Ervaringen met Broxil

feneticilline

misselijkheid zweertjes in de mond koortsblaasjes acute hoofdpijn

Keelontsteking (204 meningen)
Amandelontsteking (27 meningen)
Infectie (wond) (4 meningen)
Wondroos (4 meningen)
Longontsteking (2 meningen)
Bronchitis (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)

05-08-2023 | Vrouw | 37
Keelontsteking
Voor mijn keelontsteking heb ik broxil 500 gekregen 3x per dag op een lege maag of 2 uur na het eten. De bij de 3 inname ging het compleet mis. Heftige maagpijn waardoor ik deze keer niet kon slapen omdat de pijn zo intens was, gezwollen lippen, rood gezicht , nat in bed van het zweten, braken. Ik heb nog nooit een antibiotica gehad die zo’n pijn doet aan de maag en [lees meer...]je nog zieker maakt dan dat je was. Ik probeerde dag 2 opnieuw om te kuur af te maken maar dat ging weer helemaal mis. Ik werd echt ziek van deze antibiotica en kan er bijna niet bij dat dit een goed medicijn is. Eten en drinken doet ook pijn aan de maag. Plus punt is dat je weer kunt slikken en rustig kan praten na pil nummer 2 , maar de keelpijn is nog niet over. Maar nu heb je wel extreme maagpijn ervoor terug gekregen. In het verleden heb ik andere antibiotica gekregen waar ik enkel huiduitslag van kreeg maar nooit ziek van ben geworden. Ik ben ermee gestopt want dit voelt niet goed als ik hier mee door ga.

30-12-2022 | Vrouw | 23
Amandelontsteking
Sinds maandag last van oorpijn aan 1 kant/ oorsuizen. Dindag voelde ik ook pijn in mijn onderrug en dit werd laterd de dag erger met koude rillingen/ oppeens warm hebben en spierpijn tot in mn voeten. Erg pijnlijke keel met opgezette ontstoken amandelen. Loop al een maand te kwakkelen met verkoudsheidklachten,vol gevoel, weinig slapen en veel hoesten dus zat er keer aa[lees meer...]n te komen. Dokter gaf aan dat het vanzelf over hoort te gaan. Donderdag weer terug naar de huisarts . Deze keer Broxil mee en sinds vandaag geen koorts meer! Alleen heel weinig eetlust. kan niet ergens lezen dat dit ook een bijwerking is? Niet misselijk. Iemand daar ervaringen mee?

17-12-2022 | Vrouw | 37
Keelontsteking
2 maanden onder had ik twee keer keelontsteking gehad.zelfde medicijn ook bij de keer gehad.2de keer keuur niet afgemaakt door bijwerkingen.het is ook beetje fout van dr want mijn eigen dr was op vakantie

18-06-2022 | Vrouw | 63
feneticilline (500)
Infectie (wond)
pijnlijke mond, lippen en tong. gevoelloze tong en hele vieze smaak in mijn mond

08-02-2022 | Vrouw | 16
feneticilline
Keelontsteking
Geen goede oplossing voor jonge mensen geeft veel bijwerkingen en algeheel ongemak .

10-10-2021 | Vrouw | 20
Keelontsteking
ha vermoedt keelontsteking. Bloedonderzoek geeft geen Pfeiffer. Eerst amoxilline gekregen, maar klieren werden groter. Gestopt na 2 dagen. Na 1 week weer naar ha en zag ze vlekken in keel. toen Broxil gekregen. Na 4 pillen begon de uitslag en werd ik wakker met gezwollen en rood gezicht. In overleg met ha gestopt. Wat een paardenmiddel. Na weer 24 uur keel nog steeds ontst[lees meer...]oken en klieren gezwollen en uitslag over heel mijn romp!!

16-07-2021 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 2 dagen met deze antibiotica gestopt omdat deze niet aansloeg en ik er kotsmisselijk van werd. Ook kreeg ik erg veel last van brandend maagzuur. Dokter heeft het omgeruild naar amoxicilline clavulaanzuur. Nergens meer last van gehad.

20-06-2021 | Vrouw | 13
Keelontsteking
Dochter 13 kreeg deze voorgeschreven ivm keelontsteking. Eerst het drankje, dit verdroeg ze niet, gaf direct over. Erna pilvorm, dag 2 nu en kind is hartstikke ellendig ervan. Ik herken haar gewoon niet terug. Ontzettend misselijk, wil alleen maar liggen, braakneigingen, kan er niet van slapen, heeft een zwaar hoofd. Echt een rot medicijn.

