Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

16-12-2017 | Vrouw | 60
Darmproblemen - diarree
Ivm Clostridium dif infectie - ontstaan door clindamycine tijdens ziekenhuisopname - behandeld met kuur van 10 dagen metronidazol. Bij gebruik van zo'n 3 dagen verdwenen de klachten. Maar 3 dagen na het stoppen van de kuur kwamen de klachten weer terug. Opnieuw behandeld met een kuur van 10 dagen metronidazol. Ook nu verdwenen de klachten na 3 dagen. En ook nu kwamen de kl[lees meer...]achten 3 dagen na het stoppen van de kuur weer terug. Dus in eerste instantie effectief, maar uiteindelijk niet van de klachten af. Bij het 2e recidief opnieuw een feceskweek ingeleverd en overgegaan tot behandeling met vancomycine.

17-09-2016 | Vrouw | 64

15-08-2016 | Man | 49
Darmproblemen - diarree
Na een aanhoudende diarree van 2 weken waarschijnlijk ten gevolge van een voedselvergifitiging van groene pesto pasta in een Italiaans restaurant in Amsterdam wilde ik af van de buikkrampen en ronduit vervelende aanhoudende diarree en pijnlijke wc gang met zeer gevoelige darmen anus en endeldarm. DE aanhoudende klachten gaven mij indicatie dat er een nare parasiet de dia[lees meer...]rree veroorzaakte, ws. de giardia parasiet of amoebias of andere. Op verzoek zelf deze medicijn gekregen via huisarts en niet op advies 4x 500mg in een keer ingenomen, omdat ik zeer heftig reageer op medicijnen, maar alleen 1x keer hele pil en daarna 5x 1/2 pil . Volgens bijsluiter de max dosis genomen voor Giarda parasiet is nl ook 3x 250 mg gram p.d. en dit gaf al ernstige bijwerkingen, bij mij verdere vermoeidheid, coordinatie verstoringen, koorts, bedzweten in ochtend 2x en meest vervelende ernstige roodheid, netel/galbulten die op muggesteken lijken. Deze zijn nu na 2-3 dagen nog niet weg en ik heb echt nare jeuk ook tgv hiervan ook op hoofdhuid. Echt meeste vervelende bijwerking nu! Dit middel heeft echter denk wel geholpen om de nare parasiet te doden, want bij mijn 1e dag na gebruik was mijn ontlasting duidelijk anders met de dode parasiet in slijm uitgepoept. Maar ik kan dit medicijn niet van harte aanbevelen. Ook eerder heb ik een kuur cklindomycine gedaan voor een ernstige wortelpunt/tandvlees ontsteking met veel minder bijwerkingen.. dus voor die onstekingen zou ik dan clindomycine gebruiken. Ik zou een alternatief zoeken volgende keer.

02-06-2016 | Vrouw | 20
Darmproblemen - diarree
Ik heb last van de darm parasiet dientamoebe fragilis waardoor de arts een 10-daagse kuur heeft voorgeschreven met metronidazol tabletten. Dag nadat ik de medicijnen ingenomen had, voelde ik mij al erg moe worden (als je net wakker bent sochtends dat, je het gevoel hebt dat je nog moet gaan slapen) . Ook had ik veel last van misselijkheid (gevoel dat je moet overgeven), d[lees meer...]uizelig zijn, hoofdpijn, huiduitslag (klein rode bultjes over mijn hele lichaam) , verwardheid en somberheid. Ik slik de medicijnen nu 5 dagen en met de bijwerkingen word het er niet beter op. Nog even door de zure appel heen bijten en hopen dat het effectief is! Merk er nu vrij weinig van.

24-07-2014 | Vrouw | 45
Darmproblemen - diarree
Wegens een vervelende amoebe in mijn darmen heb ik een kuur van 10 dagen voorgeschreven geregen van 9 tabletten per dag oftewel 2.2 gram per dag! de eerste twee dagen had ik een nare hoofdpijn toen 2 dagen niets behalve een nare metaalsmaak in mijn mond, vervolgens 2 dagen tegen misselijk aangezeten. Nu gestopt, 8 dagen en 72 pillen verder. Ik vond het wel welletjes. Lees [lees meer...]ook nergens dat iemand 3 x per dag 750 mg in moet nemen. De kuur was redelijk goed te doen. Gewoon naar mij werk geweest. Of het effect heeft gehad zal ik pas later weten als er over 2 weken een nieuwe kweek is gemaakt.

09-06-2014 | Man | 42
Darmproblemen - diarree
Ik heb dit middel gekregen tegen een darmparasiet . Eerste paar dagen ging het wel, laatste paar dagen last van geheugen, concentratie stoornissen .Psychotische klachten , zoals jeuk , angsten , trekende huid ( nooit eerde die klachten ook gehad ) . Moet er nu nog 2 tabletten in nemen ben benieuwd hoe dit afloopt !!

03-03-2014 | Vrouw | 44
Darmproblemen - diarree
Wegens een darmparasiet deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Ik nam 2 keer per dag 500 mg. De eerste 2 dagen had ik weinig last. Een beetje misselijk, maar verder niet. Ik dacht, als dit zo blijft, dan teken ik ervoor. Helaas werden de bijwerkingen vanaf de 3e dag steeds erger. Ik had veel last van misselijkheid, hoofdpijn en een raar/vol gevoel in mijn buik. Ook had i[lees meer...]k een rare smaak in mijn mond en kon slecht slapen; rare dromen (maar daar was mee te leven). Toch maar even op internet gekeken naar de bijwerkingen. Zodoende op deze site terecht gekomen. Een aantal gaven het advies om probiotica erbij te nemen. Ik heb dezelfde dag bij de apotheek zakjes probiotica opgehaald. Daarnaast nog biogarde yoghurt gekocht. Ik nam 's morgens na het innemen van de tablet, de biogarde yogurt. 's Middags (precies tussen de 2 innames) nam ik een zakje probiotica. En dan 's avonds, en op de momenten dat ik weer misselijk werd of hoofdpijn kreeg, weer biogarde yogurt. Met dit schema kon ik de kuur volhouden. Misschien hebben anderen hier ook baat bij. Voor mij was deze kuur 1 keer maar niet weer.

22-05-2013 | Vrouw | 22
Darmproblemen - diarree
Ook ik wil hier graag een review over schrijven aangezien er bij mij weinig informatie over het medicijn gegeven werd en op de bijsluiter stond alleen maar dat 'net als bij alle andere medicijnen kan ook dit medicijn bijwerkingen geven'. Dat schoot dus niet echt op en ik was al begonnen met de kuur. Ik had de eerste dag wat lichte hoofdpijn dus ik ging op zoek naar bijwerk[lees meer...]ingen en ik kwam op deze website terecht. De reviews hebben mij behoorlijk bang gemaakt en uiteindelijk voor niks. De hoofdpijn ging diezelfde dag nog over en naast wat lichte vermoeidheid en verkleurde urine, wat niet gebeurd als je genoeg drinkt, is het een prima middel om van je infectie af te komen. Dus bij deze laat je niet bang maken en als je wel erge bijwerkingen hebt neem je contact op met je dokter want inderdaad, dan is deze antibiotica waarschijnlijk niet geschikt voor jouw.

20-04-2013 | Man | 32
Darmproblemen - diarree
Dit medicijn voorgeschreven gekregen omdat ik een giardia-bacterie-parasiet had. (misselijkheid, diaree) Dit bleek uit een ontlastingsonderzoek. Het medicijn begon na 24 uur (3 pillen) al te werken. Wel bruine urine en een paar blaasjes in de mond gehad, maar ik voelde me per dag opknappen. De diaree stopte en ben zelfs weer gaan sporten op dag 4 van de kuur. Nu net kl[lees meer...]aar en helemaal opgeknapt! Laat je niet alleen leiden door de horrorverhalen. Mensen zonder klachten/problemen schrijven meestal geen recensie!! ps. ik heb geen aandelen metronidazol ;-)

18-03-2013 | Vrouw | 26
Darmproblemen - diarree
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven nadat ik onderzoek had laten doen op mijn ontlasting, omdat ik al ruim 6 weken diarreeklachten had. Ik bleek de parasiet dientamoeba fragilis te hebben, die ik waarschijnlijk aan een buikgriep 3 maanden terug heb overgehouden. Ik moest 3x daags 750 mg (3 pillen van 250mg) slikken en dat voor 10 dagen lang. Na 2 dagen kreeg ik bij[lees meer...]werkingen. Al vond ik ze toen nog redelijk onschuldig. Het was de vieze smaak in de mond en donker gekleurde urine. Ik dacht, als dat alles is, dan is het prima. Maar na dag 4 ging het helemaal mis. Ik werd heel moe, misselijk, had braakneigingen, kreeg hoofdpijnetc. Uiteindelijk de huisartsenpost gebeld (aangezien het zaterdag was) mijn klachten verteld en er is me toen gezegd dat ik direct moest stopppen. Ze zeiden soms is de remedie erger dan de kwaal. En deze parasiet kan ook vanzelf verdwijen, het middel wordt ook niet altijd voorgeschreven. Diezelfde dag nog overgegaan tot echt braken, had last van trillingen, nog steeds die vreselijke missselijkheid, lichte hoofdpijn en ook nog duizelingen en een keer bijna flauwgevallen. Nu op maandag (2 dagen na de laatste inname) voel ik me al een stuk beter. Ik ben niet meer zo misselijk. Ben nog wel moe en heb nog niet zoveel eetlust, maar dat zal ook wel weer goedkomen. Voor mij dit medicijn niet meer! Ik lees hier van anderen dat probiotica een uitkomst is geweest. Misschien dat ik maar een weekje yakult neem ofzo. Baadt het niet, dan schaadt het ook vast niet.

12-03-2013 | Vrouw | 24
Darmproblemen - diarree
Ik slik sinds afgelopen zaterdag deze antibiotica, tm vandaag (dus zo'n 3 dagen) voor een amoebe in mijn darm, die ik heb opgelopen in Indonesie. Ik heb gisteren last gehad van een electrolysis, maar weet niet zo goed in hoeverre de antibiotica een rol speelt. Ik weet zeker dat deze een rol speelt, maar ik heb ook eigenlijk te veel water gedronken (in 3 dagen 10 liter), [lees meer...]en te weinig zout binnen gekregen omdat ik weinig at en diarree had. Als je veel te veel water drinkt, en te weinig zout binnen krijgt komt een zogenaamde onbalans in je ionensamenstelling, waardoor deze elektrische schokjes kunnen geven (iig, zo begreep ik het). Ik voelde mij gisteravond beroerd: prikken en gevoelloosheid in mijn benen en armen, focus was heel slecht, duizelig, metaalsmaak in mond, en enorm shaken. Ik heb nog steeds een beetje gevoelloze tong (hopelijk gaat dit over na vandaag). Ik ben naar het ziekenhuis gegaan in Jakarta, waar ze mij een sodium chloride injectie (ja, gewoon keukenzout) hebben gegeven. Dit heeft heel goed geholpen. Ik weet niet in hoeverre mijn overvloed aan water en de antibiotica overlappen, maar ik denk dat de antibiotica de electrolysis kunnen stimuleren (maar ik ben geen chemicus...). Als tip voor andere mensen dus: drink niet te veel water (2 liter is zat), neem genoeg zout. Eventueel kan je suiker en zout in water doen, of een sportdrank die mineralen en suikers bevat. Daarnaast heb ik ASPAR-K (is aspartate) meegekregen, wat ook een zout is. Al met al ben ik blij als ik hier mee klaar ben. Het belangrijkste is dat mijn amoebe weg is, maar het blijft troep. Als je dit medicijn kan vermijden, doe dat absoluut, maar met amoebe kan je niet anders.

13-02-2013 | Vrouw | 24
Darmproblemen - diarree
Vanaf dag 1 hoofdpijn, erg duizelig, misselijk en extreem vermoeidheid. Wat een sterk spul! Ik weet waarvoor ik het slik maar ik denk nog wel even na mocht ik het weer eens moeten gebruiken. De metaalsmaak is te verwaarlozen bij de duizeligheid en hoofdpijn. Veel eten helpt wel tegen de misselijkheid. Ik heb nog niet eerder zo'n sterk medicijn gehad, morgen laatste dag va[lees meer...]n de kuur en daarna hoop ik weer aan het werk te kunnen

12-02-2013 | Vrouw | 24
Darmproblemen - diarree
Vanaf dag 1 veel last van misselijkheid, hoofdpijn, raar dromen, vermoeidheid en vooral duizeligheid. Ik weet waarvoor ik het slik (dientamoebe fragilis) en ik hoop dat het helpt, maar dat de bijwerkingen zo heftig zouden zijn had ik niet verwacht en was me ook niet verteld. Veel eten bij het innemen helpt tegen de misselijkheid. De duizeligheid is het ergst.

22-12-2012 | Vrouw | 36
Darmproblemen - diarree
Ik heb nog nooit zulke bijwerkingen van een medicijn gehad. Ondraaglijke hoofdpijn (lees ik hier vaker maar staat gek genoeg niet in bijsluiter), duizelig tot bijna flauwvallen, misselijk,metaalsmaak, spierslapte...OF dit is de grootst mogelijke troep OF ik ben hier overgevoelig voor. Feit is: 1000x liever diarree dan de bijwerkingen van dit medicijn! Per direct met kuur g[lees meer...]estopt

07-10-2012 | Man | 59
Darmproblemen - diarree
Ellende medicin, hoofdpijn ,miselijk, minder concentratie, en vermoedheid, proberen zo mogelijk slapen, omdat voel je minder. ik gebruik 3 keer per dag, ( totaal per dag, 750 ml) en moet ik 10 dagen door. nu zit ik in 7end dag

03-10-2012 | Man | 56
Darmproblemen - diarree
gebruik het nu ook 5 dagen, moet nog 5. In totaal 10 dagen. Heb ook bijwerkingen zoals hoofdpijn, misselijk, pijn overal, steeds in een dip,en maar piekeren, dan sta je op en denkt het gaat wel, maar in de middag komt alles weer terug,heb al 5 weken de diaree. Dokter geweest en zei een darmontsteking, heb gelijk metrondinazol gehad, moet zeggen merk er nog weinig van. hoop[lees meer...] dat ik van die ellende afkom. het beheerst je hele doen en laten