Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (205 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

14-10-2016 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Na de eerste pil die tevens niet gemakkelijk naar binnen ging, ging het als snel beter. Mijn amandelen waren al snel minder gezwollen en de pussige aanslag op de amandelen verminderde ook sterk.

01-09-2016 | Vrouw | 40
feneticilline (500mg)
Voorgeschreven gekregen nadat mijn milt is verwijderd. 1 Capsule per dag, geen last van bijwerkingen. Capsule is inderdaad erg groot, dit geeft nog wel eens moeite met doorslikken.

19-08-2016 | Man | 66
feneticilline (250mg)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen problemen heb gehad met het innemen en gebruiken van Broxil. Ik moest het twee jaar lang tweemaal daags gebruiken als nabehandeling van een verwijdering van de milt. Als er al verschijnselen een bijwerking waren van de Broxil, dan kwamen ze mij niet als zodanig voor. Je wijt e.e.a. meer aan de milt die weg is (en leven met één long[lees meer...] en zonder blaas en prostaat) wat je toch wel wat beperkingen geeft t.a.v. direct voorradig zijn van benodigde extra energie. Nu ik inmiddels een maand gestopt ben, neem ik ook niet echt veranderingen waar die er mogelijk verband mee zouden houden.

26-03-2016 | Vrouw | 15
Middenoorontsteking
Ontzettende last gehad van middenooronsteking. Na een oordruppel-antibiotica kuur die niet aansloeg deze gekregen. Werkt prima!

24-07-2015 | Vrouw | 21
feneticilline (25mg/ml)
Keelontsteking
Ik had erge keelonsteking. Praten ging niet, slikken ging niet. Ben toch maar naar de huisarts gegaan na een hele nacht niet slapen en die schreef broxil voor. Dit werkte super en na twee dagen was ik al verlost van de vreselijke pijn. Werd wel erg misselijk ervan en het drankje was erg vies.

19-03-2015 | Man | 45
Keelontsteking
Zeer goed geneesmiddel, werkt super, bijwerkingen bijna niet, je voet de klachten per etmaal afnemen...

22-01-2024 | Vrouw | 18

24-10-2023 | Man | 27
Keelontsteking
Sinds een week zware keelontsteking. 2 keer bij de huisarts geweest. Tijdens tweede bezoek deze medicatie gekregen. Heb een zware bacteriële infectie. Slikken voelt net alsof glas door mijn keel gaat, lichte koorts, bacterie heeft een gat in mijn wang gemaakt aan de binnenkant. Heel sceptisch geweest over deze medicatie door alle reviews maar het valt heel erg mee. Last va[lees meer...]n maagkrampen en wat wc bezoekjes in het begin en heel erg vermoeid (wss omdat de lichaam aan het tegenvechten is) maar de pijn is aanzienlijk minder. We zijn pas dag 2. Moet het voor een week gebruiken en 3x op een dag. Tot zover positief over dit medicijn.

20-10-2023 | Vrouw | 20
Amandelontsteking
Door amandelontsteking broxil gekregen. Werkte prima en geen last gehad van bijwerkingen. Alleen soms lastig dat het op nuchtere maag moet.

30-10-2022 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Misselijk na innemen op lege maag. Grote capsule als je moeilijk kan slikken.

19-06-2022 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Ik had na vakantie een erge keelontsteking. Kon niks meer: praten en slikken ging niet en had niks geen energie. Al na de eerste dag van broxil slikken ging het een stuk beter!! Ook had ik veel geslapen, dat helpt ook mee denk ik. Nu zit ik op dag 6 en ben er ook wel klaar mee nu, aangezien ik de pillen moet nemen op lege maag, 3 keer per dag. Over het algemeen tevreden!

19-06-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Werkt snel, na 2 dagen ging het echt beter met mijn keel. Wel wat misselijk na het slikken van de pil maar is wel te doen. Zijn wel grote pillen, wat lastig te slikken ivm de keelontsteking, dat was niet fijn

05-03-2022 | Man | 33
Keelontsteking
Na 3 dagen is mijn keelontsteking weg. Alleen een naar gevoel in mijn buik en algehele sufheid. Maar qua effectiviteit geef ik het een 10.

26-02-2022 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Na 2 dagen merkte ik al vooruitgang. De enige opvallende bijwerking voor mij is dat ik er slokdarmpijn en brandend zuur van krijg.

25-02-2022 | Vrouw | 16
Amandelontsteking
Ik heb een dag flink veel pijn gehad, onder andere hoge koorts. Na dag 2 had ik veel minder. Ik heb zelf emetofobie (angst voor braken) dus ik was erg bang om weer aan een antibiotica te beginnen, maar gelukkig heb ik tot nu toe nergens last van gehad. En mijn keelpijn is bijna helemaal weg!

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).