Ervaringen met Doxycycline

doxycyline

herhaaldelijk overgeven darmproblemen

Acne/puistjes (62 meningen)
Ziekte van Lyme (39 meningen)
Longontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (25 meningen)
Bronchitis (18 meningen)
Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

05-02-2023 | Vrouw | 43
Longontsteking
Slik deze kuur nu 3 dagen ivm een longontsteking en ervaar geen enkele bijwerking. Ik heb de smelt tablet en neem deze tijdens de maaltijd in. Ben nu 3 dagen verder en de klachten nemen af. Ben tevreden over deze kuur, slaat goed aan.

04-02-2023 | Vrouw | 35
Chlamydia
Ik wil toch even een tegenbericht geven. Ik werd nogal angstig nadat ik hier de ervaringen las van dit medicijn. Ik ben het met tegenzin gaan innemen. Maar goh, het valt reuze mee. Ik ben er net mee begonnen (2 pillen ingenomen), dus weet nog niet of het effectief is. Maar van de bijwerkingen heb ik totaal geen last! Dus geen misselijkheid, diarree, hartkloppingen, etcet[lees meer...]era. Over de bijwerkingen op langere termijn kan ik dus nog niks zeggen.

10-09-2022 | Vrouw | 22
Chlamydia
7 dagen 2 keer per dag geslikt. Helemaal geen bijwerkingen gehad.

14-08-2022 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik had sinds 3,5 week een Erythema Migrans. Ik had geen andere klachten. Mijn conditie was super. De Doxycicline is goed bevallen. Ik heb alleen lichte bijwerkingen. Bijwerkingen zijn: vermoeidheid, onplezierig zwaar gevoel in de maag tot zeker een uur na inname, vanaf de tweede dag wat dunnere ontlasting (geen waterige diarree). Tijdens wandelingen ging mijn hartslag naa[lees meer...]r 120 - 146 hartslagen per minuut, waar dat normaal 75 -85 is. Om die reden ben ik even gestopt met intensief sporten. Na 4,5 dag was de rode vlek weinig. Mijn hartslag tijdens wandelingen is sindsdien ook weer normaal. Sinds die dag ben ik niet meer moe en heb ik ook nauwelijks nog last van de andere bijwerkingen. Ik heb me heel strikt aan het advies gehouden de zon te mijden. We zitten midden in een hittegolf en de zon heeft vrij spel. De UV-intensiteit is 5 a 6 op een schaal van 8. Ik blijf de hele dag binnen en ga pas een uur voor zonsondergang wandelen, ingesmeerd met zonnebrandcrème. Misschien is dat iets te strikt, maar better safe than sorry. Ik hoop dat met het verdwijnen van het erythema de ziekte van Lyme in de kiem gesmoord is.

27-07-2021 | Man | 69
Bacteriële infectie
Er ontstond in enkele dagen een forse huidinfectie (15 x 30 cm) op de plek waar ik een week eerder een teek had verwijderd. Af en toe stekende pijn, jeuk, gloeiend warme rode huid, koortsig. Risico op ziekte van Lyme. Van de huisarts kreeg ik een 14-daagse kuur van 2 tabletten doxycycline 100mg per dag. Op dag 3 begon de pijn en de jeuk snel minder te worden; op dag 6 w[lees meer...]as de plek geheel verdwenen. Ik heb de kuur netjes afgemaakt t/m dag 14, zoals geadviseerd werd. Heb helemaal niets gemerkt van enige bijwerking uit de bijsluiter. Eten, drinken, slapen, alles normaal. Dit middel is voor mij dus zeer effectief gebleken.

12-07-2021 | Vrouw | 19
doxycyline (20mg/ml)
Acne/puistjes
Ik gebruik deze antibiotica voor mijn acne. Ik slik het nu bijna 3 weken en ik zie groot verschil. Ik vind de smaak van het oplos tablet vies maar dat is niet zo erg. Ik zou het wel aanraden om er een probiotica bij te slikken, ik heb namelijk geen last van bijwerkingen (beetje suf soms). Ik smeer ook nog vitamine a zuur erbij zodat het extra effectief is.

07-10-2020 | Vrouw | 41
doxycyline (100mg)
Dit vind ik de fijnste antibiotica, helpt goed en nooit bijwerkingen gehad en dat heb ik bij andere wel. Bij voorhoofdholteontsteking

08-07-2020 | Man | 16
Acne/puistjes
Doxycycline is een fijn medicijn tegen acne zonder bijwerkingen en je ziet al snel resultaat.

18-01-2020 | Man | 25
Chlamydia
Wat een onzin wordt er op dit onderwerp gepost zeg. Ik slik de antibiotica twee keer per dag, s’ochtends en s’avonds bij het eten en ik heb nergens last van. Ik heb van tevoren hier de ervaringen gelezen, maar niets daarvan was waar bij mij. De behandeling was goed.

13-01-2020 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Meerdere keren gekregen als ik weer eens een grote onderhuidse ontstekingen had, na een paar dagen innemen waren ze vaak weer verdwenen. Ik ga nu voor langere tijd slikken maar ik verwacht geen problemen. Recent ook een minocycline kuur gehad voor langere tijd maar daar kreeg ik juist wel bijwerkingen van en vergat ik vaak ook in te nemen (want 2x per dag i.p.v. 1x) dus nu[lees meer...] weer overgestapt op deze.

05-11-2019 | Vrouw | 48
Baarmoederkanker
Ik heb kanker stadium 4, na operatie en chemo onder controle, maar gestaag stijgende tumormarkers in mijn bloed (indicatie dat er weer kwaadaardige cellen zijn,maar nog niet zoveel dat er al een zichtbare tumor is). Kwam in contact met oud hoogleraar Albert M. Kroon die veel onderzoek heeft gedaan naar Doxycycline. Via hetzelfde principe waardoor dit middel tegen bacteriën[lees meer...] werkt kan het dus ook de deling van kankercellen remmen of stoppen. Vanaf moment dat ik het ging gebruiken zijn mijn tumormarkers gedaald. Ook na de chemo waren ze alleen maar gestegen, in mijn geval is het dus effectiever gebleken dan chemotherapie. Hoe het in de toekomst gaat moet nog blijken, maar het heeft me in elk geval nog enkele jaren extra gegeven, daar ben ik heilig van overtuigd. Bijwerkingen: acne op mijn kin helemaal weg sinds gebruik. Maar die mis ik niet hahaha. Verder helemaal nul komma nul bijwerkingen. Dus baat het niet schaadt het niet als je kankerpatient bent.. zou het zeker proberen,je hebt niks te verliezen. Dhr. Kroon heeft voor de geïnteresseerde leek uitgelegd hoe het werkt in zijn boek: Kankertherapie: kan het eenvoudiger? Geen alternatieve geneeswijzen of Jomanda toestanden, gewoon solide wetenschap.

01-11-2019 | Vrouw | 47
doxycyline (100mg)
Helaas gaat dat ook niet over met deze medicatie het hoesten,wel idd met amoxiceline en helaas ben ik daar allergies voor,dus voor de hoest slik ik er codeine pilletjes bij,werk prima

02-09-2019 | Vrouw | 19
Chlamydia
Ik heb deze antibiotica moeten slikken voor het behandelen van een soa. Ik moest hem 7 dagen lang 2 x per dag slikken. Ik was erg bang geworden na het lezen van alle ervaringen hier. Maar ik heb helemaal geen bijwerkingen ondervonden! Na 3 dagen waren mijn klachten van de soa verdwenen. Ik laat me binnenkort weer testen of het ook daadwerkelijk weg is. Maar de antibiotica [lees meer...]heeft helemaal geen klachten gegeven.

14-05-2019 | Vrouw | 55
Rosacea

18-03-2019 | Vrouw | 44
doxycyline (40mg)
Bijholteontsteking
Ik heb dit middel al diverse keren gebruikt voor een bijholteontsteking en het werkt bij mij erg goed. Gelukkig weinig last van bijwerkingen, wat lichte hoofdpijn en een duf gevoel. Wel eens vaginale schimmelinfectie gehad door de antibioticumkuur, maar dat is met een zalfje of capsule ook zo weer verholpen. Na een dag of 3-4 begint het te werken.

16-11-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
WAUW! Ik ben 25 jaar en kreeg acne vanaf mijn 17de. Ik had verschillende dingen waarvan slakkengel en teatrea maskers het beste werkten. Ik had het min of meer ook geaccepteerd dat acne bij mij hoorde. Zolang het niet verschrikkelijk was had ik mij er maar bij neergelegd. Maar uiteindelijk droogte mijn huid zo erg op, dat ik toch maar eens besloot om naar de huisarts te ga[lees meer...]an. Ik kreeg Doxyxyxline Aurobindo Disper 100mg voorgeschreven. Na twee weken zag ik DUIDELIJK ZICHTBAAR resultaat! Al mijn puistjes verdwenen. Ik heb nu alleen littekens die nog moeten genezen en kleine 'gaatjes' (door acne) die nu meer opvallen. Ik had dit echt nooit durven dromen. Ik slik het nog drie weken want ik had een 5 weken kuur gekregen. Daarna zal ik langs de huisarts gaan om het resultaat te bespreken. Ik deel mijn ervaring over producten nooit op het internet, maar ik ben zo verbaasd over hoe simpel en snel dit middel heeft gewerkt bij mij..! Misschien heeft iemand anders iets hieraan!! IK ZOU HET ZEKER PROBEREN!!!!! :P Ik ben dankbaar op mijn blote knieën.