Keelontsteking (190 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

19-06-2015 | Man | 31
Keelontsteking
Dit spul maakt u juist zieker. Bijwerkingen die ik mijn leven nooit heb meegemaakt. Elke uur leek het of ik in brand stond, slapen onmogelijk. Volgende dag op advies v/d arts gestopt. Nu nog steeds last van de ergste bijwerking; uitslag op de huis gepaard met jeuk. Volgende keer gewoon maar weer pijnstillers tegen de keelpijn, zal nooit meer ervoor naar de huisarts [lees meer...]gaan.

17-07-2014 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Misselijk na inname. Merkte al enkele uren na eerste inname, verandering van de klachten! WT een verademing. Heb nu twee dagen de kuur gebruikt en ben zo blij dat ik weer enigszins gewoon kan slikken. Ik heb wat moeite met de pil doorslikken maar dat heb ik met alle pillen.

31-05-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.

08-12-2016 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.

20-12-2015 | Vrouw | 30
Keelpijn
Ik heb de broxil gekregen van de huisarts, omdat ik al anderhalve week keelpijn heb en de griep heb. Slik ze nu vanaf vrijdag en ik heb nog steeds pijn bij het slikken en hoest nog steeds veel. Ga maandag maar bellen

12-11-2021 | Man | 29

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

04-08-2019 | Man | 29
Wondroos
Wondroos opgelopen. Ik (man, 29), heb deze kuur gekregen voor 7 dagen. 500 mg, 3x per dag. In tegenstelling tot anderen totaal geen last van bijwerkingen. Wondroos was binnen 3 dagen helemaal verdwenen. Eerste 2 dagen hooguit een beetje rommelende buik en het gevoel dat het medicijn 'bleef hangen'. Paar keer diep zuchten zorgde al voor vermindering hiervan. Ik slik zeer ze[lees meer...]lden antibiotica en eet geen vlees dus krijg ook niet onbedoeld antibiotica binnen. Ik rook wel. Verder gebruik ik geen andere medicatie. Ik heb het medicijn, zoals voorgeschreven, altijd op een lege maag ingenomen. 2 uur voor inname niets gegeten en na inname altijd een uur gewacht met eten. Ontlasting ook ongewijzigd.

13-09-2021 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb geen bijwerkingen bij dit medicijn en na een dag waren de klachten gelijk ietsjes minder. Ik had een flinke keelontsteking waarbij ik niet eens meer echt kon slikken en met deze antibiotica was ik er binnen een week weer vanaf! Van de reacties werd ik zelf best bang maar onthoud goed: mensen nemen vaak de moeite om een reactie te plaatsen wanneer ze ergens een k[lees meer...]lacht over hebben. Daarom wil ik eventjes schrijven dat het goed voor mij werkte!

04-12-2020 | Vrouw | 28
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Ik kreeg broxil bij mijn keelontsteking. 3 maal daags 2 tabletten. De eerste dagen gaven wat maagklachten, wee gevoel en licht misselijk. Niet prettig in ieder geval. Maar het kan ook van de ibuprofen komen.. Na 1,5 dag/2 dagen begon bij mij de kuur zijn werk te doen en werd de keelpijn duidelijk minder. Ook werden de bijwerkingen minder. Ik had hier ergens gelezen dat ze[lees meer...] de pillen nam met bouillon (dit zou bijwerkingen voorkomen) dit heb ik ook gedaan tm dag 4, of het echt helpt geen idee, maar proberen kan geen kwaad.

05-10-2017 | Vrouw | 28
Amandelontsteking
Gebruikt voor amandelontsteking waarbij later ook nog een abces bleek te zitten. Ben nu met een ander antibioticum begonnen aangezien Broxil niks deed. Ik zie veel gruwelverhalen over de bijwerkingen, maar ik had alleen wat darmklachten en diarree. De capsules vond ik nog best goed door te slikken. Het halve glas water erbij ging nog moeilijker.

28-04-2017 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Medicijn begon na 2 dagen al goed te werken en keelpijn was na 3 dagen verdwenen. Wel kreeg ik na het innemen van het medicijn last van maagzuur en misselijk gevoel. Niet elke keer gelukkig en ook dit goed te verhelpen met goed glas melk.

03-06-2016 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Eerste 2 tabletten ging allemaal prima, maar na inname 3e tablet ergens maagpijn/maagkrampen met misselijkheid. Nog geen last van braken maar ben bang dat dit nog wel komen gaat. Wel na 3 tabletten al merkbaar verschil, keelpijn verminderd en geen koorts meer. Volgende keer kies ik toxh weer voor de amoxicilline, hierbij totaal geen bijwerkingen.

20-01-2016 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb Broxil gekregen voor een eenzijdige keelontsteking, om verergering (een abces) te voorkomen. Het heeft goed gewerkt, binnen twee dagen, en ik heb geen bijwerkingen gehad, afgezien van een beetje buikpijn na het innemen van de capsules. Ik heb ze 10 dagen geslikt en heb nergens last meer van. Ik maakte me, naar aanleiding van de ervaringen die ik gelezen heb, best ve[lees meer...]el zorgen om bijwerkingen, maar het is me allemaal erg meegevallen.

16-12-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
ik had een behoorlijk pittige keelontsteking. het medicijn werkte gelukkig vrij snel, waardoor ik ook weer kon ademen en slikken. Helaas volgden maar wat snel de bijwerkingen, zo erg dat ik eigenlijk wil stoppen met de kuur. Ik had keelpijn, ik heb nu overal in mijn verteringsstelsel pijn.

14-01-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb vanwege een ernstige keelontsteking broxil gekregen. Omdat mijn maag al van streek was van alle ibuprofens..strepfen en diclofenac was dit echt de druppel en had ik ontzettend last van maagzuur en maagpijn. IK was lichtelijk vermoeid in het begin van gebruik en de eerste paar keer dat ik eht innam misselijk. na een paar dagen geen bijwerkingen meer. en na 3 capsule[lees meer...]s (die eigenlijk te groot zijn om in te nemen met een dikke keel..maargoed het moet toch;)) werd de pijn al minder en na een paar dagen pijnvrij. Helaas leek het alleen alsof de ontsteking weg was..dit was hij niet met als gevolg dat ik nu weer een andere kuur heb en heel mijn lichaam gesloopt is.. dag weerstand!

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum