Keelontsteking (182 meningen)
Amandelontsteking (20 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

07-07-2017 | Man | 3
feneticilline (25mg/ml)
Infectie (mond)
Dit medicijn heeft bij mijn zoontje wel gewerkt tegen zijn keelamandelen ontsteking, maar de buik pijn wil niet stoppen die hij er bij gekregen heeft als bijwerking.

20-06-2021 | Vrouw | 13
Keelontsteking
Dochter 13 kreeg deze voorgeschreven ivm keelontsteking. Eerst het drankje, dit verdroeg ze niet, gaf direct over. Erna pilvorm, dag 2 nu en kind is hartstikke ellendig ervan. Ik herken haar gewoon niet terug. Ontzettend misselijk, wil alleen maar liggen, braakneigingen, kan er niet van slapen, heeft een zwaar hoofd. Echt een rot medicijn.

26-03-2016 | Vrouw | 15
Middenoorontsteking
Ontzettende last gehad van middenooronsteking. Na een oordruppel-antibiotica kuur die niet aansloeg deze gekregen. Werkt prima!

04-01-2014 | Man | 15
Keelontsteking
Ik heb vandaag voor de 2e dag broxil geslikt, ik heb een zware keelontsteking. De effectiviteit is wel goed, maar de bijwerkingen zijn heeel slecht voor mij, ik ben deze 2 dagen grieperig en heb koorts en kan 's nachts geen oog dicht doen. Best wel vervelend.

20-08-2014 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Heel erge last van bijwerkingen. Heb dinsdagochtend Broxil voorgeschreven gekregen voor mijn keelontsteking, Nou als geneesmiddel voor keelontsteking werkt het spul als een trein, heb pas vier capsules op in totaal en heb al geen last meer met slikken, en de zwelling trekt ook weg. Maar ik word zo ellendig ziek van de bijwerkingen. Al vanaf de allereerste capsule, ben di[lees meer...]rect op bed gaan liggen. Zo'n erge last van mijn buik, net of hij in brand stond. Krampen, misselijk, gewoon pijn in het algemeen... Ik voel me ziek en ellendig door Broxil, maar ik zit de kuur wel uit want het helpt wel voor mijn keel. Gisteravond ook last gehad van diarree, en moet ook veel boeren vlak nadat ik een capsule neem. Vanochtend eerst een cracotte gegeten en toen de capsule genomen, ik weet dat het op lege maag moet maar dat trek ik echt niet. Ga het straks proberen met cola in te nemen, zoals hier ergens anders vermeld werd door iemand. Ik hoop dat dat helpt, nu heb ik gewoon keelpijn ingeruild voor buikpijn en dat is ook niet helemaal de bedoeling.

27-05-2013 | Vrouw | 17
Keelontsteking
Na een erge keelpijn toch maar even langs de dokter, broxil voorgeschreven. Slik ze nu 5 dagen 3 maal daags en het werkt perfect. Ben bijna van mijn keelontsteking af. Enige minpuntje: moest er van overgeven doordat de pil zo groot is.

29-08-2017 | Man | 18
Keelontsteking
Had een flinke keelontsteking opgelopen en kreeg Broxil voorgeschreven. Eerste paar dagen had ik alleen last van wat rode plekken en mijn keelpijn was over na 3 dagen. Alleen word ik nu na een kwartier na het innemen van één pil zeer misselijk met soms overgeven tot gevolg.

11-04-2017 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Werkt zeer effectief. Het verschilt per persoon maar mijn bijwerkingen na de eerste nacht waren braakneigingen, misselijkheid en heel duizelig dus zorg met het té snel opstaan. ik vond deze bijwerking nogal heftig namelijk. Verder ook gemakkelijk in te nemen.

14-10-2016 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Na de eerste pil die tevens niet gemakkelijk naar binnen ging, ging het als snel beter. Mijn amandelen waren al snel minder gezwollen en de pussige aanslag op de amandelen verminderde ook sterk.

17-07-2016 | Vrouw | 18
Keelontsteking
Na een aantal dagen flink ziek op bed te hebben gelegen met een zere keel, toch naar de dokter gegaan. Ik bleek een fikse keelontsteking te hebben. De dokter heeft mij broxil voorgeschreven van 500 mg. De eerste dag heb ik de capsules met moeite weggekregen, wat een ramp! Je keel is al zo dik en pijnlijk en dan werken zulke grote capsules niet echt mee. Dokter gebeld en vo[lees meer...]or twee dagen de vloeibare variant van broxil meegekregen. Echt een aanrader! Met een aangename smaak. Toch was ik volgens de dokter 'volwassen' genoeg om weer over te stappen op de capsules. Dit heb ik een dag volgehouden, daarna de capsules gewoon opengebroken en opgelost in een laagje water met een scheut ranja erbij. Ik geef eerlijk toe, de smaak is dan best te doen! Niet nadenken, veel ranja erbij en het meteen achterover gieten. Als het doorslikken van de capsules echt niet lukt zou ik het gewoon op deze manier doen, de apotheek raadde het alleen af omdat het vreselijk vies is, maar in mijn ogen valt dit reuze mee. Verder erg tevreden, lichte bijwerkingen die goed te doen zijn. Was meteen van mijn keelontsteking af!

06-02-2015 | Vrouw | 18
Amandelontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven (500 mg tablet, 3 keer per dag, zeven dagen lang) voor ontstoken keelamandelen en griepklachten. Het is erg lastig om de griepklachten te onderscheiden van de bijwerkingen van Broxil. Ik zal daarom aangeven wat volgens mij pas tijdens de kuur is ontstaan of erger is geworden. Tijdens de kuur kreeg ik last van een veranderde eetlust: som[lees meer...]mige dingen die ik normaal graag lust, kon ik nu absoluut niet hebben. Soms totaal geen honger en als ik dan wel honger kreeg werd ik misselijk als ik niet snel wat at. Het zweten leek s'nachts nog erger te worden en dat vond ik echt verschrikkelijk. Rillend werd ik wakker in natte kleding en een vochtig bed.. zeven dagen lang. Ik ben het gewent om pillen in te nemen maar deze leken elke keer steeds smeriger te smaken in het korte moment voor het slikken. De hoofdpijn en spierpijn nam wel af en de koorts zakte aan het einde van de kuur ook. Mijn amandel is echter nog erger ontstoken, er is maagpijn bijgekomen en mijn lymfeklieren zijn nog steeds enorm. De kuur heeft dus niet echt geholpen: sommige klachten werden zelfs erger. Ik betwijfel achteraf gezien of dit te wijten valt aan de Broxil. Er bestaat namelijk nu het vermoeden dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Tegen de ziekte van Pfeiffer is geen medicijn. Het lijkt mij wel logisch als de ontstoken amandelen zouden genezen of in ieder geval niet zouden verergeren. Dat laatste was dus wel het geval.

01-10-2019 | Vrouw | 19
Keelontsteking
De eerste dagen van mijn keelonsteking was ik erg blij met Broxil. Echter vond ik na een aantal dagen de bijwerkingen erg onprettig. Ik ervaarde de misselijkheid op een gegeven moment als onaangenaamder dan de gehele keelpijn.

25-05-2013 | Vrouw | 19
Keelontsteking
Ik heb nu 3 pillen broxil 500 mg geslikt en merk nu al verbetering in mijn keel. (flink ontstoken amandelen). Nadeel is dat ik, doordat het op een lege maag ingenomen moet worden, de tijd na het innemen veel last krijg van mijn maag.

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!

09-06-2016 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Vanwege (voor mij) ondraaglijke pijn in de keel & oren, besloot ik na 3 dagen mijn huisarts raad te plegen, na een bezoekje constateerde hij dat ik een keel en oorontsteking had en schreef hij mij Broxil voor. Nou dat heb ik geweten het zijn zoals ik hier wel meer lees inderdaad erg grote capsules maar ze zijn glad dus glijden prima weg, overigens deed het wegslikken wel p[lees meer...]ijn, maar dat deed het bij een in 4e gebroken pcm ook. Na 48 uur nog geen enkel resultaat, het werd alleen maar erger wel had ik een hoop bijwerkingen. Heb de hele nacht wakker gelegen van de misselijkheid & het maagzuur, meerdere malen overgegeven, waardoor de oorpijn verergerde & dit terwijl ik ook erg moe was van de ab-kuur. Opnieuw de huisarts geraadpleegd ik heb een andere kuur voorgeschreven gekregen en deze (broxil) niet afgemaakt.

30-03-2016 | Vrouw | 20
feneticilline (500mg)
Nadat ik eerder 7 weken rond heb gelopen met de verkeerde diagnose, werd door een aandere dokter een streptokokken-infectie geconstateerd. De pijn was ondragelijk en werd er moedeloos van. Ik kreeg voor 1 week broxil mee. Nu 3 maanden later weer zelfde klachten, maar in mindere mate. Weer broxil gekregen. Bij de eerste kuur geen bijwerkingen gehad, maar zit nu op de 4e dag[lees meer...] van m'n kuur en ik voel me suf, ook verkoudheid opgelopen en ik weet niet of het door de verkoudheid komt, maar als ik m'n hand over m'n hoofdhaar strijk, heb ik een heel akelig gevoel. Symptomen zijn al wat minder, maar kan me herinneren dat bij de eerste keer de symptomen bij de tweede dag al weg waren..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum