevoel van algehele malaise.

18-05-2016 | Man | 60
azitromycine (500mg)
Had zaterdagavond plots grieperig gevoel, stond te bibberen op mijn benen en kreeg lopende diarree. De hele nacht op de WC doorgebracht en zondag dan de dokter laten komen. Die dacht aan ofwel buikgriep of aan een Salmonella vergiftiging en schreef me Azitromicine 500 voor. Net voor mijn eerste pilletje had ik nog alles overgegeven en mijn temperatuur zat op 39,9°. Na de e[lees meer...]erste pil (17.00 uur 's avonds) terug bed in. De diarree verminderde en overgeven moest ik (gelukkig) ook niet meer doen. 's Nachts kreeg ik echter het gevoel alsof er te weinig zuurstof in de kamer was, alhoewel het vliegenraam open stond. Het was echt beangstigend, ik controleerde elke in- en uit ademhaling bewust en was bang om zonder adem te vallen. Slapen zat er dus nauwelijks bij. In de loop van de volgende dag was dat gevoel weg, maar de volgende nacht (tweede pil) kwam het weer terug. En ook de derde nacht was het van hetzelfde. Terwijl ik dit schrijf (woensdag morgen 8.30 uur) is het beklemmende gevoel nog niet helemaal verdwenen, maar de diarree en het overgeven zijn verdwenen. Ik voel me nog wel slapjes alhoewel ik al terug redelijk goed eet (spaghetti met gekookte kip en gekookte worteltjes 2 maal per dag). Het middel heeft dus blijkbaar goed gewerkt, enkel de benauwdheid en de beklemmende ademhaling maakten mij bang. Ik hoop dat dit gevoel nu over gaat.

04-05-2016 | Man | 52
Longontsteking
Tegen longontsteking, zware hoestbuien en pijn werd na 2 dagen al beduidend minder.

07-04-2016 | Man | 64
COPD
Gebruik Azitromacine nu ca. twee maanden (drie tabletten per week). Heb deze medicijnen voorgeschreven gekregen door mijn longarts, omdat gebleken is bij bloed en sputum onderzoek dat ik voor een streptokokken bacterie geen antistoffen aanmaak. Azitromacine vooral voorgeschreven gekregen om winterperiode te overbruggen. Mijn ervaring is dat je dit medicijn niet voor of na[lees meer...] maar echt tijdens het eten (bij voorkeur de warme maaltijd) in moet nemen om darmklachten / diarree voor een belangrijk deel te voorkomen. Bij lichamelijke inspanning behoorlijk last van gewrichtspijnen in handen, vingers en schouders.

04-04-2016 | Man | 75
COPD
Helaas al 20 jaar copd steeds longonsteking en ziekenhuis opname, was er moedeloos van. Gebruik nu een jaar drie keer per week azitromycine en geen enkele keer in het afgelopen jaar longontsteking of hoesten, kan alleen maar vertellen dat ik een stuk gelukkiger leef. Hoop dat het zo blijft.

10-01-2016 | Man | 48
Middenoorontsteking
ik had een pittige oorontsteking. dus in overleg met de huisarts antibiotica en oordruppels geadviseerd gekregen. na een paar dagen ging de druk van het oor weg en hielp het middel waar, maar ik raakte pittig aan de diarree, eerst ocker achter maar later ook donker en vla-dun. het leek wel een koeivla. het ergste is dat het niet meer over gaat. het is nu januari. dus 2maa[lees meer...]nden later en om de haverklap heb ik weer van die dagen dat ik naar de WC moet rennen.

27-12-2015 | Man | 30
Chlamydia
Wegens een chlamydia besmetting 1 dosering van 1000 mg moeten nemen. Van te voren dingen gelezen oa op deze site waarbij ik nogal huiverig was. Uiteindelijk nauwelijks bijwerkingen tot op heden. Is nu 24 uur geleden dat ik het ingenomen heb. Je merkt wel dat er iets aan het werk is in je lichaam. En misschien wat sneller uitgeput, heb ook nog even gesport. Maar buiten dat [lees meer...]nergens last van, geen buikpijn, geen diarree etc. Ook anderen gesproken die het wel eens gehad hebben en die hadden ook weinig klachten. Reden dat ik deze reactie plaats is dat mensen vooral negatieve ervaringen posten online en daarmee mensen snel bang maken. Ik ben totaal geen fan van antibiotica maar ik vind het tot nu toe alleszins meevallen.

10-12-2015 | Man | 29
Amandelontsteking
Paar uur na inname begonnen de klachten van de ontsteking af te nemen. Wel werd ik toen wat winderig, en lichte diarree. Nu vandaag dag 2, paar uur na inname steken in mijn buik en wederom diarree, maar de klachten zijn nog steeds aan het afnemen. Medicijn werkt gewoon agressief, maar wat wil je met zo een korte stootkuur? Beter even 3 dagen diarree en buikpijn, maar dan [lees meer...]wel van alle ontstekingen en bacteriën af!

21-11-2015 | Man | 69
Longontsteking
Azitromycine om 10:30 uur ingenomen. Om ca 13:30 uur zittend achter pc acute nekpijn en rugpijn en ijskoud en hevig te trillen shaken en moeilijk ademhalen. Naar bed met bed verwarming. Apotheek gebeld en die verwees naar huisarts. Reactie huisarts: koorts explosie en veel drinken en temp per half uur meten en over 2 a 3 uur terug bellen of eerder indien nodig. Temperatuu[lees meer...]r liep op van 37 naar 38,1. Na ca 15 a 20 min was het schudden over en kreeg ik het weer warmer. Na verloop van tijd hevig te transpireren. Om 16 uur zoals afgesproken huisarts gebeld. Temp was dalende en verder geen last. Vreemde reactie als zijn koortsexplosie. Van griep die los kwam? Kuur afmaken (3 pillen). Een jaar geleden ook dit medicijn gebruikt en nergens last van!

28-10-2015 | Man | 74
COPD
Na ruim 2 jaar enorme hoestbuien en verstoppingen door de specialist een kuur gedaan met azitromycine in combinatie met prednison, overgestapt naar alleen azitromycine met resultaat dat alle problemen zijn verdwenen, ook de verstoppingen. Nu voor 180 dagen medicijnen voorgeschreven.

10-09-2015 | Man | 4
azitromycine (40mg/ml)
Mijn zoontje van 4 heeft een ontsteking aan de vinger. Eerst zalf gekregen maar het is hardnekkig... Deze antibiotica gekregen en hij kotste het meteen uit.... door de vla geen succes, door zijn geliefde thee ook niet. Zelf een slokje geproefd, gatver wat is dit spul vies. Leuk dat het snel zou moeten werken, maar dit is voor volwassenen al nauwelijks te doen, laat staan v[lees meer...]oor een kind die je nog niet kunt uitleggen wat de gevolgen zijn als deze het niet neemt... Snel de huisarts bellen voor iets anders.

08-08-2015 | Man | 22
azitromycine (40mg/ml)
Keelontsteking

23-07-2015 | Man | 74
COPD
Nu ongeveer 20 jaar copd, met ieder jaar paar keer ziekenhuisopname met longontsteking. Verleden jaar veertien keer ontsteking, zes keer opname in ziekenhuis. Was radeloos, longarts wist ook geen raad meer. Heeft mij toen als proef Azitromycine gegeven. Nu zes maanden in gebruik nog niet ziek geweest, hoop dat het blijft werken.

13-07-2015 | Man | 67
COPD
ik heb copd fase gold4. ik heb regelmatig longinfecties en wordt dan ook vaak opgenomen in het ziekenhuis alwaar ik antibiotica en prednison krijg toegediend. sinds ruim een jaar krijg ik nu 3maal in de week Azitromicine 250mg en sindsdien heb ik geen longinfectie meer gehad. van bijwerkingen heb ik totaal niks gemerkt.

17-05-2015 | Man | 74
COPD
Als copd patient gebruik ik al jaren antibioticum, krijg ieder jaar zeker zes tot zeven keer longontsteking en verblijf dan een paar dagen in het ziekenhuis. Dit jaar al vier keer waarvan twee keer opgenomen. De specialist weet niet meer wat te doen, longen zijn erg slecht. Ben ook nier- en hartpatiënt en kan daardoor niet alles slikken. De longarts heeft mij nu azitromyc[lees meer...]ine voorgeschreven, mocht dit helpen dan zou ik dit de rest van mijn leven moeten gebruiken.

04-05-2015 | Man | 48
Longontsteking
Kreeg eerst griep, na een week gevolgd door longontsteking. Door huisarts amoxicilline voorgeschreven gekregen maar deze antibiotica had geen enkel effect (hoesten bleef; er kwam weinig tot niets los; temperatuur bleef rond 39,5) behalve dan dat ik er lichte diarree bij kreeg. Na vier dagen terug naar huisarts en andere antibiotica gekregen, amoxicilline met clavulaanzuur.[lees meer...] Ook deze had geen enkel effect, behalve dan dat ik er meer diarree van kreeg. Na drie dagen terug naar huisarts en weer andere antibiotica gekregen, azitromycine, en die sloeg binnen een dag aan, koorts en diarree verdwenen snel, maar nog wel een paar weken nagehoest. Meest waarschijnlijk is dat het een atypische longontsteking was (veroorzaakt door bacterieen niet gevoelig zijn voor penicilline; niet door resistentie maar nooit geweest) maar ziekenhuis waar slijm onderzocht had moeten worden op het soort bacterie, was vergeten dat te doen (wel met excuses) ... . Mijn hypothese is dat het mycoplasma pneumoniae was (legionella was uitgesloten in tests). Onhandig wel, verschillende antibiotica toedienen totdat er een aanslaat. Gelukkig gebeurde dat, maar pas na een week. Het zou mooi zijn als er snelle en goedkope tests (op het soort bacterie) beschikbaar zouden zijn, zodat gericht gelijk de `goede antibiotica voorgeschreven zou kunnen worden.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum