Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

20-09-2018 | Vrouw | 28
Bacteriële vaginose
De geur en incidintele jeuk(vooral in de ochtend) waren weg binnen 2/3 dagen. Was alleen wel zeer misselijk op dag 1. Daarna verminderde het, ook de andere bijwerkingen. Na een week kreeg ik er helaas wel als kado bij: een candida schimmelinfectie.. 😁!! Ik weet niet wat erger was, de geur van vaginose of de jeuk van candida. Nu weer een capsule voor candida. En tegelijker[lees meer...]tijd aan de antibiotica voor een andere kutinfectie, Chlamydia. Weer misselijk etc. Feestje wel.

02-02-2023 | Vrouw | 43
Kaakontsteking
Ik gebruik deze antibiotica nu 2 dagen en ik heb sinds een dag extreme hoofdpijn, erger dan migraine.

23-06-2022 | Vrouw | 47
Kiespijn
Ik kreeg dit middel voor 2e keer in 1,5 maand, vanwege een ontsteking bij een kies waar de wortelkanalen vorig jaar waren behandeld. De eerste keer al last van de bijwerkingen, deze keer kreeg deze AntiB icm Amoxiciline , zo blij dat ik nog maar 1 dag hoef, ik ben al week ziek van het werk, en niet door de pijnklachten door kies maar door de medicatie.

10-05-2022 | Vrouw | 26
metronidazol (1g)
Keelontsteking
De antibiotica heb ik meegekregen na een kleine ingreep van mijn keelabces. Na gebruik van de pillen heb ik een virus opgelopen. Of misschien opeens hooikoorts gekregen door de antibiotica, want ik kamp nu met brandende ogen en jeukende keel en loopneus. Hiervoor nooit eerder klachten ervaren.... mijn smaakpapillen zijn nier in orde. Het alles smaakt nog steeds zout.. [lees meer...] ik had ook andere antibiotica moeten innemen.. metronidazol tegelijkertijd. het heeft effect gehad op vaginale schimmel.

23-04-2022 | Vrouw | 26
metronidazol (500mg)
Ik was superblij dat eindelijk de oorzaak van het probleem gevonden was , ik bleek een ontsteking te hebben op m'n baarmoederhals. En kreeg ik dus deze medicijnen voorgeschreven. Ik voelde mok de eerste 5dagen prima en toen begon ik mij erg depressief te voelen , moe en duizelig. Werd de laatste dag van de kuur echt slaapdronken wakker en dat bevoel bleef de hele dag. [lees meer...] Nu 1 dag zonder en het gaat nog niet top. Hopelijk wordt het snel beter.

02-01-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële infectie
Ik kreeg 3 x 500 mg per dag tablet + 2 x 500 mg ovule voor inbrengen voorgeschreven. Dit is 2500 mg per dag! Daarbij ook nog eens eenmaal 150 mg Fluconazol tegelijk innemen. Deze anti-biotica zijn voorgeschreven ivm bacteriele vaginose, parasiet en schimmelinfectie. Ik heb de tabletten 30 minuten na eten van maaltijd ingenomen. Ik voel me extreem misselijk, heb meerdere m[lees meer...]alen moeten braken. Zelfs thee braak ik uit. Hoofdpijn, duizelig, verward en vermoeid. Ik vermoed dat deze dosering te hoog is en dat dit middel de darmflora enorm in de war brengt dan wel niet vernietigd. Normaal functioneren lukt momenteel niet en voel me eerlijk gezegd beetje ten einde raad. Ik neem daarbij pro-biotica, ik drink Jamu (kurkuma drankje, met zwarte peper ) en eet heel erg gezond. Mijn lichaam schreeuwt om hulp en weigert eigenlijk de tabletten nog langer in te nemen. Een alternatief voor Metronidazol heb ik echter nog niet gevonden.

25-11-2021 | Vrouw | 60
metronidazol (40mg/ml)
Giardiasis
ik weet niet waarom je deze gebruikt, maar ik heb het gebruikt omdat ik giardia had. Deze parasiet overleeft op zetmeel. Tijdens deze kuur heb ik al de suikers en zetmeel vermeden. Misschien een optie?

23-10-2021 | Vrouw | 28

18-10-2021 | Vrouw | 19
Darmontsteking
Heb deze antibiotica voorgeschreven gekregen van MDL arts. Ben al een hele tijd ziek, maar dit maakt het niet beter. Nu op dag 4. Vanmorgen gebraakt. Verder heel erg vermoeid en energieloos, kan niet veel doen en heb hoofdpijn en buikkramp. Hoop dat de kuur wel aanslaat en dat het niet voor niks is geweest straks.

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

22-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Drink GEEN alcohool als jij deze medicijn inneemt!!! 3x 500mg per dag tijdens 10 dagen, dat was mijn voorschreven kuur. Rond dag 5 dacht ik dat een glas witte wijn kon geen kwaad....eerst was ik zeer euforisch gewoorden maar nadien heel misselijk en ik moest braken tot ik niet meer recht kon staan. Ik wist dat niet aanbevolen was om te drinken maar na deze ervaring zal[lees meer...] ik niet meer durven tot dag 3-4 dat de kuur gedaan is. Bah

30-06-2021 | Vrouw | 48
Bacteriële vaginose
Vandaag is de zesde dag, het middel helpt (voor zover ik dat nu kan beoordelen). Ik hoop dat de bacteriële vaginose niet terug komt. Maar de bijwerkingen zijn bagger...Opgezette buik en zure oprispingen, misselijkheid, duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, hoofdpijn, warm en koud, keelpijn, spierpijn, ik voel me ziek. Wat een vieze smaak geven deze pillen zeg. Na deze [lees meer...]kuur wil ik starten met probioticamix.

10-05-2021 | Vrouw | 45
Bacteriële vaginose
Voor mijn vaginose dit gekregen. Het was een kuur van 1 dag a 4 pillen tegelijk. Maar ik had na 3 uur een wijntje genomen (flink af te raden) waardoor ik een enorme golf aan klachten kreeg. Vooral de hyperventilatie door benauwdheid en de druk op de borst waren erg. Als ook de misselijkheid, trillingen en duizeligheid. Uiteindelijk zelfs 112 gebeld. Wat een troep. Positiev[lees meer...]e is wel dat het meteen begon te werken en mijn vagina nu iig niet meer naar vis ruikt. Say amen to that.

28-03-2021 | Vrouw | 39
Bacteriële vaginose
Ik wil allereerst beginnen te zeggen dat ik ALTIJD last krijg van bijwerkingen, zelfs al staat er "zeer zeldzaam" dan nog ben ik de sjaak! Ik ben een sterke vrouw en geen zeikerd. Heb MS (Multiple sclerose) en een gehandicapt kind en vecht overal doorheen. Last hier een review van een vrouw die zei "snap niks van de reviews, ik had nergens last van maar ik zeur dan ook nie[lees meer...]t". Dat is top voor jou maar elk lichaam is anders en reageert er anders op. Ik had last van alle bijwerkingen, ook de zeer zeldzame. Begon met gigantische hoofdpijn, wel begon alles aan het einde van de kuur. Met mijn lichaam duurt het altijd wat langer...ben super positief maar shhhhht voelde echt zwaar depri, me hoofd maakte overuren. En ik werd gelijk ongesteld en dat terwijl ik op 1.5 week zat en altijd op tijd ben. Het is nu 2 weken geleden en nu pas trekt alles weer een beetje bij! Voor mij nooit meer.

21-02-2021 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
Veel gelezen over het medicijn, daardoor een beetje bang om het te nemen. Na het nemen een beetje last van brandend maagzuur en een aantal dagen wat vermoeid. Verder geen problemen.

05-12-2020 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Gisteravond ingenomen dus over het effect kan ik nog weinig zeggen maar wil even alle horror verhalen wat bijstellen. Ik moest er 4 in 1x innemen. I zorgde dat ik goed had gegeten en heb ze rond 19.00 ingenomen. Na een half uur kreeg ik het erg warm, beetje duizelig en een iet wat misselijk gevoel. Maar als dat alles is vind ik het een prima medicijn