Ervaringen met Broxil

Keelontsteking (203 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

29-08-2017 | Man | 18
Keelontsteking
Had een flinke keelontsteking opgelopen en kreeg Broxil voorgeschreven. Eerste paar dagen had ik alleen last van wat rode plekken en mijn keelpijn was over na 3 dagen. Alleen word ik nu na een kwartier na het innemen van één pil zeer misselijk met soms overgeven tot gevolg.

27-07-2017 | Man | 21
Keelontsteking
Vanwege een keelontsteking Broxil 500 mg gekregen. Na 3 dagen er zo goed als vanaf. Echter heb ik sindsdien last van bonkende hoofdpijn tijdens het opstaan, en kan ik niet lang staan of een activiteit doen, omdat ik dan ontzettend misselijk word. Moet worden ingenomen op een nuchtere maag, wat betekent dat je de hele dag door er rekening mee moet houden. Tevreden over de s[lees meer...]nelle werking, ontevreden over de bijwerkingen.

21-06-2017 | Vrouw | 44
Keelontsteking
Keel en kaakontsteking medicijn 6 dagen geslikt met 3 dagen was de ontsteking over. Kreeg er enorme hoofdpijn van en me evenwicht was behoorlijk uit balans. Leek wel of ik dronken was. (denk dat, heb er geen ervaring mee). Nooit geen Broxil meer voor mij.

08-12-2016 | Vrouw | 30
Amandelontsteking
Ben nu 23 weken zwanger en heb amandelontsteking. Kreeg hiervoor Broxil 500mg. Middel werkt goed, na 2 dagen al grote verbetering. Middel moet ingenomen worden op een nuchtere maag. Dit geeft grote problemen. O.a. maagpijn, maagzuur, nare oprispingen en misselijkheid. Daarnaast ook last van algehele malaise die na inname verergert.

30-06-2016 | Vrouw | 61
Maagpijn, misselijk, moe

14-01-2015 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb vanwege een ernstige keelontsteking broxil gekregen. Omdat mijn maag al van streek was van alle ibuprofens..strepfen en diclofenac was dit echt de druppel en had ik ontzettend last van maagzuur en maagpijn. IK was lichtelijk vermoeid in het begin van gebruik en de eerste paar keer dat ik eht innam misselijk. na een paar dagen geen bijwerkingen meer. en na 3 capsule[lees meer...]s (die eigenlijk te groot zijn om in te nemen met een dikke keel..maargoed het moet toch;)) werd de pijn al minder en na een paar dagen pijnvrij. Helaas leek het alleen alsof de ontsteking weg was..dit was hij niet met als gevolg dat ik nu weer een andere kuur heb en heel mijn lichaam gesloopt is.. dag weerstand!

29-10-2014 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik heb van de huisarts broxil gehad ivm een zeer hevige keelinfectie. Hoewel t middel zeker effectief is en de zwelling van mijn keel en huig al een stuk minder is ben ik niet tevreden over dit middel. Na inname wordt ik namelijk erg misselijk en krijg ik buikkrampen die soms omslaan in diarree. Ook ben ik constant aan het opboeren, wat ontzettend smerig is (ik hoef niet[lees meer...] de lunch van de dag ervoor te proeven namelijk) . Vind de bijwerkingen dermate vervelend dat ik bijna zou overwegen om te stoppen met de kuur.

21-08-2014 | Man | 27
Amandelontsteking
De meeste 'bijwerkingen' die ik hierboven lees zijn gewoon symptomen van de amandelontsteking. Ik word er alleen een beetje misselijk van. Grootste probleem dat ik met de capsules heb is dat ik ze niet weg krijg, die dingen blijven in de keel plakken. Had liever vaste pillen gehad ofzo. Om het op te lossen breek ik ze open en werk ze zsm naar binnen want de smaak is afschu[lees meer...]welijk.

12-08-2023 | Man | 82
Keelontsteking
Keelpijn wordt snel minder, maar onmiddelijk slokdarm pijn . Bijwerkingen in mijn geval erger dan de slikproblemen van de keelontsteking.

03-01-2023 | Vrouw | 80
Keelontsteking
keelontsteking met ontstoken amandelen, broxil voorgeschreven gekregen. even gauw gelezen en ondanks alle enge verhalen toch gaan gebruiken (want ja die ontsteking moet toch weg) vanaf 30 min na inname compleet beroerd, misselijk , niets meer kunnen eten door het idee steeds te moeten kotsen. duizelig, hoofdpijn. echt ronduit ellende. ga steeds bijna over mijn nek en ik[lees meer...] was al zo ziek de afgelopen week, dan heb ik het niet nodig om nog eens kotsmisselijk en beroerd door m'n huis te moeten. snachts met slapen ellende, slapen zelf lukt wel, maar alles helemaal nat van het zweten. Oh en de pillen zijn echt te groot voor iemand met een ontsteking aan zijn keel en pijn bij het slikken. om dan zulke grote pillen door te moeten slikken... keelpijn en pijn bij het slikken nog steeds aanwezig, amandelen nog steeds ontstoken en de pijn neemt niet af. voor mij hoeft dit zo niet meer.

10-07-2022 | Vrouw | 65
Bronchitis
Veel en vervelende bijwerkingen, deze nog nooit gehad bij gebruik van andere antibiotica

14-04-2022 | Vrouw | 34
Amandelontsteking
Vanwege amandelontsteking deze kuur gekregen. Normaal gesproken kan ik prima tegen antibiotica, maar wat is dit een vervelende kuur zeg. Tabletten moeten op lege maag ingenomen worden en naarmate de dagen vorderen, kan mijn maag ze steeds minder goed aan. Ze vallen als een baksteen in mijn maag, veroorzaken maagzuur, misselijkheid en een onrustig gevoel in mijn keel en maa[lees meer...]g. De kuur is gelukkig bijna klaar, maar wat een heftig middel is dit.

12-11-2021 | Man | 29

07-05-2021 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Op dinsdag Broxil meegekregen van de HA na 3 helse dagen rond gelopen te hebben met keelontsteking. Broxil dag 1 en dag 2 gingen prima, vanaf dag 3 kreeg ik jeuk op mijn hele huid en dan voornamelijk de handen, voeten en knieën. Vreselijk! Ook heb ik kramp aan de onderkant van mijn voeten gekregen

11-11-2020 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Sinds drie dagen slik ik dit medicijn. Ik merk nog weinig effect, de verhoging blijft aanhouden en ik ben moe, duizelig en sloom. Normaal gebruik ik een andere antibiotica (weet even niet welke) die veel sneller effect geeft. Tip: vraag gelijk bij de huisarts maagbeschermers mee want broxil combineren met ibuprofen en paracetemol is een heftige combinatie op een lege maag.[lees meer...] Ik raad dit medicijn niet aan.

10-01-2020 | Man | 45
Keelontsteking
Fixe keelontsteking en de eerste 2 innames gingen prima, maar bij de derde veranderde dat al snel, misselijk, onrustige maag, gevoel van vol zitten en niet goed kunnen slapen. De vierde inname draaide mijn maag echt om na 30 min, veel braakneigingen en overgeven. Op dag 2 kreeg ik een rode huid en branderige voeten bij liggen. Wel het idee dat het goed werkt tegen de keelo[lees meer...]ntsteking, maar morgen bel ik toch voor wat anders, want het voelt onaangenaam en een continue vieze bijsmaak in mijn mond. Het staat niet in de bijwerkingen, maar ik heb ook ongewone beelden bij dromen. Dit is begonnen bij inname van Broxil.