Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten kleine rode bult(en) overal uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

28-09-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Buikpijn na 1 dag gebruik en misselijk Voorgeschreven voor 1 specifieke bacterie na verschillende nare bacteriele infecties sinds opname in gedwongen GGZ …. (….) Daarna met moeite pijnstilling, 2 noodzakelijk ervoor al operaties zonder enige zorg van anti biotica want dat is zo slecht voor de diverse ernstige symptomen van de infecties die door 1 huisarts als hooikoort[lees meer...]s werden afgedaan, nu het abces dat in de tijd van 2016 tot aan vorige week pas is leeggezogen linkerborst, op kweek gezet en deze kuur nog proberen, de andere ervoor met moeite voorgeschreven gekregen, 1 arts zei vrolijk kijk eens waar ik tussen zit! ik heb niks! enz toch GGZ patient en gek verklaard nu klachten die op ernstige infectie lijken die onder meldplicht van RIVM valt! Ik ben huiverig voor de bijwerkingen en vraag mij af of het gaat helpen, nu na iname van 1 dag voel ik mij niet beter en buikpijn, ook misselijkheid. (Mijn medicijn : tekst ingekort tot ervaring zelf)

09-03-2024 | Vrouw | 45
Infectie (wond)

ontsteking

moest deze kuur nemen na opname in ziekenhuis. niet wetend wat de oorzaak was maar vermoedelijke bacterie aanpakken.

11-04-2023 | Man | 45
Kaakontsteking
4 dagen à 900mg per dag en nog altijd kloppende pijn. Kotsmisselijk, algemene malaise, draaierig en de slaap niet kunnen vatten, kon zelfs niet op mijn benen blijven staan. Echt rattengif.

05-06-2019 | Vrouw | 45
Kaakontsteking
Na 2 dagen slikken klachten amper afgenomen van de kaak ontsteking . Zieker van het medicijn Moest direct stoppen vd tandarts en doorgeven aan huisarts

04-06-2016 | Vrouw | 45
Trekken van tand of kies
De derde dag kreeg ik na inname ineens enorm veel pijn in de borststreek, werd ik kortademig en moest ik na een tijdje overgeven. Op de bijsluiter is hiervan niets terug te vinden. Ik was eigenlijk Dalacin voorgeschreven door de specialist, maar de apotheker gaf mij Clindamycine (wit product) en beweert dat dit hetzelfde is. Ik denk eraan mijn behandeling te stoppen als ik[lees meer...] zie welke invloed dit product heeft op slokdarm, maag en darmflora.

08-10-2021 | Man | 46
Kiespijn

09-08-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Deze kuur gekregen van de tandarts tegen tandvleesontsteking. Helpt wel iets, maar niet voldoende vrees ik. Momenteel slechter van de bijwerkingen dan van de ontsteking. Direct na innemen kortademig voor een half uur, en last van branden in de slokdarm. Dit los ik op door daarna paar glazen melk te drinken. Verder buikkrampen en diarree en misselijkheid. De kuur ( vijf dag[lees meer...]en) is nu klaar, maar deze hoef ik niet nog een keer. Nu hopen dat de ontsteking rustig blijft. Oppassen met bloedverdunners, mijn INR schoot naar boven maar dit werd wel van tevoren aangegeven, dus even goed in de gaten houden.

17-03-2023 | Man | 47
Tandvleesontsteking
Raar gevoel in de maag Meer stoelgang Geel urine

25-11-2018 | Vrouw | 47
Trekken van tand of kies
Vreselijk ervaring bij de tandarts. Dus aan de antibiotica uit voorzorg. Op dag 2 al last van mijn slokdarm en maag. In overleg met de apotheek aan de omeprazol 20 Mg 1x daags. Maar nu op dag 4, durf ik ze niet meer in te nemen. Gister avond ingenomen on 21.00, nu smirgens nog steeds kadt van slokdarm. Brandende pijn, misselijk, gevoel dat alles blijft hangen, misselijk[lees meer...], kokhalzen, boeren .. wat een ellende dit spul

06-07-2018 | Man | 47
Kaakontsteking
Voorgeschreven door kaakchirurg. Na de eerste tablet al maagpijn. Na 1,5 dag pijn niet meer te houden, is diarree bij gekomen. Lig hele nacht wakker van de pijn. Nu gestopt met slikken, op zoek naar equivalent.

07-03-2018 | Man | 47
clindamycine (150mg)
Aangezichtspijn

01-08-2016 | Vrouw | 47
Trekken van tand of kies
Verstandskies getrokken. Welke moeilijk te verwijderen was en ivm bloedverdunners en kans op infectiegevaar een kuur gekregen. Ik ben allergisch voor Amoxicilline en heb daarom deze gekregen.

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

29-08-2023 | Vrouw | 49
Kiespijn
Door een kiespijn door de spoedtandarts(mijn tandarts was met vakantie) voorgeschreven. Na drie dagen flink ziek geworden en overgeven en flinke hoofdpijn.

23-08-2022 | Man | 49
Bacteriële infectie
Bacteriële infectie na insectenbeet in het onderbeen. Goede werking van medicatie. Allergisch voor amoxicilline dus goed alternatief.

30-06-2016 | Vrouw | 49
Kaakoperatie
ivm ontstoken tandvlees na plaatsen van implantaten heb ik als 2e kuur deze capsules gekregen. van de 1e 3 capsules overdag had ik niet echt veel last, rommelende buik en beetje misselijk en duizelig. de laatste pil nam ik om 23.00 en ging toen naar bed. werd meteen al niet lekker. gevoel of de pil in mijn keel bleef steken, heftige pijn in mijn maag en slokdarm, deze pijn[lees meer...] straalde uit naar mijn nek en boven rug. ik dacht dat ik het aan mijn hart had!!! om 1.30 zakte de pijn iets en ben ik in slaap gevallen. ik neem deze medicijnen echt nooit meer!!