metronidazol

Bacteriële infectie (32 meningen)
Tandvleesontsteking (19 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (5 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

27-01-2019 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Na jaren lang last te hebben van ontstoken tandvlees op bepaalde plekken ondanks goed schoonmaken en reinigen een 10 daagse kuur gehad met nog een ander antibioticum ernaast. Geen last gehad van bijwerkingen en nu 3 maanden later perfect tandvlees en geen verdiepte pockets meer. Tandvlees en pockets zijn grondig schoongemaakt door mondhyg op dag van starten kuur.

12-10-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Ik durfde het medicijn eerst niet in te nemen. Tijdens mijn verblijf in de VS, werd bij mij chlamydia gevonden en de dokter vond dat ik wat meer afscheiding had dan normaal. Hierom kreeg ik antibiotica voor chlamydia mee en metronidazol (500 mg, 2 per dag voor 1 week). Hij gaf mij de medicatie mee, voordat de testresultaten binnen waren. Ik hoopte dat al mijn klachten[lees meer...] weg zouden gaan door enkel de inname van de chlamydia antibiotica, maar dit was niet het geval: de afscheiding (en vooral de geur) verdween, maar mijn onderbuikpijn bleef na twee weken toch aanwezig en werd zelfs erger. Door alle slechte reviews, wist ik niet wat ik moest doen. Toch besloot ik metronidazol in te nemen, omdat ik bang was dat ik een eierstokkenontsteking zou oplopen. Ik ben zo blij dat ik de antibiotica ben in gaan nemen! Na 1 pil kon ik al merken dat mijn buikpijn minder werd. Daarnaast zit ik nu op dag twee en heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Ik heb enkel heel soms een lichte metaalsmaak in mijn mond, maar verder niet storend. Ik wilde toch graag even mijn (positieve) verhaal delen, omdat er ook veel negatieve verhalen zijn. Voor iedereen kan de antibiotica natuurlijk anders vallen, maar ik zou het zeker proberen. Het is en blijft helaas troep en ik hoop dat ik het nooit meer hoef in te nemen.

18-08-2018 | Vrouw | 48
metronidazol (500mg)
Op het eerste instantie zag ik het erg tegen op maar dan kreeg ik advies van de assistent apotheker om Ik een uur voordat ik de medicatie innam een andere middel voor reisziekte die heet Cinnarizine in te nemen tegen misselijkheid en duizeligheid en het werkt wel want dan de bijwerkingen die ik daarna heb meegemaakt meevallen en juist op volgende dag ben ik heel suf werd e[lees meer...]n alleen dat.

16-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
In een keer vier tabletten geslikt (500mg). In tegenstelling tot alle negatieve berichten, heeft het bij mij prima gewerkt. Voor inname is het belangrijk dat er een goede bodem is gelegd (uit ervaring), dit scheelt tegen klachten als bijv. diarree of misselijkheid. De dag van inname wat duizelig en in korte tijd erg vermoeid. Deze bijwerkingen wegen niet op tegen de klacht[lees meer...]en voorheen. Ik ben blij dat het verholpen is.

02-08-2018 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Momenteel nog bezig met de kuur metronidazol. Hoor er zoveel slechte dingen over; maar heb deze kuur meerdere malen gekregen. Gewoon zeer goed bij eten voordat je deze pil inneemt. Heb slechts last van een metaalsmaak in mijn mond, en soms een beetje een zweverig gevoel. Wat heerlijk om te drinken is tegen de metaalsmaak is cola! En dan wel koud! Vorige keer was ik erg tev[lees meer...]reden over dit middel. De klachten waren verdwenen. Maar omdat mijn partner ook deze bacteriën droeg (door mij), bleven de klachten terugkeren. Nu zijn we beide in behandeling en alle bijbehorende kwaaltjes zullen als sneeuw voor de zon verdwijnen!! En voor diegenen die heftige reacties erop krijgen, ooit aan gedacht dat je een allergische reactie hebt op dit middel? De apotheker zal een alternatief voor je verzinnen!

24-07-2018 | Vrouw | 32
Giardiasis
Puur vergif. Na enkele weken al dood ziek te zijn door Giardia stootkuur gehad van 3 dagen 4x500 mg ineen. ZIEK!! Bovenop de klachten en ziekheid die ik al had. Kwan er nu extreme misselijkheid bij. Buikpijn wazig zien wazig denken. Koorts zweetaanvallen, droge mond, vieze smaak, algehele zwakheid. Donderdag laatste setje pillen gehad. Vrijdag een zware operat[lees meer...]ie (die los stond van de darmklachten) Na de operatie voelde ik me best oké. (Achteraf denk ik door de morfine). Zaterdag weer klachten. Buikpijn, veel en vaak diarree . Weer de mdl arts gebeld. Nog een extra kuur Metonidazol. Dinsdag mee begonnen. Dood en dood ziek. Last van de operatie (waar ik nog minder last van had dan de pillen of giardia). Weer extreem misselijk, moe, buikpijn, 6x per uur diaree, krampen, koppijn, kon geen prikkels meer aan. Totaal geen eetlust (terwijl ik echt een snoep kont ben). Uiteindelijk zo somber, ziek en futloos dat ik mezelf heb opgesloten in een donkere kamer.. Uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis. Ben er bijna kapot aan gegaan. Serieus Metonidazol is puur vergif de arts zei ook dat het echt troep is!

22-04-2018 | Vrouw | 20
Bacteriële vaginose
Het medicijn is zeer effectief! Na 1 jaar last te hebben van bacteriële vaginose, ben ik er nu eindelijk vanaf. (Hopen dat het ook weg blijft, ben nu paar dagen verder na ab kuur). 1e dag van de kuur erg moe en misselijk. Rest van de dagen bleef de moeheid en misselijkheid, werd geleidelijk minder. Wat mij erg hielp was goed eten! Zodra de misselijkheid een beetje op kwam[lees meer...], was het direct weg zodra ik iets at. Elk medicijn heeft bijwerkingen, en ik was huiverig om het te nemen door alle reacties. Viel reuze mee! Eindelijk van de bv af! Had het er zeker voor over. Had alle middeltjes geprobeerd: multi gyn acti gel, canastyn gyno, evagynal. Niks werkte! Mijn tip; goed eten en de bijwerkingen zijn minimaal.

27-03-2018 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen gelezen, was eerst een beetje huiverig om het in te nemen. Wat gegeten toen de vier tabletten ingenomen. Geen bijwerkingen op wat moeheid en duf zijn na. Ik had het idee dat de pijn de uren erna wat veregerde. Nacht geslapen en bij het wakker worden merkte ik dat de pijn 50% minder was, ook geen afscheiding meer. Eindelijk dit na er ongeveer een half jaar mee [lees meer...]te hebben gelopen en op ibuprofen te hebben geleefd

20-10-2022 | Man | 25
metronidazol (250mg)
Tandvleesontsteking
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen met 500mg amoxxiline omdat ik een hele zware wortelkanaalontsteking had en die is met een wortelkanaalbehandeling weg gehaald maar de ontsteking was zo heftig dat mijn tanden ernaast ook begonnen te ontsteken… deze middelen voorgeschreven gekregen bijwerkingen waren echt heftig maar de ontstekingen en pijn aan de tanden ernaast zij[lees meer...]n weg!

23-05-2022 | Vrouw | 50
Giardiasis
Gebruik voor giardia. Na 2 dagen kreeg ik kast van bijwerkingen. Angst, depressieve en suïcidale gevoelens en opgejaagd. Na 4 dagen lukte het niet meer om te slapen. Alleen maar huilen. Ik ben totaal mezelf niet door dit spul. Misschien gezien de ernst van de bijwerkingen om te kiezen voor de 3 keer 4 inane in plaats van 7 dagen. 3 dagen is te overzien.

07-04-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Ik lees met verbazing alle reacties hier. Normaal ben ik uiterst gevoelig voor dit soort medicijnen maar van deze antibiotica geen enkele last, behalve het glaasje wijn wat ik heb moeten laten staan;) Ook prima effectief na 2 dagen al.

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

15-02-2022 | Man | 33
Kaakontsteking

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol (500mg)
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum