Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

17-01-2024 | Man | 62
Infectie (wond)
Voor een wondinfectie met staf. Aureus kreeg mijn partner na ziekenhuisopname dit medicijn voor orale toediening thuis. Vrijwel direct na inname veel last van maagpijn en kramp in zijn maagregio. Vanalles geprobeerd, met en zonder wat eten innemen, zittend, met veel water, gebruikte ook al een maagbeschermer, niks hielp. Bij 3x per dag dit urenlang te moeten voelen zag hij[lees meer...] telkens erg op tegen de inname. Medicijn helpt wel want hij werd er beter van. Maar geen pretje om het te gebruiken.

30-12-2023 | Man | 37
Kiespijn
Kiespijn en bijholteontsteking, na een kuur amoxicilline toch naar de spoedtandarts, schreef wortelkanaalbehandeling voor maar durfde het niet aan op het moment. Toen deze kuur gekregen, de pijn is weg, werkt dus goed alleen door alle slechte recensies weet ik nog niet of ik het ga afmaken.

03-09-2023 | Man | 43
Kiespijn
Voor ontstekingen van mijn kies tandarts deze antibiotica voorgeschreven. Na twee dagen al diarree. Nu 4 weken verder en nog steeds diarree. Probiotica helpt ook niet. Nu ontlasting onderzoek afwachten en hopen voor de best.

31-05-2023 | Man | 52
Kiespijn
Voorgeschreven na wortelkanaalbehandeling van kies met diep gat die gelijk gevuld is. Ik kreeg al snel een bittere smaak die niet meer weg ging, na 2 maal innemen kreeg ik maagpijn en de tweede dag begon de ernstige pijn aan de slokdarm. Apotheek 2 x gebeld maar die leken niet ongerust, en ik kreeg het advies om na inname minimaal 2 uur niet te gaan liggen en minimaal 6 [lees meer...]uur tussen elke inname. Ik zie op tegen iedere inname maar moet gelukkig nog 2 x en heb het dan 7 dagen volgehouden. hopelijk verdwijnen de klachten snel en herstelt alles zonder blijvende schade.

27-05-2023 | Man | 31
Infectie (wond)
Heb deze voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege een infectie aan de nagelbedwand van mijn grote teen. De pillen smaken erg bitter en vervolgens geeft het antibioticum zelf ook deze smaak af in je gehele lichaam. Het is vrij agressief, waardoor ik snel verbetering merkte (na één nachtje slapen en drie tabletjes verder zag mijn teen er al stukken beter uit, na [lees meer...]drie dagen is de roodheid reeds teruggetrokken en kan ik weer korte wandelingen maken). Het gaf me de eerste dagen misselijkheid en vandaag ben ik opgestaan met hoofdpijn. Het is met deze pillen zéér belangrijk veel water te drinken en zoveel mogelijk uit het zonlicht te blijven of je in te smeren met een sterke zonnecrème (min. Factor 30). Zelfs dan kan je snel rood worden. Zoek schaduw op en alles komt in orde. Zorg er ook voor dat je genoeg suikers binnen krijgt terwijl je voedingsmiddelen vermijdt die je maag en darmen kunnen prikkelen (bvb cola). Appeltjes en koekjes zijn ideaal.

11-04-2023 | Man | 45
Kaakontsteking
4 dagen à 900mg per dag en nog altijd kloppende pijn. Kotsmisselijk, algemene malaise, draaierig en de slaap niet kunnen vatten, kon zelfs niet op mijn benen blijven staan. Echt rattengif.

17-03-2023 | Man | 47
Tandvleesontsteking
Raar gevoel in de maag Meer stoelgang Geel urine

23-02-2023 | Man | 65
clindamycine (150mg)
Keelontsteking
Ik ben vergiftigd met clindamycine!!!!, mijn hele maag en darm flora is ontregeld en ernstig beschadigd!

24-10-2022 | Man | 38

24-08-2022 | Man | 43
Infectie (wond)
Als ik dit medicijn gebruik is het net of ik grieperig wordt voor een uur? Heeft iemand hier ook last van en zo ja is er misschien een oplossing?

23-08-2022 | Man | 49
Bacteriële infectie
Bacteriële infectie na insectenbeet in het onderbeen. Goede werking van medicatie. Allergisch voor amoxicilline dus goed alternatief.

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

24-05-2022 | Man | 58
Kiespijn
tandvleesontsteking,gezwollen tandvlees, en overal huid uitslag op armen en benen.

08-10-2021 | Man | 46

04-02-2021 | Man | 75
Antibiotica profylaxe
Na het nemen van de derde pil stond mijn heel lichaam vol met uitslag, later droge huid en puisten, heel veel jeuk en ik ben nu reeds meer dan anderhalf maand aan het vervellen met alle vervelende bijwerken er boven op !!

23-01-2021 | Man | 30
clindamycine (150mg)
Ontsteking (mond)
Gebruik dit medicijn voor een ontsteking in de kies. Amoxciline kan ik niet tegen. Daarom gekozen voor clyndamicine. Werkt perfect geen bijwerkingen nu dag 3/5. Aanrader voor ontstekingen !!