feneticilline

Keelontsteking (189 meningen)
Amandelontsteking (23 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Bronchitis (1 mening)

02-10-2013 | Vrouw | 46
feneticilline
Keelontsteking
Ik ben al vanaf het begin constant misselijk, tot aan spugen toe. Ook aan de diarree, draaierig.

25-11-2017 | Man | 50
Keelontsteking
Al vanaf mijn 6e jaar heb ik last van 1 of 2 keer per jaar een keelontsteking. Mijn amandelen heb ik nog en mogen er om medische refenen er niet uit. De kaatste 10 jaren heb ik het om het jaar 1 keer gemiddeld. Inmiddels bijna 51 en andere antibioticum werken niet bij mij. Soms moet ik 2 kuren achter elkaar maar heb nooit last gehad van bijwerkingen. Broxil is voor mij bet[lees meer...]reft supér!

08-04-2017 | Vrouw | 50
Keelontsteking
Super tevreden en werkt snel na 3 dagen geen pijn meer en gewoon kunnen slikken geen bijwerkingen gehad ben echt super tevreden

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
via de huisartsenpost heb ik broxil voorgeschreven gekregen, ondanks dat ik had aangegeven vanwege eerdere ervaringen met wondroos en broxil weinig vertrouwen te hebben in dit medicijn. Binnen 3 dagen na het begin met broxil had de wondroos zich gigantisch uitgebreid, lag mijn been open door opengebarsten blaren. De huisarts heeft vervolgens broxil geschrapt en flucloxaci[lees meer...]lline voorgeschreven in een hoge dosering voor 2 dagen en daarna terug naar 4x 500mg per dag. Binnen een dag was er al effect te merken. Voor mij geen broxil meer: het genezen va mijn open been heeft ruim 6 weken geduurd en ik heb mede daardoor ongelooflijk veel pijn gehad.

16-06-2017 | Man | 52
Keelontsteking
De medicatie helpt opzich erg snel, maar heb onwijze klachten overgehouden in slokdarm , maag en buik.....

16-12-2021 | Man | 54
Kiespijn
Voorgeschreven door tandarts i.v.m. ernstige en aanhoudende kiespijn. De tandarts heeft in afwachting van de definitieve wortelkanaalbehandeling bij twee kiezen eerst het zenuwkanaal moeten behandelen. Hoewel dat enige verlichting gaf bleef de kiespijn aanwezig en schreef hij Broxil voor. Om de horror verhalen hier enigszins in balans te brengen: ik (man, gezond, 54) heb t[lees meer...]otaal geen bijwerkingen ervaren. Zelfs niet een beetje misselijk geweest. In het verleden wel eens last gehad van diarree bij gebruik van antibiotica maar ook daarvan had ik deze keer geen last. Enige nadeel was dat de plakkerige capsules in de keel blijven steken. Heb ze daarom meestal met een hap vla of een cracker ingenomen. Dat heeft bij mij de werkzaamheid niet negatief beïnvloed.

04-06-2014 | Vrouw | 58
Keelontsteking
Ben sinds de eerste capsule alleen maar misselijk geweest. Heb twee dagen geen eten binnen kunnen houden, alles er net zo snel weer uitgekotst. Ook erge diarree en buikkrampen en zo sloom als de oude kat van de buren. Heb het weggegooid.

25-06-2015 | Man | 60
Alvleesklierkanker
Ik moet 2 jaar broxil slikken ivm miltverwijdering. Geen last van bijwerkingen

30-06-2016 | Vrouw | 61
Maagpijn, misselijk, moe

28-01-2014 | Man | 61
Keelontsteking
Ik ben nu 3 en halve dag aan de broxil. elke keer anderhalf uur voor het eten een capsule met een beetje innemen. Ze zijn wel groot, maar ja je moet wat. Maar tot dusverre verneem ik geen effect. Ik heb wel een overmatige slijmproduktie, maar of dit een bijwerking is, weet ik niet. Ik gaf altijd al wel slijm op uit de luchtpijp. Moe,dat wel. Voel me ontzettend moe, maar da[lees meer...]t kan ook komen van de keelpijn. Geen koorts. Als ik woensdag er nog niks van merk, ga ik maar weer eens naar de huisarts, want mijn kwaal wordt niet minder, en het is toch de bedoeling dat je dmv Broxil weer gezond moet worden.

18-06-2022 | Vrouw | 63
feneticilline (500)
Infectie (wond)
pijnlijke mond, lippen en tong. gevoelloze tong en hele vieze smaak in mijn mond

02-11-2015 | Vrouw | 65
Amandelontsteking
Na 3 dagen begon de uitslag, de vierde dag werd steeds erger, met medicijn gestopt. Naar de dokter geweest, kon zijn ogen niet geloven hoe ik er uitzag, mijn hele lijf vol rode bultjes met allemaal witte puntjes erop, jeukt wel maar valt mee. lk voel mij niet erg fit.

19-08-2016 | Man | 66
feneticilline (250mg)
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik geen problemen heb gehad met het innemen en gebruiken van Broxil. Ik moest het twee jaar lang tweemaal daags gebruiken als nabehandeling van een verwijdering van de milt. Als er al verschijnselen een bijwerking waren van de Broxil, dan kwamen ze mij niet als zodanig voor. Je wijt e.e.a. meer aan de milt die weg is (en leven met één long[lees meer...] en zonder blaas en prostaat) wat je toch wel wat beperkingen geeft t.a.v. direct voorradig zijn van benodigde extra energie. Nu ik inmiddels een maand gestopt ben, neem ik ook niet echt veranderingen waar die er mogelijk verband mee zouden houden.

19-04-2019 | Vrouw | 68
feneticilline (500mg)
half uur na inname hevige reacties gekregen,huisarts heeft nog een spuit gegeven tegen de allergie. overleg met ziekenhuis. Met spoed naar de seh. daar meteen infuus gekregen met atropine en prednison en nog andere medicatie, (weet niet meer welke) Na een paar uur w werd het minder en mocht ik als er iemand s'nachts bij me bleef naar huis. Voor 5 dagen tavegyl meegekre[lees meer...]gen. Kan u vertellen dat het een zeer vervelende ervaring is geweest. Maar 1 capsule op de 18 de gebruikt, helaas kan reactie dan niet verstuurd worden

24-07-2020 | Vrouw | 69
Keelontsteking
Slik broxil nu voor de tweede keer. De eerste keer voelde ik me hondsberoerd van de pillen:misselijk, maag, algeheel onwel. De pillen hielpen wel goed, want na twee dagen begon de zwelling duidelijk af te nemen, en vooral de pijn werd minder. Waarom weet ik niet meer, maar ik besloot de capsule in te nemen met oplosbouillon, gewoon uit een potje. Vanaf dat moment geen la[lees meer...]st meer. Nu moet ik het dus weer slikken en ben nu direct met de bouillon begonnen. Heb tot nu toe absoluut geen bijwerkingen meer. Wie erge last heeft, zou het misschien ook kunnen proberen. Je weet nooit of het helpt.

13-05-2015 | Man | 80
Wondroos
ik heb 1 maand broxil 250mg. gebruikt in verband met wondroos, het werd snel minder, maar nu een week na einde kuur begint de wondroos weer opnieuw. dus maar weer een nieuwe kuur, dus dat zal wel levenslang worden. wel een advies van de apotheeker neem wel regelmatig een flesje yakult, omdat niet alleen de slechte bacterien woden gedood, maar ook de goede.