Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen misselijkheid metaalachtige smaak ontsteking maagzuur maagproblemen buikklachten kleine rode bult(en) overal uitslag op armen uitslag beperkt tot nek

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (14 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

29-08-2023 | Vrouw | 49
Kiespijn
Door een kiespijn door de spoedtandarts(mijn tandarts was met vakantie) voorgeschreven. Na drie dagen flink ziek geworden en overgeven en flinke hoofdpijn.

21-05-2023 | Vrouw | 57
Bacteriële infectie
Last van diarree, buikkrampen, vermoeidheid, keelpijn

29-04-2023 | Vrouw | 52
Wondroos
2 weken geleden heb ik de huisarts gebeld had een zeer rood en zeer pijnlijke rechter been huisarts is bij mij geweest en constateerde wondroos en schreef mij Clindamycine voor 3 x daag 2 capsules van 300 mg. Mijn rechter been was over okay het was nog wel wat rood maar geen pijn meer en ik had 2 weken de kuur afgemaakt 2 dagen later krijg ik wondroos aan mijn linkerbeen d[lees meer...]us weer een zware kuur van 3 x daags 2 capsules daar ben ik nu nog mee bezig ik hoop dat de pijn snel weg gaat slik daarnaast wel paracetamol van 500 mg en ik gebruik cannabisolie mijn linker been is dik en opgezet en rood mijn voet is ook opgezwollen ik kan bijna geen schoen meer aan hebben maar we gaan door met slikken ik ondervind van dit medicijn totaal geen bijwerkingen.

28-01-2023 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Recept gekregen na het trekken verstandskies en nog een tand door de kaakchirurg. Maar wat al door vele gezegd is. Misselijk na inname en het gevoel alsof je de griep krijgt. Nu 2de dag mee in de weer en moet zeggen voor nu trekt het wel sneller weg dan gisteren. Maar prettig is het niet. Hik telkens tegen de tijd aan dat ik ze moet nemen. Iemand tips waardoor ik niet [lees meer...]misselijk wordt en dat gevoel niet heb? En nee niet zeggen niet meer nemen want dat snap ik zelf ook wel

12-01-2023 | Vrouw | 52
clindamycine (150mg)
Wondroos
Ik heb vaker last van wondroos door een ongeval waarbij het been geïnfecteerd raakte met de stafylokokken bacterie. Na 1 dag al verbetering te zien aan het been en koorts gezakt. Na 2 dagen al geen koorts meer en het been gaat zienderogen vooruit. Kuur afmaken en op advies van de huisarts een tablet per dag blijven nemen ter voorkoming van. Geen bijwerkingen. Zeer tev[lees meer...]reden over Clindamycine.

23-12-2022 | Vrouw | 68
Kaakontsteking
tot nu toe ( dag 2) geen bijwerkingen, en het helpt goed. Moet nog 3 dgn. het gaat ook goed met mn andere medicatie, hopelijk word ik er niet dik van 😁

22-10-2022 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Wegens penicilline allergie - en hartpatiënt mag ik velen antibiotica niet hebben. Clindamycine is één van de weinige die ik mag en bij mij uitstekend werkt bij botinfecties en wondroosinfectie. De bijwerkingen neem ik op de koop toe (soms krijg ik schimmelinfectie in mijn mond bij 3weken of langer gebruik evenals darminfectie keer door gekregen) De misselijkheid van[lees meer...] Clindamycine, slaperigheid, buikpijn en jeukende bultjes krijg ik altijd is prima!

20-10-2022 | Vrouw | 51
Kiespijn
Ik heb een wortelpuntontsteking aan de bovenste kies. De tandarts schreef dit voor omdat ik allergisch ben voor Amoxcicline. Ze zij ook dat deze beter is omdat het ‘tot op het bot’ doordringt. Na drie dosissen werd de kiespijn minder maar kreeg ik wel een dikke pijnlijke bijholte. Deze is nu na vier dagen aan het verdwijnen. Wel slikte ik er ibrupofen bij. Ik kreeg[lees meer...] de kuur voor vijf dagen en er is veel verbetering. De kies laat ik tzt trekken.

07-10-2022 | Vrouw | 71
Tandvleesontsteking
Vreselijk misselijk en pijn in de maag ,houd lang aan .

24-03-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
De eerste week had ik weinig tot geen bijwerkingen tot nu dan. Laatste dagen bloedende rectum, doet meer pijn dan mijn wonde zelf om eerlijk te zijn. Ik stop er dan ook mee. Nooit meer!!!

07-03-2022 | Vrouw | 64
Kiespijn
Ik beveel dit medicijn niet aan, vanwege de bittere galsmaak als bijwerking.deze smaak krijg je op geen enkele manier weg. Ik ben dan ook gestopt met de kuur

09-02-2022 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Ik kreeg het voorgeschreven omdat mijn gehechte wond na verwijderen hechtingen wat pusserig was dus ter voorkoming dat ik een huid infectie kreeg. In eerste instantie heb ik 3 dagen nergens last van gehad dit begon op de 4de dag. bij maag gebied en dikke darm kreeg ik krampen en niet zo`n beetje ook. Ik had de bijsluiter gelezen en mijn lijf gaf aan stoppen NU. Ik heb al [lees meer...]vaker last van mijn darmen namelijk. Ik ben zelf gestopt ook al staat er in de bijsluiter dat je dit niet zomaar mag. Daarna knapte ik een beetje op en na dag 3 dacht ik het ergste gehad te hebben. Nu ben ik twee weken verder en poep bloed en slijm. Heb zo`n erge krampen dat ik bijna van mijn stokje ga voel me gewoon echt ziek. Eerst 3 corona testen laten doen want hier kun je ook darmklachten van krijgen ook was er algehele malaise , hoofdpijn, benauwd , grieperig gevoel. steeds negatieve corona testen. Dadelijk terug naar de huisarts. Ik ben benieuwd wat die te melden heeft. Ik denk uitzieken. Ik neem dit middel nooit meer in.

02-01-2022 | Vrouw | 41
Kaakontsteking
Allergisch voor penicilline, en geen gebruik mogen maken van ontstekingsremmers: kaakontsteking wordt dan wel heel heftig. Kreeg dit voorgeschreven. Als hartpatient slik ik zowiezo maagbeschermers dus de maagklachten herken ik niet. Wel voel ik me lichter in hoofd en ietwat benauwd. Maar dat kan een wisselwerking zijn met de hartmedicatie. Binnen 1,5 dag van de pijn af. [lees meer...]Nu vier dagen later kan ik me niet meer voorstellen dat ik zo'n ontzettende pijn in mijn kaak heb gehad.

13-11-2021 | Vrouw | 65
Infectie (wond)
Ik kreeg het via het ziekenhuis ivm wondontsteking na rugoperatie ,na de eerste 2 tabletten ingenomen kreeg ik al snel een metaal smaak in mijn mond en begonnen mijn lippen te tintelen,ook kreeg ik maag en buikpijn ,in de avond mijn 2 e dosis van 2 tabletten ingenomen en heel snel erg beroerd dikke tong en mijn keel ging dicht zitten ,een beroerde nacht gehad en vroeg in d[lees meer...]e ochtend het ziekenhuis gebeld moest accuut stoppen en wanneer ik ooit weer zo reactie krijg gelijk Bellen ,mag het nooit meer slikken gigantische allergische reactie ,na 2 dagen gelukkig wat opgeknapt

19-08-2021 | Vrouw | 65
Bacteriële infectie
het slikken van deze medicatie was voor mij niet te doen. Ik heb doorgezet omdat ik een bacteriële infectie gehad, dus het moest.

09-08-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Deze kuur gekregen van de tandarts tegen tandvleesontsteking. Helpt wel iets, maar niet voldoende vrees ik. Momenteel slechter van de bijwerkingen dan van de ontsteking. Direct na innemen kortademig voor een half uur, en last van branden in de slokdarm. Dit los ik op door daarna paar glazen melk te drinken. Verder buikkrampen en diarree en misselijkheid. De kuur ( vijf dag[lees meer...]en) is nu klaar, maar deze hoef ik niet nog een keer. Nu hopen dat de ontsteking rustig blijft. Oppassen met bloedverdunners, mijn INR schoot naar boven maar dit werd wel van tevoren aangegeven, dus even goed in de gaten houden.