Kaakontsteking (16 meningen)
Kiespijn (9 meningen)
Wondroos (8 meningen)
Bacteriële infectie (8 meningen)
Tandvleesontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

30-06-2016 | Vrouw | 49
Kaakoperatie
ivm ontstoken tandvlees na plaatsen van implantaten heb ik als 2e kuur deze capsules gekregen. van de 1e 3 capsules overdag had ik niet echt veel last, rommelende buik en beetje misselijk en duizelig. de laatste pil nam ik om 23.00 en ging toen naar bed. werd meteen al niet lekker. gevoel of de pil in mijn keel bleef steken, heftige pijn in mijn maag en slokdarm, deze pijn[lees meer...] straalde uit naar mijn nek en boven rug. ik dacht dat ik het aan mijn hart had!!! om 1.30 zakte de pijn iets en ben ik in slaap gevallen. ik neem deze medicijnen echt nooit meer!!

28-11-2013 | Vrouw | 49
Urineweginfectie
Ik kreeg na 2 dagen last van heftige uitslag en mijn darmen waren behoorlijk van streek. Dit medicijn iis niet geschikt voor mij.

12-08-2013 | Vrouw | 49
clindamycine
Heb het medicijn gekregen na een wortelkanaalbehandeling waarbij de tandarts op de foto een groot onstekingsgebied zag in de kaak. Ik ben redelijk voorzichtig met antibiotica omdat ik al allergisch ben voor furandantine. Mijn bijwerkingen zijn slap en lusteloos, erg moe, concentratieproblemen. Last van diaree en krampen. Vieze smaak in mijn mond, vooral vlak na het inneme[lees meer...]n en een continue misselijk gevoel. Last van maagzuur. Heb ik het idee dat het werkt .... ja dat wel. Had ik liever wat anders gehad? Absoluut.

11-06-2013 | Man | 49
clindamycine
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen na een opname van 4 dagen in het ziekenhuis voor een ernstige vorm van wondroos en Lymphangitis. Mijn ontsteking aan mijn been was al minder door het infuus met een antibioticum en ik denk dat dit middel wel goed helpt. Het gevoel van algehele malaise wordt volgens mij echter ook door deze pil veroorzaakt. Ik heb niet veel eetlust,[lees meer...] last van maagzuur maar ben vooral ontzettend moe. Ik kan de hele dag wel slapen en daar wordt je dan ook weer zwakker van. Kortom ik moet nog een dag of 6 innemen, maar zal blij zijn als deze voorbij zijn.

13-04-2021 | Vrouw | 50
clindamycine (15mg/ml)
Longontsteking
na een longontsteking longabces gekregen, gebruik dit middel nu al 6 weken, ondertussen longontsteking links erbij gekregen... daar weer een andere AB voor gekregen, die is gelukkig gestopt. Moet dit nog wel een tijdje nemen, krijg het door een pej heen daarom drank. Gelukkig is abces kleiner. alleen zuurstofbehoefte is er nog steeds helaas.

14-03-2019 | Vrouw | 51
clindamycine (10mg)
Acne/puistjes
De overstap van het oude naar het nieuwe middel is dus dat de acne nu weer helemaal terug is.

07-04-2020 | Vrouw | 52
Infectie (mond)
Na trekken van mijn kies, infectie. ontzettende pijn in maag / darmstreek onmiddellijk mee gestopt. Nu arts bellen voor medicijn die verlichting brengt.

05-03-2020 | Vrouw | 52
clindamycine (600)
Na ontvangen van de capsules er thuis 1 ingenomen met veel water. Daarna snel door naar een gemaakte afspraak, maar na nog geen half uur na inname wist ik mij geen raad doordat in mijn lichaam de hel losbrak in de vorm van bizarre pijn in maag/slokdarm en ik raakte de weg kwijt in de ongelooflijke pijn. Het werd een strijd in ondergaan. Gelijk de huisarts gebeld die helaas[lees meer...] niet meer aanwezig bleek te zijn, dus de apotheek gebeld. Die gingen contact zoeken met de huisarts. Werd later terug gebeld door de apotheek, er lag een andere maagzuurremmer voor mij klaar en nee...geen andere optie voor de flinke huidontsteking. Heb gezegd dat ik dit middel absoluut niet verder inneem en de volgende dag de arts ga bellen. Nu...uren later en niet kunnen eten door de immense pijn, het gevoel alsof in de maag/slokdarmstreek een enorme beschadiging opgetreden is, het zuur nog tot in mijn keel komt, staat mijn besluit vast. Never nooit meer ook maar 1 capsule van deze vreselijke rommel qua medicijn! Wat een verschrikkelijke bende is dit!

05-12-2019 | Vrouw | 52
clindamycine (300mg)
in Oktober 2019 klapte ik met mijn voet dubbel. na een week verloor ik van mijn grote teen de nagel. zag er in eerste instantie goed uit , maar na een aantal dagen werd hij rood en blauw. Ook mijn been werd dikker(vocht)en rood. Mijn grote teen en voet was ontstoken . Kreeg antibiotica en moest 3x2 tabletten a 300 mg slikken. Na 1 dag inname begon de ellende . Als ik op de[lees meer...] bank zat viel ik steeds voor een paar minuten weg(hazeslaapjes) Soms wist ik niet eens meer waar ik was...Gaf de schuld aan vermoeidheid. zo 2 dagen door gegaan. S`maandags de internist gebeld en verteld hoe ik mij voelde. Moest proberen door te gaan en het weg vallen zou niet door de medicatie komen. Dinsdags moest ik stoppen ,omdat ik over moest op een andere antibiotica. 2 dagen voelde ik me goed .Tot op een middag kreeg ik dikke tong en gehemelte...ook benauwd en kon moeilijk ademen. Ook mijn hals helemaal vol met galbulten en knalrood...Gelijk arts gebeld en met ambulance naar ziekenhuis. Kreeg gelijk Travagile . Daarop zakte het en mocht naar huis en moest gelijk met Antibiotica stoppen. De volgende dag begon alles opnieuw alleen nog iets erger . Mijn hele lichaam was knal en knal rood van top tot teen en als ik mijn huid aanraakte leek ik mijn vel er af te halen. Leek wel of ik verbrand was. Weer ambulance en moest nu in ziekenhuis blijven. Het was allemaal heel angstig...ook heel veel pijn en jeuk. Dit wil ik nooit meer mee maken . Ik ben nu 5 weken verder en mijn lichaam is nog aan het herstellen van de roodheid en ook mijn hele lichaam is aan het vervellen en voelt droog aan...valt niet tegen te smeren... ook mijn weerstand is naar beneden gegaan. Mijn lichaam heeft zo hard moeten werken. Na weken ben ik nog steeds moe. Ik ben bij de dermatoloog geweest om uit te laten zoeken waar ik allergisch voor ben. Zo belangrijk want dit wil ik nooit meer mee maken en laat het in het ziekenhuis ,,,huisarts en apotheek vermelden. Voor mij was dit niet de juiste antibiotica...

07-03-2018 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Een bacterie opgelopen in het ziekenhuis tijdens m.n halve knieoperatie tot slot uiteindelijk 3 x opengesneden met gevolg dat er een bacterie zat,anderhalve week in het ziekenhuis gelegen te hebben kreeg ik Rivadin en Clemendicine 3daagsx600 mg Voorgeschreven ik ben in tijden niet zo ziek geweest van deze medicatie en als ik overdrijf hoor ik het graag maar dit is een[lees meer...] aanslag op je lichaam,geldt zowel voor de Rivadin als de Clemendicine!!!terwijl ik nog wel 2x daags een maagbeschermer inneem,alles brand gewoon weg!! Vorige week in het ziekenhuis geweest voor controle bloed waarden waren sterk gedaald,maar er moet toch een medicijn zijn om je niet zo ziek te hoeven te voelen,heb vanmorgen Orthopedie gebeld en gevraagd of de arts mij kan terug bellen helaas was hij er niet vandaag dus belt hij me woensdag op ,ben zeer benieuwd allerlei bijwerkingen komen erbij tot gevolg dat je niks meer binnen kunt houden en sterk in gewicht afneemt 1 ding weet ik wel Dit neem ik NOOIT weer. Ben benieuwd naar uw ervaringen!!!!!En dat zou ik tot aan 8 mei 2018 moeten slikken!!!!

06-09-2017 | Vrouw | 52
clindamycine (300mg)
Mijn kunstschouder bleek op een gegeven moment gebroken. De bacteriën (propionie) hadden de prothese volledig aangevreten en gebroken. Na verwijdering prothese clindamycine gaan gebruiken. Ná het stoppen van het gebruik kreeg ik enorme allergische reacties welke al weken aanhouden... zéér vervelende bijwerking voor mij.

15-09-2020 | Vrouw | 53
Ontsteking (mond)
Ivm allergie voor andere antibiotica deze gekregen bij wortelonsteking onder kies. Capsules met heel veel water ingenomen. geen slokdarm of maagklachten hierdoor. Wel na een paar dagen enorme buikkrampen. En nu nog 2 dgn na afloop kuur nog buikkrampen en geen normale ontlasting. De onsteking is wel weg.

19-07-2015 | Man | 53
Kaakontsteking
na het plaatsen van implantaten in mijn onderkaak kreeg ik van de kaakchirurg clindamycine voorgeschreven. eerst 2 weken 3x daags 300 mg. Daar heb ik eigenlijk geen bijwerkingen va gehad. Afgelopen week zijn de implantaten weer blootgelegd en kreeg ik wederom voor 2 weken clindamycine voorgeschreven maar nu 3x daags 600 mg. de eerste twee dagen ging het goed. Echter daa[lees meer...]rna kreeg ik pijn op mijn borst en in mijn slokdarm. Heb ook dik groen sputum. je voelt je gewoon zwaar beroerd. Ga nu weer terug naar 300 mg per keer.

14-05-2015 | Vrouw | 53
clindamycine (300mg)
Na veel last van mijn luchtwegen te hebben gehad, het begon met verkouden, toen kreeg ik oorpijn, pijn aan mijn gehemelte en tong, kiespijn en keelpijn, kreeg ik deze antibiotica van de kaakchirurg. Na een aantal dagen kreeg ik last van diarree. Na zes dagen kreeg ik na inname ontzettende last van mijn keel en slokdarm. De volgende dag was deze pijn minder en de laatste [lees meer...]dag begon het weer. Ná inname gelijk last van erge pijn in slokdarm en keel. Ben blij dat deze kuur is afgelopen nu!!!

23-07-2019 | Vrouw | 54
clindamycine (300mg)
Tibiaplateau fractuur Schatzker 6 geneest niet tgv bacteriële infectie met S. Epidermides. Ook wondinfectie met S. Aureus. Over de werking op de S. Epidermides kan ik niks zeggen, dat moet blijken uit kweken. De wondinfectie gaat veel beter. Veel bijwerkingen. Maar het ergste is de vreselijk brandende pijn direct na inname. Capsules trekken een heftig brandend spoor [lees meer...]in mijn slokdarm en in maag. Heftige pijn achter borstbeen. Tot koude rillingen aan toe. Niks helpt hiertegen. Heb een drankje gekregen tegen zuurbranden. Helpt niet. Zou dit nog 10 weken moeten nemen. Denk niet dat dat goed komt. ....dat trek ik niet. Zit te denken om die capsules ergens in te doen om direct contact met slokdarm te vermijden. Bijv in een klont cocosolie (glijdt het ook makkelijk naar beneden) of bijv. In holle gekookte pasta zoals penne. Het is het proberen waard! Heeft iemand nog tips?

06-10-2018 | Man | 54
Bacteriële infectie
Ik slik dit medicijn nu vanaf 18 september we zijn nu 6 november ik heb gelukkig geen ervaring met bijwerkingen had het nodig nadat na een Hernia operatie op 23 jullie na eerst goed herstel na 2 weken meer pijn gaf in mijn rug na 3 weken weer een MRI daar bleek dat er een abces zat en ben op 23 augustus met spoed geopereerd en herstel snel volgens de arts volgende mri chec[lees meer...]k 31 october als die schoon blijkt mag ik hiermee stoppen en dan ps 4 weken later naar de fysio omdat dit medicijn je bindweefsel aantast verder heb ik een nare smaak in mijn mond .

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum