Ervaringen met Metronidazol

metronidazol

Bacteriële infectie (35 meningen)
Tandvleesontsteking (20 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Kaakontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Bacteriële parotitis (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Ontsteking (mond) (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

05-09-2012 | Man | 36
Darmproblemen - diarree
In Bulgarije een amoebe infectie in mijn darmen opgelopen. Drie weken last van gehad waarna het zonder medicatie weer beter ging. Toch laten onderzoeken en besloten om deze, volgens de huisarts, niet kwaadaardige amoebe te bestrijden. De bijwerkingen zijn direct merkbaar: een behoorlijke metaalsmaak, een droge tong, hoofdpijn en een enorm opgeblazen gevoel: de hele dag al[lees meer...]sof je te veel teveel hebt gegeten. Op de tweede dag merkte ik pijn in spieren en gewrichten. Op zich zijn dit geen onoverkomelijke bijwerkingen, maar ik hoop wel dat deze klachten in de loop van de kuur wat gaan afnemen. Ik kan nog geen oordeel geven of het medicijn werkt.

13-08-2012 | Vrouw | 37
Darmproblemen - diarree
Na 2 dagen metaalachtige smaak in mijn mond en geregeld hoofdpijn vanuit de nek en boven mijn linker oog stekende pijn maar met een paracetamol verdween de hoofdpijn. Af en toe was ik wat duizelig in mijn hoofd. O,ja en natuurlijk ongesteld geworden door de medicijnen. Maar ik vond het allemaal goed te doen als ik hierdoor van mijn parasietjes af kom. ik ben ook gewoon [lees meer...]gaan werken en sporten. Zelfs met lijnen begonnen en 2 kg in een week afgevallen.

22-06-2012 | Vrouw | 48
Darmproblemen - diarree
Kreeg Matronidazol-kuur tegen darmaboebes die onder anderd erg veel darmklachten gaven. Het rare is dat ik me tijdens de kuur tiptop in orde heb gevoeld. Fris, wakker, helder. Zo zou ik me wel iedere dag willen voelen. Dat was ook zo bij een eerdere kuur van 10 dagen 3 x 500mg. Een paar weken na afloop van de beide kuren onstonden alle klachten weer opnieuw: moemoemoe, mis[lees meer...]selijk, hoofdpijn, down, darmkrampen etc. Er is dus duidelijk iets erg actief in de darmen dat effect heeft op aanmaak van neuropeptiden. Is deze relatie wel eens onderzocht? 90% van de neuropeptiden word in darmen 'gemaakt'. Als er een bactierie of amoebe slecht werk doet of zich razendsnel vermenigvuldigd, heeft dat effect op opname van die peptiden en/of opname van SSRI's.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum