Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten kleine rode bult(en) overal uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

06-11-2015 | Man | 60
Peesontsteking been
Bij behandeling van Cellulitis (ontsteking in het been) in het ziekenhuis werd naast de intraveneuse toediening van peniciline een kuur van clindamycine gegeven en dat veroorzaakte binnen 48 uur een hevige uitslag met rode vlekken en huid irritatie. Dit was een allergische reactie vertelde men mij en dat deel van deze behandeling, de toediening van de orale medicatie, werd[lees meer...] onmiddelijk gestopt. Maar de irritatie bleef nog maanden doorwerken.

03-11-2019 | Man | 61
Kaakontsteking
Mijn tandarts vond het nodig een extractie te doen op geïnfecteerd weefsel en te hechten, de tand daarvoor gaf ook al een zenuwprobleem en ze gaf toe dat ze ook daar niet zeker was van wat ze uitgevoerd had. Resultaat, verschrikkelijk abces, kloppende onhoudbare pijn, losse tanden van de etter... Na één nacht clindamycine was het al véél beter maar toch werkt het niet dat [lees meer...]bleek uit latere rx, ik moest het wel combineren met diclofenac. Ik omschrijf clindamycine als rattengif, het is onverantwoord dat je dit thuis moet nemen, gezien de ernst en frequentie van de bijwerkingen. Bij mij was de pijn zo hevig dat ik niet begrijp dat men mij niet hospitaliseerde, vooral ik ben alleenstaande en heb tal van ernstige ziektes, zoals COPD. Wat mij stoorde is dat niemand het nodig achtte een foto te nemen, je zou ook kunnen zeggen een bloedafname. Dat is pas later gebeurd en ik verlies dus al mijn tanden. Wat een abces moest behandelen en ontsteking van het kaakgewricht richtte meer schade aan dan ik gevreesd had. Uit de handel nemen die rommel.

22-10-2018 | Man | 61
clindamycine (600mg)
Kiespijn
na 2 dagen was de kiespijn weg. Echter de kuur van 7 dagen eindigde met zware griepverschijnselen maag- darmkrampen en diarree en als gevolg van gewicht/ vochtverlies in jicht in linkervoet. 10 dagen na beëindigen van kuur ontstond maandlange diarree naar door onderzoek bleek darmbacterie clostridium difficile die niet was gedood en was gaan woekeren. een nieuwe antibiotic[lees meer...]akuur was noodzakelijk. Gewichtsverlies was totaal ca 6 kg. Ik kan dit medicijn niet aanbevelen. ca 10 % van de volwassenen heeft deze clostridium bacterie en loopt hiermee risico.

17-01-2024 | Man | 62
Infectie (wond)
Voor een wondinfectie met staf. Aureus kreeg mijn partner na ziekenhuisopname dit medicijn voor orale toediening thuis. Vrijwel direct na inname veel last van maagpijn en kramp in zijn maagregio. Vanalles geprobeerd, met en zonder wat eten innemen, zittend, met veel water, gebruikte ook al een maagbeschermer, niks hielp. Bij 3x per dag dit urenlang te moeten voelen zag hij[lees meer...] telkens erg op tegen de inname. Medicijn helpt wel want hij werd er beter van. Maar geen pretje om het te gebruiken.

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

27-12-2020 | Vrouw | 62
Wondroos
Ik kreeg een rood plekje op mijn neus en wang, de volgende dag werd ik wakker met een rood opgezet rechterwang en dikke neus. In het ziekenhuis werd ik van de huisartsenpost naar de eerste hulp gestuurd, wegens ernstige wondroos. Omdat ik allergies ben voor Amoxicilline kon ik geen Antibiotica infuus krijgen en kreeg ik Clindamycine voor 2 weken mee naar huis. Na een p[lees meer...]aar dagen had het al effect alleen werd ik wel misselijk ervan. Nu na een week is mijn gezicht bijna genezen maar heb ik wel pijn in mijn mond , alsof je aften ontwikkeld,ontzettende dorst en buikpijn. Ook steeds een bittere smaak in mijn mond.

31-07-2016 | Man | 62
Kaakontsteking
Ben vrijdag j.l bij de tandarts spoeddienst geweest (eigen tandarts met vakantie), i.v.m. kiespijn in de onderkaak. Ze hebben een foto gemaakt en daar op was te zien dat er een flinke ontsteking zat onder de 2 achterste kieswortels. Oorzaak, een opening langs de oude vulling van de achterste kies, bacteriële infectie via de kies, verder gegaan door de wortels en zenuwen to[lees meer...]t in de kaak. Kreeg een kuur Clindamycine 300 mg voorgeschreven voor 7 dagen, 4 x daags. De pijn nam direct dezelfde dag af en tot nu toe lijkt de medicatie z'n werk goed te doen. Toen ik het recept ontving, werd mij meegedeeld dat het diarree kan veroorzaken, doordat ook goede darm bacteriën het lootje leggen door de medicatie. Ben direct bij de supermarkt langs gegaan en heb 2 pakken Yakult (rood) opgehaald. Drink direct na iedere maaltijd hier een halve of hele van op, een halve is voor mij op de 3e dag genoeg. Heb totaal geen last gehad van diarree en heb een normale ontlasting. Ik zorg er wel voor, dat ik de medicatie minstens 1- 1,5 uur voor elke eetbeurt inneem, anders heeft de Yakult ook veel minder effect.

16-03-2016 | Vrouw | 62
Kaakontsteking
Heftige pijn ten gevolge van kaakontsteking. Tandarts wilde wel een wortelkanaalbehandeling. Ik niet. Na anderhalve dag clindamycinecapsules is de pijn plotseling gestopt en mijn humeur boven normaal. Bijwerking of opluchting? Ik mag nog niet te vroeg juichen want ik moet nog even door gaan met gebruik.

31-10-2023 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
In verband met ontsteking door hs kuur gekregen. Vanaf dag 2 klachten. Algeheel gevoel van ziek zijn. Misselijk, maag en darmklachten, wondjes in mond, slap in benen. Hoop dat de klachten snel afnemen

22-07-2021 | Vrouw | 63
Wondroos
Aanvankelijk voor 7 dagen, niet effectief genoeg dus nogmaals 7 dagen. Algehele malleise hierdoor. Na 14 dagen nog niet helemaal over.

07-03-2022 | Vrouw | 64
Kiespijn
Ik beveel dit medicijn niet aan, vanwege de bittere galsmaak als bijwerking.deze smaak krijg je op geen enkele manier weg. Ik ben dan ook gestopt met de kuur

31-03-2017 | Man | 64
Wondroos
Ik heb gemiddeld 2 x per jaar last van wondroos. Sinds 2012 wordt er clindamycine voorgeschreven (3 x daags 2 tabletten van 300 mg; de kuur duurt 7 dagen). Na twee dagen bespeur ik al een duidelijke verbetering, met name wat de pijn bij het lopen betreft. Ik heb geen last van bijwerkingen. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.

28-11-2016 | Vrouw | 64
clindamycine (300mg)
Trekken van tand of kies
Omdat ik een allergie heb, heeft de Kaakchirurg dit voorgeschreven, maar ik denk dat ik hier ook allergisch voor ben. Vind het raar dat er geen merk opstaat. Het zijn blauwe capsules. Bijwerkingen: Hevige pijn op de borst, buik, schouder en rug. Keelklachten, jeuk, veel ontlasting en blaas problemen. Ik wil de kuur niet afmaken en ga de huisarts bellen dat ik teveel pijn e[lees meer...]r van ondervind en ben bang voor een darm perforatie of erger.

23-02-2023 | Man | 65
clindamycine (150mg)
Keelontsteking
Ik ben vergiftigd met clindamycine!!!!, mijn hele maag en darm flora is ontregeld en ernstig beschadigd!

13-11-2021 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Ik kreeg het via het ziekenhuis ivm wondontsteking na rugoperatie ,na de eerste 2 tabletten ingenomen kreeg ik al snel een metaal smaak in mijn mond en begonnen mijn lippen te tintelen,ook kreeg ik maag en buikpijn ,in de avond mijn 2 e dosis van 2 tabletten ingenomen en heel snel erg beroerd dikke tong en mijn keel ging dicht zitten ,een beroerde nacht gehad en vroeg in d[lees meer...]e ochtend het ziekenhuis gebeld moest accuut stoppen en wanneer ik ooit weer zo reactie krijg gelijk Bellen ,mag het nooit meer slikken gigantische allergische reactie ,na 2 dagen gelukkig wat opgeknapt

19-08-2021 | Vrouw | 65
Bacteriële infectie
het slikken van deze medicatie was voor mij niet te doen. Ik heb doorgezet omdat ik een bacteriële infectie gehad, dus het moest.