20-12-2020 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Na 5 dagen met een keelontsteking gelopen te hebben, naar de HA gegaan. Omdat de ontsteking erger werd kreeg ik Broxil. Na de eerste inname al veel braakneigingen maagzuur en zweverig gevoel na de 3de inname(voor bedtijd) werd alles erger!! Ik heb die hele nacht niet kunnen slapen, pijn werd erger in me keel naar me oor hoofdpijn kaken deden zeer hele nacht lopen spoken h[lees meer...]eel rusteloos en op een gegeven moment kreeg ik gewoon hallucinaties! En hele rare beelden bij mijn dromen of als ik me ogen dicht doe! s ochtend gelijk de HA opgebeld en heb andere gekregen. Maar alsnog die nacht maar 4 uur geslapen en de volgende nacht 3 uur Ik ben nooit van reacties of iets achter laten, maar dit medicijn heeft me gewoon angstig gemaakt. Voor mij is dit verhaal pas 2 dagen geleden gebeurd😊 Ik ga het medicijn ook onbekend laten testen bij de GGD

18-04-2020 | Vrouw | 21
Keelontsteking
Ik had keelonsteking en allebei mijn keelamandelen waren zwaar ontstoken. Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen en het is een van de grootste pillen die echt niet makkelijk zijn om door te slikken. Ontzettend veel bijwerkingen en op dat 5 werd ik wakker met uitslag op mn gezicht. Het was net een masker rondom mijn ogen. Meteen gestopt en overgegaan naar een ander soor[lees meer...]t antibiotica en het trok toen gelukkig weg. Nooit meer. Heb me echt ellendig hierdoor gevoeld terwijl ik nog nooit last heb gehad van antibiotica

30-09-2019 | Vrouw | 31
Keelontsteking
Er gebeurde niks, ik werd alleen maar zieker. Na 3 dagen overgestapt op amox/clav zuur. Toen ging het al snel beter.

19-04-2019 | Vrouw | 68
feneticilline (500mg)
half uur na inname hevige reacties gekregen,huisarts heeft nog een spuit gegeven tegen de allergie. overleg met ziekenhuis. Met spoed naar de seh. daar meteen infuus gekregen met atropine en prednison en nog andere medicatie, (weet niet meer welke) Na een paar uur w werd het minder en mocht ik als er iemand s'nachts bij me bleef naar huis. Voor 5 dagen tavegyl meegekre[lees meer...]gen. Kan u vertellen dat het een zeer vervelende ervaring is geweest. Maar 1 capsule op de 18 de gebruikt, helaas kan reactie dan niet verstuurd worden

28-03-2019 | Vrouw | 43
Keelontsteking
De eerste 2 tabletten wel wat misselijk maar niet erg. Na de 3e hele nacht maagkrampen, braakneigingen, overgeven, hartkloppingen. Geen oog dicht gedaan. Ik ga dit middel nooit meer slikken!

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
via de huisartsenpost heb ik broxil voorgeschreven gekregen, ondanks dat ik had aangegeven vanwege eerdere ervaringen met wondroos en broxil weinig vertrouwen te hebben in dit medicijn. Binnen 3 dagen na het begin met broxil had de wondroos zich gigantisch uitgebreid, lag mijn been open door opengebarsten blaren. De huisarts heeft vervolgens broxil geschrapt en flucloxaci[lees meer...]lline voorgeschreven in een hoge dosering voor 2 dagen en daarna terug naar 4x 500mg per dag. Binnen een dag was er al effect te merken. Voor mij geen broxil meer: het genezen va mijn open been heeft ruim 6 weken geduurd en ik heb mede daardoor ongelooflijk veel pijn gehad.

10-09-2016 | Vrouw | 23
Keelontsteking
Na 4 dagen innemen meteen moeten stoppe ivm allergische reactie. Na innemen van de capsule, kreeg ik na een half uur een zeer benauwend gevoel en braakneigingen. Na twee dagen kwamen hier steken op de borst en buik bij en vooral het gevoel hebben dat me maag vol zat, terwijl ik niets kon eten.. nooit meer broxil voor mij.

01-02-2016 | Vrouw | 41
Keelontsteking
Van dit middel word je inderdaad zieker. Wat een ellende als je al zoveel keelpijn hebt zeg. Wat een grote tabletten en dan ook nog op je nuchtere maag innemen, zodat je je de hele dag misselijk voelt en eigenlijk alleen maar wil overgeven, terwijl dat natuurlijk de hel is met een heftige keelontsteking. Warm branderig gevoel op de huid en griepgevoel. Ik heb na 3 dagen de[lees meer...] huisarts gebeld en ben gestopt en heb ander middel gevraagd en gekregen. Geen aanrader vind ik.