Keelontsteking (190 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

25-07-2022 | Vrouw | 48
Keelontsteking
Al na een dag innemen ging t n stuk beter. Aangezien ze op een lege maag ingenomen moeten worden werd ik gaandeweg steeds beroerder en misselijker tot braken toe. Ook de grootte van capsule is voor mij geen voordeel; ik ben een slechte pillen slikker, laat staat n hele capsule..

06-03-2018 | Vrouw | 46
feneticilline (500mg)
Op 3e dag overgeven, koorts en enorme buikkrampen die ik weg moest zuchten (koliekpijnen). Dit was ook de dag dat ik merkte dat de kuur aansloeg. Verder veel buikpijn gehouden en op de 5e dag diarree. Steeds ook hoofdpijn gehad.

15-03-2014 | Vrouw | 46
feneticilline (500mg)
Na 1,5 week met koorts, 3 dagen flink verkouden, oorpijn en keelpijn te hebben moeten doorstaan toch maar naar de huisarts gegaan. Die heeft me broxil gegeven. Soms een beetje misselijk maar gaat snel over, mijn tong wordt nu wel erg gevoelig aan de achterkant. Slik het nu 5 dagen maar het slikken gaat nog steeds erg moeilijk en is pijnlijk. Verder zuig ik de hele dag op [lees meer...]snoepjes, drink tijmthee vers uit de tuin, slik tijmsiroop, zit te stomen vanwege droge luchtwegen, maar alles brengt weinig verlichting. Eerst de kuur maar eens afmaken, nhoop dat het nog iets gaat doen, ps ik krijg nu wel puistjes, en dat op mijn leeftijd.

02-10-2013 | Vrouw | 46
Keelontsteking
Ik ben al vanaf het begin constant misselijk, tot aan spugen toe. Ook aan de diarree, draaierig.

10-01-2020 | Man | 45
Keelontsteking
Fixe keelontsteking en de eerste 2 innames gingen prima, maar bij de derde veranderde dat al snel, misselijk, onrustige maag, gevoel van vol zitten en niet goed kunnen slapen. De vierde inname draaide mijn maag echt om na 30 min, veel braakneigingen en overgeven. Op dag 2 kreeg ik een rode huid en branderige voeten bij liggen. Wel het idee dat het goed werkt tegen de keelo[lees meer...]ntsteking, maar morgen bel ik toch voor wat anders, want het voelt onaangenaam en een continue vieze bijsmaak in mijn mond. Het staat niet in de bijwerkingen, maar ik heb ook ongewone beelden bij dromen. Dit is begonnen bij inname van Broxil.

19-03-2015 | Man | 45
Keelontsteking
Zeer goed geneesmiddel, werkt super, bijwerkingen bijna niet, je voet de klachten per etmaal afnemen...

21-06-2017 | Vrouw | 44
Keelontsteking
Keel en kaakontsteking medicijn 6 dagen geslikt met 3 dagen was de ontsteking over. Kreeg er enorme hoofdpijn van en me evenwicht was behoorlijk uit balans. Leek wel of ik dronken was. (denk dat, heb er geen ervaring mee). Nooit geen Broxil meer voor mij.

28-03-2019 | Vrouw | 43
Keelontsteking
De eerste 2 tabletten wel wat misselijk maar niet erg. Na de 3e hele nacht maagkrampen, braakneigingen, overgeven, hartkloppingen. Geen oog dicht gedaan. Ik ga dit middel nooit meer slikken!

17-08-2014 | Vrouw | 43
Keelontsteking
Ooit eerder gebruikt, maar geen klachten over bijwerkingen. Nu wel! Al snel na inname vreselijk misselijk en krampen in mn buik. Dit houdt lang aan..en dat het overgaat, moet je de volgende innemen. Ik moet de kuur nog 3 dagen afmaken. Voorgeschreven staat 1 uur voor of 2 uur na het eten. Ik eet nu een crackertje voor inname , zodat er toch een bodempje op mn maag ligt. Bi[lees meer...]j inname beetje cola drinken en wat zoutjes. En echt dat helpt! Nu is het goed te doen. Keelpijn was na dag of 4 over. Nu is het goed te doen.

15-09-2014 | Man | 42
Keelontsteking
Ieder jaar terug kerende ontsteking. Werkt als een tierelier. Geen bijwerkingen. Ik las dat mensen last hadden de capusule door te slikken. Er is ook een oplos vorm hiervan .

01-02-2016 | Vrouw | 41
Keelontsteking
Van dit middel word je inderdaad zieker. Wat een ellende als je al zoveel keelpijn hebt zeg. Wat een grote tabletten en dan ook nog op je nuchtere maag innemen, zodat je je de hele dag misselijk voelt en eigenlijk alleen maar wil overgeven, terwijl dat natuurlijk de hel is met een heftige keelontsteking. Warm branderig gevoel op de huid en griepgevoel. Ik heb na 3 dagen de[lees meer...] huisarts gebeld en ben gestopt en heb ander middel gevraagd en gekregen. Geen aanrader vind ik.

18-04-2015 | Vrouw | 41
Keelontsteking
De eerste kuur weinig bijwerkingen, wat last van brandend gevoel in de maag, vaag misselijk, de kuur heeft geen effect gehad, een tweede kuur gaf weer de zelfde klachten, maar dan iets erger, het effect kwam pas nadat de kuur op was.

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

01-09-2016 | Vrouw | 40
feneticilline (500mg)
Voorgeschreven gekregen nadat mijn milt is verwijderd. 1 Capsule per dag, geen last van bijwerkingen. Capsule is inderdaad erg groot, dit geeft nog wel eens moeite met doorslikken.

12-07-2014 | Vrouw | 40
Bronchitis
Erg moe en erg misselijk na inname vd capsule. Inname met lege maag zoals voorgeschreven is. 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd. Ook duizelig. En verminderde eetlust.

26-06-2019 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Sins vandaag 26-06/2019 gebruik nu me 3 dosis in genomen nog nooit dit gehad medicijn voelde me al niet lekker pijn me buik/maag en beetje misselijk en nu ik hier sommige dingen leest ppffff. Normaal slik ik napoxan voorbeurs anders maar dat ken nu niet gebruiken maar daar heb ik maag beschermers voor maar volgens mij moet ze hier ook voor gebruiken maar beetje kak bij de [lees meer...]appo denk ik dus ga morgen ochten eerst even bellen hoe en wat en anders wil gewoon een antibiotica die al een x had want die duurde maar 7 dagen en deze 10 pppffd en trouwens me dochter van 6 had ook last van d’r keel dus dacht laten we die ook even checken en die had niks tot dat ik bij de appo was en de appo zij het is ook voor dochter nou kreeg de huisarts niet te pakken en toen ik thuis kwam zag ik op de bij sluiter kinder vanaf 10 jaar maar meschien is dat dan een lichter dossis?? Maar goed ni ik hier het een en ander heb gelezen ben ik niet gerust om de product ik kreeg ook altijd pijn me maag en zo van ubrofen dusss wat een shitzooi heb nog staat last met het slikken en zo bonkende hoofdpijn en best wel beetje dizzy en dronken gevoel. Bel morgen even als ik maagbeschers kan gebruiken anders even over stappen ppffff

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum