Keelontsteking (189 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

29-08-2017 | Man | 18
Keelontsteking
Had een flinke keelontsteking opgelopen en kreeg Broxil voorgeschreven. Eerste paar dagen had ik alleen last van wat rode plekken en mijn keelpijn was over na 3 dagen. Alleen word ik nu na een kwartier na het innemen van één pil zeer misselijk met soms overgeven tot gevolg.

27-07-2017 | Man | 21
Keelontsteking
Vanwege een keelontsteking Broxil 500 mg gekregen. Na 3 dagen er zo goed als vanaf. Echter heb ik sindsdien last van bonkende hoofdpijn tijdens het opstaan, en kan ik niet lang staan of een activiteit doen, omdat ik dan ontzettend misselijk word. Moet worden ingenomen op een nuchtere maag, wat betekent dat je de hele dag door er rekening mee moet houden. Tevreden over de s[lees meer...]nelle werking, ontevreden over de bijwerkingen.

07-07-2017 | Man | 3
feneticilline (25mg/ml)
Infectie (mond)
Dit medicijn heeft bij mijn zoontje wel gewerkt tegen zijn keelamandelen ontsteking, maar de buik pijn wil niet stoppen die hij er bij gekregen heeft als bijwerking.

16-06-2017 | Man | 52
Keelontsteking
De medicatie helpt opzich erg snel, maar heb onwijze klachten overgehouden in slokdarm , maag en buik.....

19-08-2016 | Man | 66
feneticilline (250mg)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen problemen heb gehad met het innemen en gebruiken van Broxil. Ik moest het twee jaar lang tweemaal daags gebruiken als nabehandeling van een verwijdering van de milt. Als er al verschijnselen een bijwerking waren van de Broxil, dan kwamen ze mij niet als zodanig voor. Je wijt e.e.a. meer aan de milt die weg is (en leven met één long[lees meer...] en zonder blaas en prostaat) wat je toch wel wat beperkingen geeft t.a.v. direct voorradig zijn van benodigde extra energie. Nu ik inmiddels een maand gestopt ben, neem ik ook niet echt veranderingen waar die er mogelijk verband mee zouden houden.

03-09-2015 | Man | 23
Keelontsteking
Broxil is niet aan te raden... Na 1 dag Broxil te hebben geslikt (3 pillen) werd ik de volgende dag wakker met huiduitslag over mijn hele romp en vol in mijn gezicht. Je kan je voorstellen dat dit niet lekker wakker worden is als je ten eerste al baalt van een keelontsteking. Ik ben direct gestopt met dit medicijn. Ik vind het al verschrikkelijk dat ik een keelontsteking h[lees meer...]eb en heb hier in mijn priveleven zeer veel last van, nu is mijn uiterlijk ook nog eens aangetast. (Ook niet handig voor mijn werk) Nu zit ik een weekje in de ziektewet..

25-06-2015 | Man | 60
Alvleesklierkanker
Ik moet 2 jaar broxil slikken ivm miltverwijdering. Geen last van bijwerkingen

19-06-2015 | Man | 31
Keelontsteking
Dit spul maakt u juist zieker. Bijwerkingen die ik mijn leven nooit heb meegemaakt. Elke uur leek het of ik in brand stond, slapen onmogelijk. Volgende dag op advies v/d arts gestopt. Nu nog steeds last van de ergste bijwerking; uitslag op de huis gepaard met jeuk. Volgende keer gewoon maar weer pijnstillers tegen de keelpijn, zal nooit meer ervoor naar de huisarts [lees meer...]gaan.

13-05-2015 | Man | 80
Wondroos
ik heb 1 maand broxil 250mg. gebruikt in verband met wondroos, het werd snel minder, maar nu een week na einde kuur begint de wondroos weer opnieuw. dus maar weer een nieuwe kuur, dus dat zal wel levenslang worden. wel een advies van de apotheeker neem wel regelmatig een flesje yakult, omdat niet alleen de slechte bacterien woden gedood, maar ook de goede.

19-03-2015 | Man | 45
Keelontsteking
Zeer goed geneesmiddel, werkt super, bijwerkingen bijna niet, je voet de klachten per etmaal afnemen...

15-09-2014 | Man | 42
Keelontsteking
Ieder jaar terug kerende ontsteking. Werkt als een tierelier. Geen bijwerkingen. Ik las dat mensen last hadden de capusule door te slikken. Er is ook een oplos vorm hiervan .

21-08-2014 | Man | 27
Amandelontsteking
De meeste 'bijwerkingen' die ik hierboven lees zijn gewoon symptomen van de amandelontsteking. Ik word er alleen een beetje misselijk van. Grootste probleem dat ik met de capsules heb is dat ik ze niet weg krijg, die dingen blijven in de keel plakken. Had liever vaste pillen gehad ofzo. Om het op te lossen breek ik ze open en werk ze zsm naar binnen want de smaak is afschu[lees meer...]welijk.

14-06-2014 | Man | 23
Keelontsteking
Tijdens een ernstige keelontsteking i.c.m. griep, bijna een week niet/nauwelijks kunnen eten, Broxil 500mg + Brufen 600mg (pijnstillers) voorgeschreven gekregen. Vanaf de 4e dag namen mijn klachten sterk af. Vanaf de 6e dag nergens last meer van. Nauwelijks last gehad van bijwerkingen.

28-01-2014 | Man | 61
Keelontsteking
Ik ben nu 3 en halve dag aan de broxil. elke keer anderhalf uur voor het eten een capsule met een beetje innemen. Ze zijn wel groot, maar ja je moet wat. Maar tot dusverre verneem ik geen effect. Ik heb wel een overmatige slijmproduktie, maar of dit een bijwerking is, weet ik niet. Ik gaf altijd al wel slijm op uit de luchtpijp. Moe,dat wel. Voel me ontzettend moe, maar da[lees meer...]t kan ook komen van de keelpijn. Geen koorts. Als ik woensdag er nog niks van merk, ga ik maar weer eens naar de huisarts, want mijn kwaal wordt niet minder, en het is toch de bedoeling dat je dmv Broxil weer gezond moet worden.

04-01-2014 | Man | 15
Keelontsteking
Ik heb vandaag voor de 2e dag broxil geslikt, ik heb een zware keelontsteking. De effectiviteit is wel goed, maar de bijwerkingen zijn heeel slecht voor mij, ik ben deze 2 dagen grieperig en heb koorts en kan 's nachts geen oog dicht doen. Best wel vervelend.

13-09-2013 | Man | 36
feneticilline
Ik had een keel ontsteking die mijn luchtpijp dicht drukte. Kreeg van de huisartsenpost Broxil 500 3x per dag. pas na 4 dagen kreeg ik klachten. Misselijk na in nemen, kokhalzen tot zwaar bagger en loom voelen. de eerste kleine pukkels in mijn gezicht. tot na de kuur, alleen maar erger geworden. Ik zie er uit als een popcorn-hoofd met pus ontstekingen rode vlekken en word[lees meer...] knetter gek van de jeuk. de puistjes zitten diep onder de huid en voelen aan als harde bulten zonde kop. ! Nee,..hier was ik ook echt mee geholpen !!! Ik heb nu een ontgiftings kuur, in de hoop er sneller vanaf te zijn, maar ben bang dat deze niet echt werkt. Ik geloof dat de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal ! Dan maar een dichte keel de volgende keer !!! deze troep neem ik NOOIT meer !