Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (204 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

20-12-2015 | Vrouw | 30
Keelpijn
Ik heb de broxil gekregen van de huisarts, omdat ik al anderhalve week keelpijn heb en de griep heb. Slik ze nu vanaf vrijdag en ik heb nog steeds pijn bij het slikken en hoest nog steeds veel. Ga maandag maar bellen

16-12-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
ik had een behoorlijk pittige keelontsteking. het medicijn werkte gelukkig vrij snel, waardoor ik ook weer kon ademen en slikken. Helaas volgden maar wat snel de bijwerkingen, zo erg dat ik eigenlijk wil stoppen met de kuur. Ik had keelpijn, ik heb nu overal in mijn verteringsstelsel pijn.

03-09-2015 | Man | 23
Keelontsteking
Broxil is niet aan te raden... Na 1 dag Broxil te hebben geslikt (3 pillen) werd ik de volgende dag wakker met huiduitslag over mijn hele romp en vol in mijn gezicht. Je kan je voorstellen dat dit niet lekker wakker worden is als je ten eerste al baalt van een keelontsteking. Ik ben direct gestopt met dit medicijn. Ik vind het al verschrikkelijk dat ik een keelontsteking h[lees meer...]eb en heb hier in mijn priveleven zeer veel last van, nu is mijn uiterlijk ook nog eens aangetast. (Ook niet handig voor mijn werk) Nu zit ik een weekje in de ziektewet..

19-06-2015 | Man | 31
Keelontsteking
Dit spul maakt u juist zieker. Bijwerkingen die ik mijn leven nooit heb meegemaakt. Elke uur leek het of ik in brand stond, slapen onmogelijk. Volgende dag op advies v/d arts gestopt. Nu nog steeds last van de ergste bijwerking; uitslag op de huis gepaard met jeuk. Volgende keer gewoon maar weer pijnstillers tegen de keelpijn, zal nooit meer ervoor naar de huisarts [lees meer...]gaan.

12-08-2023 | Man | 82
Keelontsteking
Keelpijn wordt snel minder, maar onmiddelijk slokdarm pijn . Bijwerkingen in mijn geval erger dan de slikproblemen van de keelontsteking.

03-01-2023 | Vrouw | 80
Keelontsteking
keelontsteking met ontstoken amandelen, broxil voorgeschreven gekregen. even gauw gelezen en ondanks alle enge verhalen toch gaan gebruiken (want ja die ontsteking moet toch weg) vanaf 30 min na inname compleet beroerd, misselijk , niets meer kunnen eten door het idee steeds te moeten kotsen. duizelig, hoofdpijn. echt ronduit ellende. ga steeds bijna over mijn nek en ik[lees meer...] was al zo ziek de afgelopen week, dan heb ik het niet nodig om nog eens kotsmisselijk en beroerd door m'n huis te moeten. snachts met slapen ellende, slapen zelf lukt wel, maar alles helemaal nat van het zweten. Oh en de pillen zijn echt te groot voor iemand met een ontsteking aan zijn keel en pijn bij het slikken. om dan zulke grote pillen door te moeten slikken... keelpijn en pijn bij het slikken nog steeds aanwezig, amandelen nog steeds ontstoken en de pijn neemt niet af. voor mij hoeft dit zo niet meer.

10-07-2022 | Vrouw | 65
Bronchitis
Veel en vervelende bijwerkingen, deze nog nooit gehad bij gebruik van andere antibiotica

14-04-2022 | Vrouw | 34
Amandelontsteking
Vanwege amandelontsteking deze kuur gekregen. Normaal gesproken kan ik prima tegen antibiotica, maar wat is dit een vervelende kuur zeg. Tabletten moeten op lege maag ingenomen worden en naarmate de dagen vorderen, kan mijn maag ze steeds minder goed aan. Ze vallen als een baksteen in mijn maag, veroorzaken maagzuur, misselijkheid en een onrustig gevoel in mijn keel en maa[lees meer...]g. De kuur is gelukkig bijna klaar, maar wat een heftig middel is dit.

12-11-2021 | Man | 29

07-05-2021 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Op dinsdag Broxil meegekregen van de HA na 3 helse dagen rond gelopen te hebben met keelontsteking. Broxil dag 1 en dag 2 gingen prima, vanaf dag 3 kreeg ik jeuk op mijn hele huid en dan voornamelijk de handen, voeten en knieën. Vreselijk! Ook heb ik kramp aan de onderkant van mijn voeten gekregen

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

10-01-2020 | Man | 45
Keelontsteking
Fixe keelontsteking en de eerste 2 innames gingen prima, maar bij de derde veranderde dat al snel, misselijk, onrustige maag, gevoel van vol zitten en niet goed kunnen slapen. De vierde inname draaide mijn maag echt om na 30 min, veel braakneigingen en overgeven. Op dag 2 kreeg ik een rode huid en branderige voeten bij liggen. Wel het idee dat het goed werkt tegen de keelo[lees meer...]ntsteking, maar morgen bel ik toch voor wat anders, want het voelt onaangenaam en een continue vieze bijsmaak in mijn mond. Het staat niet in de bijwerkingen, maar ik heb ook ongewone beelden bij dromen. Dit is begonnen bij inname van Broxil.

10-09-2019 | Vrouw | 27

26-06-2019 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Sins vandaag 26-06/2019 gebruik nu me 3 dosis in genomen nog nooit dit gehad medicijn voelde me al niet lekker pijn me buik/maag en beetje misselijk en nu ik hier sommige dingen leest ppffff. Normaal slik ik napoxan voorbeurs anders maar dat ken nu niet gebruiken maar daar heb ik maag beschermers voor maar volgens mij moet ze hier ook voor gebruiken maar beetje kak bij de [lees meer...]appo denk ik dus ga morgen ochten eerst even bellen hoe en wat en anders wil gewoon een antibiotica die al een x had want die duurde maar 7 dagen en deze 10 pppffd en trouwens me dochter van 6 had ook last van d’r keel dus dacht laten we die ook even checken en die had niks tot dat ik bij de appo was en de appo zij het is ook voor dochter nou kreeg de huisarts niet te pakken en toen ik thuis kwam zag ik op de bij sluiter kinder vanaf 10 jaar maar meschien is dat dan een lichter dossis?? Maar goed ni ik hier het een en ander heb gelezen ben ik niet gerust om de product ik kreeg ook altijd pijn me maag en zo van ubrofen dusss wat een shitzooi heb nog staat last met het slikken en zo bonkende hoofdpijn en best wel beetje dizzy en dronken gevoel. Bel morgen even als ik maagbeschers kan gebruiken anders even over stappen ppffff

05-10-2017 | Vrouw | 28
Amandelontsteking
Gebruikt voor amandelontsteking waarbij later ook nog een abces bleek te zitten. Ben nu met een ander antibioticum begonnen aangezien Broxil niks deed. Ik zie veel gruwelverhalen over de bijwerkingen, maar ik had alleen wat darmklachten en diarree. De capsules vond ik nog best goed door te slikken. Het halve glas water erbij ging nog moeilijker.

09-06-2016 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Vanwege (voor mij) ondraaglijke pijn in de keel & oren, besloot ik na 3 dagen mijn huisarts raad te plegen, na een bezoekje constateerde hij dat ik een keel en oorontsteking had en schreef hij mij Broxil voor. Nou dat heb ik geweten het zijn zoals ik hier wel meer lees inderdaad erg grote capsules maar ze zijn glad dus glijden prima weg, overigens deed het wegslikken wel p[lees meer...]ijn, maar dat deed het bij een in 4e gebroken pcm ook. Na 48 uur nog geen enkel resultaat, het werd alleen maar erger wel had ik een hoop bijwerkingen. Heb de hele nacht wakker gelegen van de misselijkheid & het maagzuur, meerdere malen overgegeven, waardoor de oorpijn verergerde & dit terwijl ik ook erg moe was van de ab-kuur. Opnieuw de huisarts geraadpleegd ik heb een andere kuur voorgeschreven gekregen en deze (broxil) niet afgemaakt.