Keelontsteking (182 meningen)
Amandelontsteking (20 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

03-06-2014 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik heb broxil voorgeschreven gekregen bij een acute keelontsteking die al enige tijd er zat. Na dag of 2 kreeg ik last van diarree, vervolgens duizeligheid en tot slot een vaginale infectie.. heel vervelend! heb de kuur niet af hoeven maken. Niet voor herhaling vatbaar! TIP: neem de capsules met appelmoes en veel water, daarmee kun je misselijkheid en oprispingen voorkome[lees meer...]n!!

10-04-2014 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Laatste keer dat ik zo'n erge keelontsteking had was toen ik 6 jaar terug erachter kwam dat ik Pfeiffer had. Naar de dokter gegaan, omdat ik de bui al zag hangen en er heel veel last van had. Antibioticakuur gekregen en dat werkte goed. Na vier dagen was mijn keelontsteking zo goed als over. Helaas wel veel misselijk geweest de eerste paar dagen van de kuur en ook een gevo[lees meer...]elige maag de gehele kuur.

22-03-2014 | Vrouw | 24
feneticilline (250mg)
Keelontsteking
Ik had een fixe keelonsteking. De arts wou het eerst proberen met naproxen. Dit werkte helaas niet en de 3e dag contact gezocht met arts. Deze heeft toen broxil voorgeschreven. Vandaag de 3e gebruik dag en Geen bijwerkingen en klachten vrij!

15-03-2014 | Vrouw | 46
feneticilline (500mg)
Na 1,5 week met koorts, 3 dagen flink verkouden, oorpijn en keelpijn te hebben moeten doorstaan toch maar naar de huisarts gegaan. Die heeft me broxil gegeven. Soms een beetje misselijk maar gaat snel over, mijn tong wordt nu wel erg gevoelig aan de achterkant. Slik het nu 5 dagen maar het slikken gaat nog steeds erg moeilijk en is pijnlijk. Verder zuig ik de hele dag op [lees meer...]snoepjes, drink tijmthee vers uit de tuin, slik tijmsiroop, zit te stomen vanwege droge luchtwegen, maar alles brengt weinig verlichting. Eerst de kuur maar eens afmaken, nhoop dat het nog iets gaat doen, ps ik krijg nu wel puistjes, en dat op mijn leeftijd.

03-01-2014 | Vrouw | 38
Keelontsteking
pil werkt wel krijg wel hoofdpijn er van missleijk en wordt zo ontzettend moe terwijl ik normaal zo niet ben heel actief typje dus maar keel pijn is wel minder vraag me alleen af of je pijnstilling kan in nemen samen met dit middel ?

19-12-2013 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Na aantal dagen zeer hevige keelpijn, overgeven en hoge koorts (39+) kreeg ik deze pillen voorgeschreven. De eerst pil ging nog, maar vanaf de tweede pil ging mijn maag opspelen. Eerst alleen misselijk na inname en boeren, maar vanaf de vierde pil hield ik ze niet meer binnen. Binnen een kwartier braken en braken tot alles uit mijn systeem was. Op advies van de apotheker[lees meer...] neem ik ze nu in met een klein beetje appelmoes. Dat is de oplossing! Nog steeds een beetje boeren, maar ze blijven binnen en helpen goed!

02-10-2013 | Vrouw | 46
Keelontsteking
Ik ben al vanaf het begin constant misselijk, tot aan spugen toe. Ook aan de diarree, draaierig.

06-09-2013 | Vrouw | 32
Keelontsteking
Effectief, maar wel erg misselijk na innamen.

03-09-2013 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Na constatering van een bacteriele keelontsteking Broxil 500mg voorgeschreven gekregen. Dit middel had ik enkele jaren eerder een paar keer voorgeschreven gekregen in verband met dezelfde aandoening (maar toen had ik mijn keelamandelen nog) en werkte toen perfect zonder enige bijwerking. Het middel doet wat het moet doen: de keelontsteking bestrijden. Waar de eerste ker[lees meer...]en geen bijwerkingen aan te pas kwamen, merkte ik nu dat vanaf de tweede dag een steeds ergere maagpijn - vooral in de middag - op kwam zetten. Na telefonisch contact met de huisartsassistente toch besloten de kuur af te maken en af te wachten of de maagpijn verdwijnt.

29-08-2013 | Vrouw | 24
Keelontsteking
Ik kreeg broxil 500 maandag van mijn dokter maar bijwerkingen zijn vreselijk misselijk tot kokhalzen toe en ontzettende buikpijn en krampen en duizelig moest hier mee stoppen van huisartsepost omdat ik er niet tegen kan .

03-08-2013 | Vrouw | 49
Infectie (wond)
Broxil gekregen na heftige reactie van insecten beet in buitenland, na dikke week was been warm en been deed pijn, bezoek aan huisarts, constatering wondroos met infectie in been, ben erg moe, misselijk en duizelig v an het medicijn, geen eetlust...maar roodheid en pijn gaan weg moet nog 5 dagen slikken, hopen dat ht niet terug komt. Verder goed tevreden, een nadeel op nu[lees meer...]chtere maag s ochtends de eerste innemen her wordt ik erg misselijk van a ong. Kwartier na inname.

23-07-2013 | Vrouw | 50
feneticilline
Omdat ik bij de wondroos ook koortsig was moest ik deze antibiotica gebruiken,de genezing verliep prima,de bijwerkingen van het medicijn,suf en misselijkheid was met een pepermuntje goed te dragen,ik zou weer voor deze behandeling kiezen.

08-07-2013 | Vrouw | 32
feneticilline
keelamandelen en neusamandelen ontstoken en heb diabetes. Bij huisarts deze kuur gekregen. eerste 2 dagen had ik telkens na het innemen van de capsule dat ik duizelig werd en moest gaan zitten of liggen, na verloop van tijd trok dit weer weg. was een vervelend gevoel.

26-06-2013 | Vrouw | 54
Infectie (wond)
De infectie was zo ernstig dat er ook een lymfevat infectie bijkwam. Een kronkelende 5 cm brede rode streep liep tot aan m'n elleboog. Een week aan het infuus in het ziekenhuis gelegen met de penicilline broxil. Nu nog een week capsules broxil slikken. Dan verder herstellen. De vinger is zeer opgezwollen geweest en vol blaren. De huid moet compleet herstellen. De eerste dr[lees meer...]ie dagen was het erg spannend of m'n ving wel behouden kon blijven. En dat door mij te prikken aan de doorn van een roos uit een boeket bloemen. Veel onhoudbare pijn en angst gehad. Door het gebruik van broxil heb ik mijn vinger nog!! Er zijn wel wat bijwerkingen zoals moe en suffig en weinig eetlust maar die neem ik voor lief. Ben gelijk begonnen met het gebruiken van pro bionica om de schade die antibiotica teweeg brengt aan de darmflora zo snel mogelijk weer gezond te krijgen.

21-06-2013 | Vrouw | 48
feneticilline
Heb voor de derde keer binnen een jaar mijn lymfeklieren ontstoken in de keel vreselijk pijnlijk. je kan niks drinken eten etc. Hoge koorts dagen lang in bed uit bed veel slapen. Maar moet zeggen dat ik erg tevreden er over ben. Na anderhalve dag begon de medicatie al te werken en nu ben ik van mijn pijn af. Kan alles weer eten en drinken. Verder geen bijwerkingen. Voor [lees meer...]mij een perfecte medicijn. Maar kan me voorstellen dat dat niet opgaat voor iedereen.

12-06-2013 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gister begonnen met Broxil. Ik voel me misselijk en heb totaal geen energie. De keelpijn is wel veel minder geworden. Ik lees hier dat de meeste 3 x daags 500mg moesten slikken. De vervangende dokter waar ik ben geweest omdat mijn dokter op vakantie is zei dat ik 4 x daags 500mg in moet nemen. Ik vind dit wel erg veel.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum