Ervaringen met Clindamycine

clindamycine

slokdarmproblemen buikklachten metaalachtige smaak misselijkheid maagproblemen ontsteking kleine rode bult(en) overal maagzuur gezwollen keel maagpijn

Kaakontsteking (21 meningen)
Kiespijn (19 meningen)
Infectie (wond) (15 meningen)
Bacteriële infectie (13 meningen)
Wondroos (11 meningen)
Tandvleesontsteking (8 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Keelontsteking (1 mening)
Vaginale schimmelinfectie (1 mening)
Peesontsteking been (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Antibiotica profylaxe (1 mening)
Blaasontsteking (0 meningen)
Bijholteontsteking (0 meningen)

23-02-2023 | Man | 65
clindamycine (150mg)
Keelontsteking
Ik ben vergiftigd met clindamycine!!!!, mijn hele maag en darm flora is ontregeld en ernstig beschadigd!

24-10-2022 | Man | 38
Infectie (wond)

24-08-2022 | Man | 43
Infectie (wond)
Als ik dit medicijn gebruik is het net of ik grieperig wordt voor een uur? Heeft iemand hier ook last van en zo ja is er misschien een oplossing?

23-08-2022 | Man | 49
Bacteriële infectie
Bacteriële infectie na insectenbeet in het onderbeen. Goede werking van medicatie. Allergisch voor amoxicilline dus goed alternatief.

12-06-2022 | Man | 62
Kiespijn
Ivm met uitstralende pijn van kies in bot als profylaxe voorgeschreven, kies moet getrokken worden maar moet eerst met bloedverdunnens stoppen, Na de vierde pil enorm brandend gevoel in maag en slokdarm, heeft aantal uren aangehouden. Niet meer genomen morgen arts bellen. Vervelend goedje 8n mijn geval.

24-05-2022 | Man | 58
Kiespijn
tandvleesontsteking,gezwollen tandvlees, en overal huid uitslag op armen en benen.

08-10-2021 | Man | 46

04-02-2021 | Man | 75
Antibiotica profylaxe
Na het nemen van de derde pil stond mijn heel lichaam vol met uitslag, later droge huid en puisten, heel veel jeuk en ik ben nu reeds meer dan anderhalf maand aan het vervellen met alle vervelende bijwerken er boven op !!

23-01-2021 | Man | 30
clindamycine (150mg)
Ontsteking (mond)
Gebruik dit medicijn voor een ontsteking in de kies. Amoxciline kan ik niet tegen. Daarom gekozen voor clyndamicine. Werkt perfect geen bijwerkingen nu dag 3/5. Aanrader voor ontstekingen !!

23-12-2020 | Man | 25
Amandelontsteking
2 maand met ontstoken amandelen gezeten, na amoxicilline en staphycid een allergische reactie met mijn keel die toesloeg was dit de oplossing... De bijwerkingen zijn echt ni te houden voor mij... Vanaf dag 1 zware diaree, duizeligheid en enorm enorm slap gevoel in spieren cva nog dacht ik... Ook dood dood moe en continu slapen, Na mijn volledige kuur te hebben afgekregen,[lees meer...] is de hel mijn slokdarm volledig losgebarsten nog nooit zoveel pijn gehad ik dacht dat ik een hartaanval had... Onbeschrijflijk branderig gevoel Enorme maaglast en darmen zijn helemaal kapot... Ik hoop da ik hier vanaf geraak zit al 2 weken aan probiotica na de laatste pil van de kuur maar het wordt weer tijd om langs de huisarts te gaan deze hel mag gaan stoppen al ben ik wel blij dat ik van mijn amandel ontsteking vanaf Ben... Nu nog van de bijwerkingen hopelijk en dan weer de oude :-)

07-08-2020 | Man | 30
Complicatie na operatie
Na een aanrijding met een wagen en de nodige operatie deze medicatie meegekregen om infecties tegen te gaan en dit voor 7 dagen lang. Al na eerste inname verschrikkelijke (metaal)smaak. Verdwijnt net op het moment dat je de volgende moet innemen. Na 2 dagen kwam er dan ook nog eens buikloop bij dat toch de dagelijkse zaken belemmert. Hopelijk na deze kuur nooit meer. [lees meer...]

16-05-2020 | Man | 48
Wondroos
De eerste 2 dagen deed het niets en toen begon het langzaam te werken. Heb wel de hele dag door hoofdpijn

10-05-2020 | Man | 57
Gewrichtsontsteking
Uit voorzorg kreeg ik dit medicijn voorgeschreven, allergisch voor penicilline, omdat ik een keer een bacteriële infectie in mijn knie heb gehad na het laten likken van een hond aan een wondje ben ik uiterst voorzichtig geworden met het hebben of krijgen van wondjes op buiten of een niet schone omgeving, na een dag in de tuin werken heb ik m’n arm gestoken aan een tak, du[lees meer...]s maar om antibioticum gevraagd en gekregen, nog nooit ergens zoveel last van gehad, algehele malaise en na 4 dagen heftige diarree, nu na 2 weken gestopt te zijn nog steeds! Ik hoef het niet weer

29-03-2020 | Man | 67

16-02-2020 | Man | 55
Wondroos
rood, warm opgezwollen boven been met centraal een harde zone van 5cm diameter. in het centrum een klein pustelje( etter blaartje)

10-02-2020 | Man | 75
clindamycine (300mg)
Merk Sandoz.Op basis van mijn ervaring hiermee niet aan te bevelen voor preventief gebruik na het plaatsen van een implantaat door mijn tandarts. Ben er vanwege de bijwerkingen (chronische diarree) en pijn in de buik na 1,5 dag na aanvang kuur mee gestopt.