Ervaringen met Broxil

feneticilline

Keelontsteking (203 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

10-11-2021 | Vrouw | 23

16-07-2021 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 2 dagen met deze antibiotica gestopt omdat deze niet aansloeg en ik er kotsmisselijk van werd. Ook kreeg ik erg veel last van brandend maagzuur. Dokter heeft het omgeruild naar amoxicilline clavulaanzuur. Nergens meer last van gehad.

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

10-09-2016 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 4 dagen innemen meteen moeten stoppe ivm allergische reactie. Na innemen van de capsule, kreeg ik na een half uur een zeer benauwend gevoel en braakneigingen. Na twee dagen kwamen hier steken op de borst en buik bij en vooral het gevoel hebben dat me maag vol zat, terwijl ik niets kon eten.. nooit meer broxil voor mij.

03-09-2015 | Man | 23
Keelontsteking
Broxil is niet aan te raden... Na 1 dag Broxil te hebben geslikt (3 pillen) werd ik de volgende dag wakker met huiduitslag over mijn hele romp en vol in mijn gezicht. Je kan je voorstellen dat dit niet lekker wakker worden is als je ten eerste al baalt van een keelontsteking. Ik ben direct gestopt met dit medicijn. Ik vind het al verschrikkelijk dat ik een keelontsteking h[lees meer...]eb en heb hier in mijn priveleven zeer veel last van, nu is mijn uiterlijk ook nog eens aangetast. (Ook niet handig voor mijn werk) Nu zit ik een weekje in de ziektewet..

11-04-2021 | Man | 22
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

18-04-2020 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik had keelonsteking en allebei mijn keelamandelen waren zwaar ontstoken. Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen en het is een van de grootste pillen die echt niet makkelijk zijn om door te slikken. Ontzettend veel bijwerkingen en op dat 5 werd ik wakker met uitslag op mn gezicht. Het was net een masker rondom mijn ogen. Meteen gestopt en overgegaan naar een ander soor[lees meer...]t antibiotica en het trok toen gelukkig weg. Nooit meer. Heb me echt ellendig hierdoor gevoeld terwijl ik nog nooit last heb gehad van antibiotica

01-03-2018 | Man | 21
Keelontsteking
Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?

27-07-2017 | Man | 21
Keelontsteking
Vanwege een keelontsteking Broxil 500 mg gekregen. Na 3 dagen er zo goed als vanaf. Echter heb ik sindsdien last van bonkende hoofdpijn tijdens het opstaan, en kan ik niet lang staan of een activiteit doen, omdat ik dan ontzettend misselijk word. Moet worden ingenomen op een nuchtere maag, wat betekent dat je de hele dag door er rekening mee moet houden. Tevreden over de s[lees meer...]nelle werking, ontevreden over de bijwerkingen.

07-04-2016 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Doordat ik moeilijk medicijnen weg krijg, mocht ik op advies van de apotheek de capsules openen en vermengen met wat sap. Het heeft een vreselijke smaak, na de eerste 2 tabletten werd ik erg misselijk. De volgende ochtend moest ik mijn volgende innemen. Mijn geur was erg sterk en ook smaakten dingen die ik normaal erg graag lust mij nu totaal niet. Ik kreeg een zere opgeze[lees meer...]tte maag en de misselijkheid bleef aanwezig. Ben nu gestopt met het medicijn en heb de dokter gebeld voor een vervangend medicijn.

12-12-2015 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik gebruik deze antibiotica pas sinds afgelopen donderdag (10 December 2015), k heb nu al behoorlijke pijnlijke bijwerkingen, veel hoofdpijn, last van mijn rug en buikkrampen, ik heb vannacht amper geslapen, ik had zo'n pijn, om de 5 seconden moest ik van houding veranderen, omdat het niet meer ging met de rugpijn en buikkrampen. Uiteindelijk heb ik van 05:00 - 08:00 uur g[lees meer...]eslapen, meer niet. Het is zo vervelend, het helpt wel tegen de keelpijn, maar dan krijg je weer last van bijwerkingen, dus het schiet niet heel erg op. Maar we moeten hierdoor heen.

24-07-2015 | Vrouw | 21
feneticilline (25mg/ml)
Keelontsteking
Ik had erge keelonsteking. Praten ging niet, slikken ging niet. Ben toch maar naar de huisarts gegaan na een hele nacht niet slapen en die schreef broxil voor. Dit werkte super en na twee dagen was ik al verlost van de vreselijke pijn. Werd wel erg misselijk ervan en het drankje was erg vies.

26-03-2015 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Tweede keer broxil kuur gehad. Vreselijk last van bijwerkingen. Boer de hele dag de vieze smaak op van de kuur. Word misselijk en heb diarree ervan. Heb veel Keelontstekingen gehad en verschillende kuren maar dit is de meest verschrikkelijke.

29-10-2014 | Vrouw | 21
feneticilline
Keelontsteking
Ik heb van de huisarts broxil gehad ivm een zeer hevige keelinfectie. Hoewel t middel zeker effectief is en de zwelling van mijn keel en huig al een stuk minder is ben ik niet tevreden over dit middel. Na inname wordt ik namelijk erg misselijk en krijg ik buikkrampen die soms omslaan in diarree. Ook ben ik constant aan het opboeren, wat ontzettend smerig is (ik hoef niet[lees meer...] de lunch van de dag ervoor te proeven namelijk) . Vind de bijwerkingen dermate vervelend dat ik bijna zou overwegen om te stoppen met de kuur.

20-10-2023 | Vrouw | 20
Amandelontsteking
Door amandelontsteking broxil gekregen. Werkte prima en geen last gehad van bijwerkingen. Alleen soms lastig dat het op nuchtere maag moet.

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!