Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

18-07-2022 | Vrouw | 41

13-07-2022 | Vrouw | 32

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

05-03-2022 | Man | 17
Acne/puistjes
Werkte voor mijn gezicht wel goed, maar bij de rug bijna geen verschil.

15-02-2022 | Vrouw | 36
Voorhoofdsholteontsteking
Ik heb de kuur gekregen voor een luchtweginfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Ik ben inmiddels 1 dag klaar met de kuur, maar wat een bijwerkingen. Opgeblazen gevoel, maagklachten, misselijk, hondsmoe, duizelig, hoofdpijn.

03-02-2022 | Vrouw | 25
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Dit middel was in vergelijking met het benzylperoxide dat eerst door mijn dokter was voorgeschreven voor mijn acne relatief effectief. Mijn huid werd een stuk rustiger. Helaas mag je dit medicijn slechts een aantal maanden slikken. Na de kuur kwamen de ontstekingen helaas weer terug. Daarna overgestapt op isotretinoine, een zeer effectief paardenmiddel. Helaas heeft dit we[lees meer...]l veel vervelende bijwerkingen. Maar desondanks zou ik het iedereen aanraden.

26-05-2021 | Vrouw | 20
Chlamydia
Voordat ik begon met deze kuur van 7 dagen, heb ik eerst de ervaringen gelezen die mensen op deze site hebben geplaatst. Hierdoor zag ik op tegen het gebruik van dit medicijn. Uiteindelijk heb ik 1x hoofdpijn gehad en was ik 1 dag erg misselijk toen ik het tablet zonder eten had ingenomen. Dit viel dus erg mee. Hetgene wat ik als een vervelendere bijwerking heb ervaren, wa[lees meer...]ren de nachtmerries. Ik heb van de 6 nachten 5 nachten enorm raar gedroomd. Al met al is het me allemaal toch meegevallen.

10-03-2021 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Doxyxiline 3 maanden gebruikt vanwege hidradenitis. Het werkt goed tegen de ontstekingen. De bijwerkingen zorgen voor ongemak. Ook het innemen is lastig, de tablet moet opgelost in water doorgeslikt worden. De smaak is echt walgelijk. Bijna onmogelijk om door te slikken. Na 3 maanden is mijn hidradenitis wel heel rustig geworden maar ik stap toch weer over op de lo[lees meer...]kale antibiotica Clindamycine

05-02-2021 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
Zit nu aan m’n 2e week, en moet ongeveer 3 maanden als het goed is. Geen last van bijwerkingen, nou geen erge. Ik heb soms hoofdpijn, buikpijn en sneller moe maar niet heftig. Ik sport we gewoon doe alles gewoon heb veel energie alleen in de avond een stuk minder, maar gewoon op tijd naar bed. Ik zie dat het nu wat erger is geworden maar heb er ook differin gel 1mg bij dus[lees meer...] dat zou daar ook door kunnen. Komen, merk wel dat m’n huid wat droger is hier en daar wat schilfers. Ben ik wel blij mee want eerst was mijn huid super vet. Ik ben heel bang voor haarverlies door medicijnen, daardoor let ik er enorm op en kijk ik naar elke haar die uitvalt ( niet slim natuurlijk ) en ik denk dat het veel lijkt omdat ik erop let maar trek dr som gwn 4 haren ofzo uit. Iemand hier ervaring mee gehad gewoon voor de zekerheid haha. Maar verder wel tevreden heb er vertrouwen in

19-11-2020 | Man | 37
Tekenbeet
Naar verwachting een teekbeet. Puntje met rode kring er omheen. Ik was de laatste tijd al snel moe.. 10 dagen 2x daags na het eten 100mg en uit de zo’n blijven is het advies van de doc. Vooral erg moe, rond 20:00 begint het al. Wel gewoon aan het werk. Eerste dagen kan het erger worden door het afsterven van de bacteriën en door hen aangemaakte toxinen. Nu halverwege[lees meer...] de kuur maar voel me nog niet echt beter.. dat kan natuurlijk ook de antibiotica zijn...

08-11-2020 | Vrouw | 28
Longontsteking
Kuur van 10 dagen gekregen voor longontsteking. Ik ben allergische voor Amoxicilline vandaar deze kuur. Over het algemeen fijne antibiotica. Lichte misselijkheid kort na innamen( ik raad aan om het staand op te drinken ,met nog een extra glas water erachteraan) dan heb je er minder last van. Ik Had meestal 2 uur na innamen beetje last van zware ogen en licht duizelig[lees meer...]. Maar geen heftige bijwerkingen.

27-08-2020 | Man | 55
doxycyline (100mg)
Een week geleden werd de Borrelia bacterie gevonden in mijn bloed. Al een 2 tal jaar heb ik last van lichte tinteling, tot lichte verlamming aan de linkerkant van mijn lichaam. Vooral in het aangezicht is dit zeer beangstigend. Nu ben ik 2 dagen (5 pillen) genomen van dit medicament. Voorlopig nog geen bijzondere bijwerkingen.

30-07-2020 | Man | 23

26-07-2020 | Vrouw | 19
Eczeem
Slik dit twee maanden, word na innamen ontzetten misselijk en moet overgeven. Het werkt wel goed maar de bijwerkingen zin heftig

01-05-2020 | Vrouw | 20
Chlamydia
Ik had hiervoor een behandeling van azitromycine die niet werkte. Uiteindelijk na een paar weken deze behandeling gekregen voor 7 dagen. Ik was best nerveus door de verhalen hier. Ik werd steeds na de inname misselijk, maar heb wel steeds aan de dosering gehouden. Kreeg ook in de loop van de week huidirritatie en hoofdpijn ‘s avonds. Best nare bijwerkingen, maar alles om e[lees meer...]rvan af te komen..

13-03-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik gebruik dit product nu voor 2 weken. Ik slik het in tablet vorm voor een bijholte ontsteking en voor mijn acne (ik heb acne vanaf mijn 8e en ik ben nu 18 jaar) Ik merk dat het rustiger is geworden. Ik heb nu meer plekjes in mijn gezicht dan puistjes. Het is minder rood, maar ik heb er wel bijwerkingen van gekregen. Ik heb nog steeds erg hoofdpijn en ik heb 2 dagen gehad[lees meer...] dat ik een vaginale bloeding had (ik zat 1,5 week terug in mijn menstruatie). Nu is het alleen nog de vraag als ik na deze 3,5 weken stop dat het terugkomt. Ik heb daar wel veel over gelezen dat het weer terugkomt. Ik was gister bij een schoonheidsspecialist en die omschreef het als een stootkuurtje.