Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (205 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)

Ik moet 2 jaar broxil slikken ivm miltverwijdering. Geen last van bijwerkingen

13-05-2015 | Man | 80
feneticilline (250mg)
Wondroos
ik heb 1 maand broxil 250mg. gebruikt in verband met wondroos, het werd snel minder, maar nu een week na einde kuur begint de wondroos weer opnieuw. dus maar weer een nieuwe kuur, dus dat zal wel levenslang worden. wel een advies van de apotheeker neem wel regelmatig een flesje yakult, omdat niet alleen de slechte bacterien woden gedood, maar ook de goede.

17-02-2015 | Vrouw | 32
feneticilline
Amandelontsteking
Door ontsteking in huig en amandelen heb ik deze kuur 4 x per dag 1 tablet. Beetje misselijk en voor de rest geen klachten hierover. Kreeg wat huiduitslag. En duurde me te lang voordat huig kleiner werd.

30-03-2024 | Man | 54
Keelontsteking

misselijkheid koortsblaasjes zweertjes in de mond acute hoofdpijn

Dag 3 van inname Broxil 3x per dag. Keelpijn wordt minder, witte plekken achter in keel zijn verdwenen. Wel blaasjes, zweertjes binnenzijde lippen en 3tal kleine zweertjes op mijn piemel. 2 op huid vel van penis en 1 op eikel. Deze laatste is pijnlijk. Op dag 3 ‘s morgens ineens last van. Op internet gevonden dat dit een bijwerking zou kunnen zijn. Hierover gebeld met [lees meer...]eerste hulp in weekend. Kuur 5dg afmaken en dan stoppen. Mochten zweertjes erger worden dan weer contact zoeken met huisarts. Vreemd…..lijkt wel of je een SOA hebt opgelopen.

11-08-2023 | Vrouw | 44
Keelontsteking
na 18 dagen keelpijn naar huisarts gegaan en kreeg ik Broxil 500 mg voor 7 dagen. ik kreeg veel maagzuur en geen fijn gevoel in de maag licht misselijk en veel boeren, moe en niet lekker voelen in mijn lichaam . Keelpijn is een stuk minder maar niet helemaal weg, nu ben ik 3 weken verder , woensdag weer terug naar huisarts. Broxil vind ik niet echt fijne antibiotica .

02-11-2022 | Man | 38
Keelontsteking
Het werkt goed tegen de infectie in mijn keel maar ik voel zo misselijk en ik moet echt sterk zijn om niet te gaan overgeven. Heel sterk effect op mijn maagd en darm en dat is helemaal niet leuk. Ik had bijna mijn keel infectie gehouden ipv dit medicijn te gebruiken. Ik had er geen last van met amoxicilline.

07-09-2022 | Vrouw | 35
Keelontsteking
Van de hap deze kuur voorgeschreven gekregen. In het begin ging het oke. De tweede dag werd ik alleen maar zieker. De derde dag eind van de middag, begin avond ineens rood paarse puntjes op mijn huid en de koorts terug. Contact gehad met de hap, blijk allergisch. Uiteindelijk heeft het geen goed gedaan voor mijn keelpijn en is deze nog altijd aanwezig. Ben er wel achter[lees meer...]gekomen dat ik dus niet tegen deze antibiotica kan.

25-07-2022 | Vrouw | 48
Keelontsteking
Al na een dag innemen ging t n stuk beter. Aangezien ze op een lege maag ingenomen moeten worden werd ik gaandeweg steeds beroerder en misselijker tot braken toe. Ook de grootte van capsule is voor mij geen voordeel; ik ben een slechte pillen slikker, laat staat n hele capsule..

20-05-2022 | Vrouw | 33
Keelontsteking
Gebruik voor fikse keelontsteking en ontstekingen in de luchtwegen. Middel bewaren in de koelkast en niet vlak voor of na het eten innemen. Na een aantal dagen enig effect te merken, maar klachten bleven. Na een aantal dagen wondjes en scheuren op de lippen. Einde kuur allergische reactie waarbij keel en gezicht opzwellen. Erg beangstigend.

30-04-2022 | Vrouw | 36
Keelontsteking
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen vanwege een keelontsteking. Na paar dagen kreeg ik koorts alsof ik een griep kreeg en werd ik verkouden. Ik voelde me weeeig/soort misselijk gevoel in de maag. En een droge mond en vieze smaak in de mond. Drinken smaakte ook anders.

05-07-2021 | Vrouw | 34
Keelontsteking
Sinds de eerste pil misselijk en sinds de derde kan ik niet meer stoppen met overgeven. Mijn keel voelt Wel minder ontstoken. Heb me nog nooit zo ziek gevoeld met antibiotica als bij deze. De dokter gebeld, advies is gewoon doorgaan of stoppen..

31-10-2020 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Sinds ik het ben gaa gebruiken merkte ik amper bijwerkingen. Totdat ik plots ongesteld geworden ben, na 2 weken Van mijn vorige menstruatie, zeer vreemd Ook heb ik een opgezette buik en allemaal pijnen Die ik niet kan achterhalen of ze van mijn baarmoeder of darmen zijn, het straalt uit naar de navel en bekken en bovenbuik Het gemak om ze door te slikken ging redeli[lees meer...]jk soms bleef hij steken in mijn keel. Ook de kleur ziet er niet echt lekker uit. Gelukkig op een nuchtere maag geen gekkigheden gehad.

01-10-2019 | Vrouw | 19
Keelontsteking
De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.

31-05-2019 | Vrouw | 30
Keelontsteking
Na drie dagen afzien de huisartsenpost bezocht, bacteriele infectie in mijn keel. Ik kreeg broxil voorgeschreven 3x daags 1 capsule. Ik was enorm verzwakt en ziek, kon niet slikken (en dus eten of drinken) en had al hoge koorts. Het medicijn heeft wel iets geholpen, maar na vier dagen leek het alsof mijn tong en keel zelfs met ademen in de fik stonden. Opnieuw bezoekje h[lees meer...]uisarts en andere kuur gestart.

06-03-2018 | Vrouw | 46
feneticilline (500mg)
Op 3e dag overgeven, koorts en enorme buikkrampen die ik weg moest zuchten (koliekpijnen). Dit was ook de dag dat ik merkte dat de kuur aansloeg. Verder veel buikpijn gehouden en op de 5e dag diarree. Steeds ook hoofdpijn gehad.

01-03-2018 | Man | 21
Keelontsteking
Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?