Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

26-05-2023 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Ik wil deze review graag plaatsen omdat ik (zoals vele) de horrorverhalen had gelezen op deze pagina. Het viel allemaal reuze mee voor mij! 7 dagen, 1 keer per dag 500mg genomen. Tijdens het avondeten steeds ingenomen, gevolgd door een glas water. Voordat ik ging slapen steeds een probiotica tablet genomen en 's ochtends Yakult bij het ontbijt. De eerste avond wat h[lees meer...]oofdpijn gehad (geen idee waar dat door kwam). Verder alleen een klein beetje misselijk geweest gedurende de week. Geen andere klachten! Ontlasting was ook normaal.

14-03-2023 | Vrouw | 25
metronidazol (500mg)
Pelvic inflammatory disease (PID)
Ik kreeg deze antibiotica icm Ofloxacine. Ik had zelf nog nooit antibiotica gebruikt. Omdat ik erg bang ben om over te geven vond ik het heel eng om met de kuur te beginnen. Vooral na het lezen van de ervaringen op deze site. Maar vanwege de ondraaglijke buikpijn moest ik er toch aan geloven. En de bijwerkingen zijn me reuze meegevallen! Eerste dagen had ik last van hoofdp[lees meer...]ijn en af en toe een beetje misselijk. Maar geen gekke dingen. Daarom dat ik graag mijn positieve ervaring hier deel. Mocht je het ook spannend vinden om de antibiotica te nemen, komt echt goed en maak jezelf vooral niet gek. Voor je het weet is de kuur voorbij. Mijn klachten waren na 3 dagen helemaal weg.

29-12-2022 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Mijn dochter van 17 kreeg dit voorgeschreven voor bacteriële vaginose. Na alle horrorverhalen wilde ik het haar niet geven. Uiteindelijk haar een goed bord pasta laten en later op de avond en daarna de medicijnen ingenomen. Een anderhalf uur later is ze gaan slapen. Werd 1 keer wakker omdat ze misselijk was. Volgende dag dunne ontlasting en licht misselijk. Daarna geheel [lees meer...]geen bijwerkingen meer. Van de klachten was ze na een aantal dagen voor 80 % af. Niet helemaal dus. De rest hebben we opgelost met een kuurtje Normaflor (op aanraden van gyn). Ik wilde ook een positief bericht plaatsen omdat het dus niet altijd heel slecht is. Ik denk dat het ermee samenhangt dat je echt een goede bodem legt vantevoren en gewoon lekker gaan slapen daarna :)

20-10-2022 | Man | 25
Tandvleesontsteking
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen met 500mg amoxxiline omdat ik een hele zware wortelkanaalontsteking had en die is met een wortelkanaalbehandeling weg gehaald maar de ontsteking was zo heftig dat mijn tanden ernaast ook begonnen te ontsteken… deze middelen voorgeschreven gekregen bijwerkingen waren echt heftig maar de ontstekingen en pijn aan de tanden ernaast zij[lees meer...]n weg!

23-05-2022 | Vrouw | 50
Giardiasis
Gebruik voor giardia. Na 2 dagen kreeg ik kast van bijwerkingen. Angst, depressieve en suïcidale gevoelens en opgejaagd. Na 4 dagen lukte het niet meer om te slapen. Alleen maar huilen. Ik ben totaal mezelf niet door dit spul. Misschien gezien de ernst van de bijwerkingen om te kiezen voor de 3 keer 4 inane in plaats van 7 dagen. 3 dagen is te overzien.

07-04-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Ik lees met verbazing alle reacties hier. Normaal ben ik uiterst gevoelig voor dit soort medicijnen maar van deze antibiotica geen enkele last, behalve het glaasje wijn wat ik heb moeten laten staan;) Ook prima effectief na 2 dagen al.

21-02-2022 | Man | 70
Tandvleesontsteking
De mogelijke bijwerkingen die in de apotheek werden opgesomd waren niet mals. Dat viel uiteindelijk allemaal erg mee. Ik kreeg een paar keer een heel licht gevoel van misselijkheid en draaierigheid. Echt heel licht. Ik hoefde niet even te gaan zitten of zo.

15-02-2022 | Man | 33
Kaakontsteking

27-01-2022 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Ik was huiverig vanwege de gemelde bijwerkingen. Echter heb ik er geen enkele gehad. Qua effect werkt dit middel prima.

18-11-2021 | Vrouw | 51
metronidazol (500mg)
Reden: dientamoebe fragilis Waarschijnlijk melden zich hier met name mensen die gierend veel bijwerkingen hebben. De bijsluiter moet je ook snel scannen en daarna wegleggen, anders durf je niet meer. Ik ben een van de blijkbaar weinigen die weinig last van bijwerkingen heeft. Dat kan dus ook. Even twee weken geen alcohol. Dat kan voor niemand kwaad. Na dag 1 al geen [lees meer...]buikkrampen meer.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

12-05-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
paradontitis. ontstekingen in de mond zijn minder geworden; alleen lippen vd mond droog

04-03-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële vaginose
Na het lezen van de verhalen een beetje bang geworden. 's Avonds na het eten 4 pillen genomen en geen last gehad. Na een week kwam de bacterie helaas terug en heb ik nog een kuur van 4 pillen gehad. Hierna was het weg. Geen bijwerkingen afgezien van een iets verstoorde darmflora.

15-02-2021 | Vrouw | 38
Vruchtbaarheid
Ik heb voor een baarmoederslijmvlies ontsteking deze medicatie gekregen voor 14 dagen. De eerste vijf dagen zelfs samen met Amoxicilline/clavulaanzuur kuur om de werking te versterken. Na al deze ervaringen te lezen zag ik er echt tegenop om deze tabletten te slikken. Morgen ben ik klaar met de kuur en heb los van een aantal keren een opgeblazen gevoel in de maag en het [lees meer...]gevoel dat eten niet goed zakte echt nergens last van gehad. Gewoon tijdens een goede maaltijd nemen. Ik nam eerst een paar happen van mijn avondeten, dan nam ik de tablet met ruim water en dan at ik verder. Denk echt dat dat helpt. Ik heb verder helemaal geen klachten hierover. Denk ook dat mensen met heftige bijwerkingen “gewoon” een allergische reactie hebben. Zo kan ik niet tegen doxycycline, daar word ik weer heel ziek van. Dit medicijn is voor mij prima te doen.

27-01-2021 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Na de bijwerkingen te hebben gelezen erg bang om in te brengen. Voor het slapen gaan ingebracht. Na een uur wakker geworden van helse pijn. Dit kwam door jeuk en een branderig gevoel. Meteen onder de douche gestaan om te spoelen. Hielp niet. Ook natte washanden en doeken geprobeerd ook zonder effect. Plassen was een hel!!!! Ontzettend branderig gevoel daar beneden. Na +- 1[lees meer...]0 uur gingen de bijwerkingen afnemen. Voor mij NOOIT meer dit medicijn!!!

06-08-2020 | Vrouw | 56
metronidazol (500mg)
Ik had Dientamoeba fragilis in mijn dikke darm. Heb een kuur van 10 dagen 3 keer 500 mg gehad. Ik las op de site alleen maar slechte ervaringen met metronidazole Aurobindo. Tot mijn verbazing heb Ik geen last van mijn kuur gehad behalve een bittere smaak(metaal) in mijn mond, zelfs ging mijn dagelijkse verplichtingen prima ook sporten. Vanaf de eerste dag heb ik een ver[lees meer...]betering gevoel gehad. Nu even afwachten dat de parasieten niet zou terug komen!