Keelontsteking (190 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

17-07-2016 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Na een aantal dagen flink ziek op bed te hebben gelegen met een zere keel, toch naar de dokter gegaan. Ik bleek een fikse keelontsteking te hebben. De dokter heeft mij broxil voorgeschreven van 500 mg. De eerste dag heb ik de capsules met moeite weggekregen, wat een ramp! Je keel is al zo dik en pijnlijk en dan werken zulke grote capsules niet echt mee. Dokter gebeld en vo[lees meer...]or twee dagen de vloeibare variant van broxil meegekregen. Echt een aanrader! Met een aangename smaak. Toch was ik volgens de dokter 'volwassen' genoeg om weer over te stappen op de capsules. Dit heb ik een dag volgehouden, daarna de capsules gewoon opengebroken en opgelost in een laagje water met een scheut ranja erbij. Ik geef eerlijk toe, de smaak is dan best te doen! Niet nadenken, veel ranja erbij en het meteen achterover gieten. Als het doorslikken van de capsules echt niet lukt zou ik het gewoon op deze manier doen, de apotheek raadde het alleen af omdat het vreselijk vies is, maar in mijn ogen valt dit reuze mee. Verder erg tevreden, lichte bijwerkingen die goed te doen zijn. Was meteen van mijn keelontsteking af!

06-04-2016 | Vrouw | 25

30-03-2016 | Vrouw | 20
feneticilline (500mg)
Nadat ik eerder 7 weken rond heb gelopen met de verkeerde diagnose, werd door een aandere dokter een streptokokken-infectie geconstateerd. De pijn was ondragelijk en werd er moedeloos van. Ik kreeg voor 1 week broxil mee. Nu 3 maanden later weer zelfde klachten, maar in mindere mate. Weer broxil gekregen. Bij de eerste kuur geen bijwerkingen gehad, maar zit nu op de 4e dag[lees meer...] van m'n kuur en ik voel me suf, ook verkoudheid opgelopen en ik weet niet of het door de verkoudheid komt, maar als ik m'n hand over m'n hoofdhaar strijk, heb ik een heel akelig gevoel. Symptomen zijn al wat minder, maar kan me herinneren dat bij de eerste keer de symptomen bij de tweede dag al weg waren..

20-01-2016 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Ik heb Broxil gekregen voor een eenzijdige keelontsteking, om verergering (een abces) te voorkomen. Het heeft goed gewerkt, binnen twee dagen, en ik heb geen bijwerkingen gehad, afgezien van een beetje buikpijn na het innemen van de capsules. Ik heb ze 10 dagen geslikt en heb nergens last meer van. Ik maakte me, naar aanleiding van de ervaringen die ik gelezen heb, best ve[lees meer...]el zorgen om bijwerkingen, maar het is me allemaal erg meegevallen.

12-12-2015 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik gebruik deze antibiotica pas sinds afgelopen donderdag (10 December 2015), k heb nu al behoorlijke pijnlijke bijwerkingen, veel hoofdpijn, last van mijn rug en buikkrampen, ik heb vannacht amper geslapen, ik had zo'n pijn, om de 5 seconden moest ik van houding veranderen, omdat het niet meer ging met de rugpijn en buikkrampen. Uiteindelijk heb ik van 05:00 - 08:00 uur g[lees meer...]eslapen, meer niet. Het is zo vervelend, het helpt wel tegen de keelpijn, maar dan krijg je weer last van bijwerkingen, dus het schiet niet heel erg op. Maar we moeten hierdoor heen.

25-06-2015 | Man | 60
feneticilline (250mg)
Alvleesklierkanker
Ik moet 2 jaar broxil slikken ivm miltverwijdering. Geen last van bijwerkingen

13-05-2015 | Man | 80
feneticilline (250mg)
Wondroos
ik heb 1 maand broxil 250mg. gebruikt in verband met wondroos, het werd snel minder, maar nu een week na einde kuur begint de wondroos weer opnieuw. dus maar weer een nieuwe kuur, dus dat zal wel levenslang worden. wel een advies van de apotheeker neem wel regelmatig een flesje yakult, omdat niet alleen de slechte bacterien woden gedood, maar ook de goede.

17-02-2015 | Vrouw | 32
Amandelontsteking
Door ontsteking in huig en amandelen heb ik deze kuur 4 x per dag 1 tablet. Beetje misselijk en voor de rest geen klachten hierover. Kreeg wat huiduitslag. En duurde me te lang voordat huig kleiner werd.

17-08-2014 | Vrouw | 43
Keelontsteking
Ooit eerder gebruikt, maar geen klachten over bijwerkingen. Nu wel! Al snel na inname vreselijk misselijk en krampen in mn buik. Dit houdt lang aan..en dat het overgaat, moet je de volgende innemen. Ik moet de kuur nog 3 dagen afmaken. Voorgeschreven staat 1 uur voor of 2 uur na het eten. Ik eet nu een crackertje voor inname , zodat er toch een bodempje op mn maag ligt. Bi[lees meer...]j inname beetje cola drinken en wat zoutjes. En echt dat helpt! Nu is het goed te doen. Keelpijn was na dag of 4 over. Nu is het goed te doen.

17-07-2014 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Misselijk na inname. Merkte al enkele uren na eerste inname, verandering van de klachten! WT een verademing. Heb nu twee dagen de kuur gebruikt en ben zo blij dat ik weer enigszins gewoon kan slikken. Ik heb wat moeite met de pil doorslikken maar dat heb ik met alle pillen.

21-06-2014 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Na een paar dagen koorts, griep en keelontstekingen. Toch maar weer naar de huisarts. Heb Broxil vaker gehad, maar nog nooit eerder zo'n last van de bijwerkingen. Heel erg misselijk, gelukkig nog niet aan het braken toe. Maar de misselijkheid blijft. Normaal word ik misselijk als ik honger heb, maar eten werkt niet. Ook last van diarree na inname van de capsule. Verder tev[lees meer...]reden over Broxil en zou het zo weer gebruiken.

13-06-2014 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Ik kreeg 3 jaar geleden voor het eerst keelamandelonsteking. Ik kreeg toen gelijk Broxil, werkte gelijk. Na 2 dagen kon ik gelukkig weer eten, drinken en praten. Na de kuur kwam het helaas weer terug, nog een kuur gekregen en daarna voorbij. Nu, na 3 jaar, weer ontsteking (ik ben er tegenwoordig wat meer gevoelig voor). Weer Broxil en dat gaat prima. Ik heb nergens last[lees meer...] van!

10-04-2014 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Laatste keer dat ik zo'n erge keelontsteking had was toen ik 6 jaar terug erachter kwam dat ik Pfeiffer had. Naar de dokter gegaan, omdat ik de bui al zag hangen en er heel veel last van had. Antibioticakuur gekregen en dat werkte goed. Na vier dagen was mijn keelontsteking zo goed als over. Helaas wel veel misselijk geweest de eerste paar dagen van de kuur en ook een gevo[lees meer...]elige maag de gehele kuur.

02-03-2022 | Man | 25
Amandelontsteking
Heb Broxil moeten nemen voor ontstoken amandelen. Drie keer per dag met 8 uur tussen elke pil. Pil is redelijk klein en goed te slikken. Geen bijwerkingen en na anderhalve dag begon het aanzienlijk beter te worden. Nu na bijna 3 dagen is de ontsteking bijna weg en kan ik weer normaal slikken.

16-12-2021 | Man | 54
Kiespijn
Voorgeschreven door tandarts i.v.m. ernstige en aanhoudende kiespijn. De tandarts heeft in afwachting van de definitieve wortelkanaalbehandeling bij twee kiezen eerst het zenuwkanaal moeten behandelen. Hoewel dat enige verlichting gaf bleef de kiespijn aanwezig en schreef hij Broxil voor. Om de horror verhalen hier enigszins in balans te brengen: ik (man, gezond, 54) heb t[lees meer...]otaal geen bijwerkingen ervaren. Zelfs niet een beetje misselijk geweest. In het verleden wel eens last gehad van diarree bij gebruik van antibiotica maar ook daarvan had ik deze keer geen last. Enige nadeel was dat de plakkerige capsules in de keel blijven steken. Heb ze daarom meestal met een hap vla of een cracker ingenomen. Dat heeft bij mij de werkzaamheid niet negatief beïnvloed.

10-11-2021 | Vrouw | 23

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum