feneticilline

Keelontsteking (189 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

06-09-2013 | Vrouw | 32
feneticilline
Keelontsteking
Effectief, maar wel erg misselijk na innamen.

05-03-2022 | Man | 33
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Na 3 dagen is mijn keelontsteking weg. Alleen een naar gevoel in mijn buik en algehele sufheid. Maar qua effectiviteit geef ik het een 10.

02-03-2022 | Man | 25
Amandelontsteking
Heb Broxil moeten nemen voor ontstoken amandelen. Drie keer per dag met 8 uur tussen elke pil. Pil is redelijk klein en goed te slikken. Geen bijwerkingen en na anderhalve dag begon het aanzienlijk beter te worden. Nu na bijna 3 dagen is de ontsteking bijna weg en kan ik weer normaal slikken.

16-12-2021 | Man | 54
Kiespijn
Voorgeschreven door tandarts i.v.m. ernstige en aanhoudende kiespijn. De tandarts heeft in afwachting van de definitieve wortelkanaalbehandeling bij twee kiezen eerst het zenuwkanaal moeten behandelen. Hoewel dat enige verlichting gaf bleef de kiespijn aanwezig en schreef hij Broxil voor. Om de horror verhalen hier enigszins in balans te brengen: ik (man, gezond, 54) heb t[lees meer...]otaal geen bijwerkingen ervaren. Zelfs niet een beetje misselijk geweest. In het verleden wel eens last gehad van diarree bij gebruik van antibiotica maar ook daarvan had ik deze keer geen last. Enige nadeel was dat de plakkerige capsules in de keel blijven steken. Heb ze daarom meestal met een hap vla of een cracker ingenomen. Dat heeft bij mij de werkzaamheid niet negatief beïnvloed.

12-11-2021 | Man | 29

31-10-2021 | Man | 38
Keelontsteking
Eerste dag een klein beetje misselijk en een rommelig gevoel in de maag, daarna geen last meer gehad van bijwerkingen. De capsules zijn groot van formaat en aangezien ik slikproblemen had was dit een probleem. Capsules breek ik daarom op 't advies van de apotheker doormidden en drink 't weg met een klein beetje ranja, vervolgens neem ik een groot glas water.

11-04-2021 | Man | 22
Amandelontsteking
Acute - ernstige ontsteking van 1 amandel aan de linkerkant terwijl deze vroeger geknipt zijn. Heeft zich een flink abces gevormd wat voor een continue zwerende pijn zorgde. Ook erg veel pijn met slikken. Continue gebruik van ibuprofen en paracetamol onderdrukte de pijn op een gegeven moment niet meer waarna de dokter mij deze antibiotica voorschreef. Na de eerste dag dire[lees meer...]ct aanzienlijk minder pijn gehad waardoor ik de pijnstillers links kon laten liggen. Na de kuur was ik van mijn ontsteking af.

27-02-2021 | Man | 23
Amandelontsteking
Eerste 2-3 dagen niet veel gemerkt. Op de 4e dag was mijn keelpijn 90% verminderd, hoofdpijn verdwenen, koorts gezakt en voelde ik me 90% minder ziek. Nu zit ik op dag 5 en zijn al mijn klachten nagenoeg weg. Ik ben tevreden en gelukkig ben ik niet overgestapt op een antibioticum met een groter bereik (breed spectrum).

26-04-2020 | Man | 40
Amandelontsteking
stevige amandelonsteking, begon op zondag aan de linkerkant, met stevige oorpijn. Maandag bij de HA geweest, maar die wilde nog even aankijken. Dinsdag raakte ook rechts ontstoken, waardoor ik ook niet meer kon slapen en slikken enorm pijnlijk was. Woensdag opnieuw naar HA en Broxil voorgeschreven gekregen . Ik kon 's nachts de verbetering al merken, dus bleek gelukkig in[lees meer...]derdaad bacterieel. Donderdag en vrijdag nog erg moe, maar pijn zakte snel af, vrijdag ook koortsvrij.

08-03-2020 | Man | 32
Keelontsteking
na 3 dagen werkte het meteen.

10-01-2020 | Man | 45
Keelontsteking
Fixe keelontsteking en de eerste 2 innames gingen prima, maar bij de derde veranderde dat al snel, misselijk, onrustige maag, gevoel van vol zitten en niet goed kunnen slapen. De vierde inname draaide mijn maag echt om na 30 min, veel braakneigingen en overgeven. Op dag 2 kreeg ik een rode huid en branderige voeten bij liggen. Wel het idee dat het goed werkt tegen de keelo[lees meer...]ntsteking, maar morgen bel ik toch voor wat anders, want het voelt onaangenaam en een continue vieze bijsmaak in mijn mond. Het staat niet in de bijwerkingen, maar ik heb ook ongewone beelden bij dromen. Dit is begonnen bij inname van Broxil.

04-08-2019 | Man | 29
Wondroos
Wondroos opgelopen. Ik (man, 29), heb deze kuur gekregen voor 7 dagen. 500 mg, 3x per dag. In tegenstelling tot anderen totaal geen last van bijwerkingen. Wondroos was binnen 3 dagen helemaal verdwenen. Eerste 2 dagen hooguit een beetje rommelende buik en het gevoel dat het medicijn 'bleef hangen'. Paar keer diep zuchten zorgde al voor vermindering hiervan. Ik slik zeer ze[lees meer...]lden antibiotica en eet geen vlees dus krijg ook niet onbedoeld antibiotica binnen. Ik rook wel. Verder gebruik ik geen andere medicatie. Ik heb het medicijn, zoals voorgeschreven, altijd op een lege maag ingenomen. 2 uur voor inname niets gegeten en na inname altijd een uur gewacht met eten. Ontlasting ook ongewijzigd.

01-03-2018 | Man | 21
Keelontsteking
Ik heb tijdens het nemen van broxil met mn keel onsteking een heel droge keel is dat normaal ?

22-02-2018 | Man | 25
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Bij een zware keelontsteking met risico op abces dit voorgeschreven gekregen. Het duurde bijna vijf dagen voor het ging werken, en toen ging het opeens heel snel en was de ontsteking binnen een dag op het niveau waar ik na dagenlang verhongeren eindelijk weer eten door mijn keel kreeg. Zelf heb ik eigenlijk geen erge bijwerkingen ervaren, terwijl dit mijn 2e antibiotic[lees meer...]a kuur in 25 jaar is. Ik merkte alleen dat mijn adem nogal onprettig werd en ik een vieze smaak in mijn mond had. De 250mg pilletjes zijn redelijk weg te krijgen, zelfs met een opgezwollen keel.

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
via de huisartsenpost heb ik broxil voorgeschreven gekregen, ondanks dat ik had aangegeven vanwege eerdere ervaringen met wondroos en broxil weinig vertrouwen te hebben in dit medicijn. Binnen 3 dagen na het begin met broxil had de wondroos zich gigantisch uitgebreid, lag mijn been open door opengebarsten blaren. De huisarts heeft vervolgens broxil geschrapt en flucloxaci[lees meer...]lline voorgeschreven in een hoge dosering voor 2 dagen en daarna terug naar 4x 500mg per dag. Binnen een dag was er al effect te merken. Voor mij geen broxil meer: het genezen va mijn open been heeft ruim 6 weken geduurd en ik heb mede daardoor ongelooflijk veel pijn gehad.

25-11-2017 | Man | 50
Keelontsteking
Al vanaf mijn 6e jaar heb ik last van 1 of 2 keer per jaar een keelontsteking. Mijn amandelen heb ik nog en mogen er om medische refenen er niet uit. De kaatste 10 jaren heb ik het om het jaar 1 keer gemiddeld. Inmiddels bijna 51 en andere antibioticum werken niet bij mij. Soms moet ik 2 kuren achter elkaar maar heb nooit last gehad van bijwerkingen. Broxil is voor mij bet[lees meer...]reft supér!