metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (18 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Bacteriële parotitis (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

08-06-2020 | Vrouw | 36
Darmontsteking
Mijn ervaring met metronidazol is vreselijk. Nooit ga ik meer deze troep nemen. Zoveel bijwerkingen niet normaal ,ik lig de hele dag op bed kan niet eens functioneren . Nu sinds de 3e dag van de medicatie koorts in de avond . Ik heb een parasiet in de darmen . Ik moet tot woensdag dit nemen ,ik probeer het door te zetten maar this is hell wie ervaart dit ook zo ?

22-02-2020 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
quetiapine 50 mg en venlafaxine 75 mg samen gebruikt met 2 keer per dag 500 mg metronidazol heb last van extreme verwardheid, angst, depersonalisatie en derealisatie gehad

22-08-2019 | Man | 25
Bacteriële vaginose
Ik had hem maandag 10 uur in de ochtend 4 pillen in genomen van 500 Mg. Veder geen bijwerkingen de gehele dag. De volgende dag (dinsdag) ree ik in de ochtend naar duinrel en toen ik uit stapte voelde ik mij super licht in mijn hoofd, met of ik zweef.. en ook misselijk. Er is een vriend naar duinrel gekomen om terug te rijden aangezien ik dat niet durfte. Later kwam een ij[lees meer...]zersmaak in mijn mond, de volgende dag was ik nog steeds duizelig en misselijk, en voelde me erg down ik wilde alleen maar slapen.. ik wil dat ik uitwerkt, wat een kut spul is dit, ik neem het nooit meer.. Kan iemand mij vertellen wanneer de bijwerkingen minder werden zit nou op dag 3 en voel nog van alles wat niet klopt..

21-05-2019 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Ik moest 4 tabletjes van 500mg in een keer innemen voor mijn vaginale inefectie vrij direcht voelde ik mij moe worden en kreeg ik een metaal smaak in mijn mond dit bleef aanhouden de volgende dag was ik ontzettend misselijk he overgegeven maagpijn en ontzettende hoofdpijn dit heeft heel de dag aangehouden ik ben hier behoorlijk ziek van geworden heb heel de dag in bed ge[lees meer...]legen niet wetend waar ik het zoeken moest vreselijk was het werking is minimaal

11-05-2019 | Vrouw | 67
Tandvleesontsteking
Na het middel voor de eerste keer te hebben gebruikt, werd ik ziek, alle griepverschijnselen aanwezig. Ben aansluitend bijsluiter gaan lezen en heb dat vervolgens nauwlettend herlezen en herlezen., omdat bij eventuele andere klachten de huisarts geraadpleegd moest worden. Ik las bij velen ellende, maar het werkte wel. Aangezien ik geen krampen, buikpijn of andere alarmere[lees meer...]nde klachten had. Wel moest ik in de ziektewet. Vertrouwde mezelf niet in het verkeer of op de fiets. Daarnaast misselijk, extreem vermoeid, hoofdpijn en metaalstaking in mond. Op de laatste dag kreeg ik ineens over mijn hele lijf uitslag. Heb de laatste twee pillen niet meer ingenomen. Ik ga deze kuur nooit meer doen. Ik heb me heel beroerd gevoeld en ben nu benieuwd hoe lang de naweeen aanhouden. Drink al enkele dagen veel water om het medicijn zo snel mogelijk uit m’n lijf te spoelen. Daarnaast gebruik ik probiotica.

31-12-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog in verband met bacteriële vaginose. Ik gebruik dit middel nu een aantal dagen. Voelde me gisteren ineens depressief. Ook heb ik last van duizeligheid, wazig zicht, erg vermoeid, misselijk en kan soms niet goed uit mijn woorden komen. Wil eigenlijk de hele dag wel slapen. Ik moet nog een paar dagen doorslikken,[lees meer...] want de kuur is voor 7 dagen en ben bijna op de helft. Ik weet niet wat ik moet doen want ik denk dat stoppen nog een nadeliger effect heeft.

25-04-2018 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!

16-03-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Het werkt wel dit medicijn maar het is echt geen pretje, zit nu op de 5de dag van inname en hou het bijna niet vol. Ontzettend misselijk, gevoel hebben van flauwvallen, hele vieze smaak in mijn mond, en het ergste onrust... zeker geen aanrader..

10-12-2017 | Vrouw | 16
metronidazol (250mg)
Mijn dochter van 16 is met Metronazidol behandeld tegen een darmparasiet; de dieetamoebe. Ze heeft weinig bijwerkingen gehad, een beetje misselijk op dag 2 en een gevoelloze dikke lip op dag 9. Helaas heeft de behandeling niet gewerkt. De parasiet is er nog.

08-04-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Wat een heftig middel. Ik was totaal mezelf niet meer. Kon niet meer slapen, was rusteloos, paniekerig en raakte hierdoor volledig uitgeput. Moest ook meerdere keren overgeven. 2 dagen na afloop van de kuur kwam ik weer een beetje tot mezelf. Voor mij nooit meer dit middel.

29-01-2022 | Vrouw | 48
Kaakontsteking
Na een afstoting van een implantaat en als gevolg daarvan een kaakontsteking heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van mijn tandarts. Wat een ramp! Ik weet niet meer of ik nu ziek ben van het middel of van de kaakontsteking. Ik ben voortdurend misselijk, trillerig, duizelig, voel me slap en vermoeid, heb heel raar gedroomd vannacht, het het dan weer heet, dan weer koud[lees meer...]. Echt een heel vreemd middel en het heftigste dat ik in tijden heb meegemaakt. Van de werking merk ik helaas ook nog niet veel (dag 3 van de 10). Helaas is het nu weekend, als het maandag nog zo is bel ik de tandarts of hij niet iets anders kan voorschrijven.

09-01-2020 | Man | 45
Tandvleesontsteking
Normaliter geen bijwerkingen van antiobiotica maar wel met Metronidazol al na 1 dag. Koortsig, hoofdpijn, duizelig. Werd naar mijn idee erger. Na googlen lees ik nu dat Metronidazol geen goede combi is met Propylene Glycol. Juist dit ingredient zit in mijn voorgeschreven mondspoelmiddel. De beschreven bijwerkingen van deze combi komen sterk overeen met die van mij beha[lees meer...]lve het braken.. Toeval of zou dit echt een slechte combi zijn? Ik hoop dat ze hier onderzoek naar gaan doen..

07-11-2019 | Vrouw | 44
Tandvleesontsteking
Niet prettig . Kreeg (angio) oedeem aan mijn oog. Staat echter niet in de bijsluiter. Ben na 2 tabletten moeten stoppen

01-08-2019 | Vrouw | 28
metronidazol (200mg/5ml)
Giardiasis
Vanwege de parasiet Giardia dit middel gekregen om hem uit te roeien. 3 dagen, elke dag 50 milliliter. Ik ben blij dat ik deze troep maar 3 dagen hoef in te nemen en niet langer. Ik baalde want een paar dagen voor het beginnen van de kuur waren mijn klachten van de Giardia weg, maar ik wist ook dat dit een symptoom van Giardia is dus toch maar begonnen met de kuur. Heb me [lees meer...]gelijk ziek kunnen melden van mijn werk. Kreeg hoge koorts wat nu al 3 dagen duurt (vandaag laatste dag van de kuur). Echte griep verschijnselen. Ik heb net de assistente van de dokter gebeld om te vragen wat de bedoeling is na de kuur. Zij ging overleggen of ik langs moest komen vanwege mijn bijwerkingen van de kuur en of er een kuur achteraan moet of afwachten hoe het hierna gaat. Ik hoop na vandaag gewoon klaar te zijn. Dan ga ik volop aan de probiotica en vitamines. Je lichaam kan deze natuurlijk ook niet opnemen dus ik vind het niet gek dat ik ziek ben. Werking even afwachten, kan pas na een paar weken worden beoordeeld.

05-03-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Afgelopen vrijdag begonnen met de kuur voor 7 dagen 3 d 1 tabl ivm tandvleesontsteking. Ik nam vrijdagavond 1 tablet in en toen ik paar uur later naar bed ging voelde ik me lamlendig; griepverschijnselen en hoofdpijn. De volgende ochtend was ik onwijs duizelig dat ik tegen de muur aanliep en de hoofdpijn was een bonzende hoofdpijn die bij rust wegging maar bij beweging hee[lees meer...]l pijnlijk was (niet bekend met migraine o.i.d.) pcm ingenomen en de hoofdpijn en duizeligheid heeft uren aangehouden (hoofdpijn zakte door pcm wel weg), later op de dag kreeg ik last van mijn darmen en ja hoor diarree. Dit heeft 1 middagje goed aangehouden en overige dagen ook zachte ontlasting. Verder sinds inname (die bewuste vrijdag) vooral last van geen eetlust en vieze smaak in mijn mond. Vooral die smaak is niet te doen. Nooit zoiets meegemaakt, verschrikkelijk! Daarnaast af en aan hoofdpijn en duizeligheidsklachten. Ook donkere urine en voel me gewoon beroerd. Geen concentratie, ziek zwak en misselijk. Ik rijd nog wel naar werk toe, maar vandaag kon ik me niet concentreren tijdens mijn consulten (werk zelf in de gezondheidszorg), ik heb het idee dat ik vage gesprekken aan het voeren ben. Ik ben de dagen aan het aftellen dat de kuur voorbij is (nog 3 dagen als we vandaag niet meetellen) en ik vooral van deze vieze smaak af ben en mijn eetlust weer terug is.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum