Ervaringen met Doxycycline

Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (10 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

14-08-2022 | Vrouw | 49
Ziekte van Lyme
Ik had sinds 3,5 week een Erythema Migrans. Ik had geen andere klachten. Mijn conditie was super. De Doxycicline is goed bevallen. Ik heb alleen lichte bijwerkingen. Bijwerkingen zijn: vermoeidheid, onplezierig zwaar gevoel in de maag tot zeker een uur na inname, vanaf de tweede dag wat dunnere ontlasting (geen waterige diarree). Tijdens wandelingen ging mijn hartslag naa[lees meer...]r 120 - 146 hartslagen per minuut, waar dat normaal 75 -85 is. Om die reden ben ik even gestopt met intensief sporten. Na 4,5 dag was de rode vlek weinig. Mijn hartslag tijdens wandelingen is sindsdien ook weer normaal. Sinds die dag ben ik niet meer moe en heb ik ook nauwelijks nog last van de andere bijwerkingen. Ik heb me heel strikt aan het advies gehouden de zon te mijden. We zitten midden in een hittegolf en de zon heeft vrij spel. De UV-intensiteit is 5 a 6 op een schaal van 8. Ik blijf de hele dag binnen en ga pas een uur voor zonsondergang wandelen, ingesmeerd met zonnebrandcrème. Misschien is dat iets te strikt, maar better safe than sorry. Ik hoop dat met het verdwijnen van het erythema de ziekte van Lyme in de kiem gesmoord is.

12-06-2023 | Vrouw | 50
Ziekte van Lyme
Ik kreeg jeuk op mijn enkel en sacht dat muggen beet is maar na een week kreeg ik jeuk en pijn en ronde circel nu ben ik op 7 de dag van de pil de zwelling is weg de vlek is verminderd maar nog niet weg ! Ik wist niet dat de antibiotica moet zonder melkproducten! Dat heeft de huisarts niet gezegd! Nog altijd geen bijwerkingen! Ik neem ook antialergische pillen en een zalf [lees meer...] om erop te smeren !

11-09-2023 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
begon met suddenly defness aan het linkeroor . plotseling doof . stoot prednison gekregen . daarna meniere aanval gehad . uit bloed kwam 3 positief lyme borelia nooit een kring gehad lumbale punctie gehad . geen nieuwe besmetting gehad . ook geen neurologische lyme . weer stoot prednison . samen met maand doxycycline. nu vanmorgen de laatste pil gehad . 1e [lees meer...]week geen klachten ..2e week afkicken pretnison . 3e week doodziek alle vezels in mijn lijf deden zeer. . veel hoofdpijn . ben hartpatiënt en veel hartkloppingen en alsof ze er een mes in staken . iedere dag verhoging . 4e week ging weer een stuk beter . conclusie veel mensen last de 3e week . maar probeer te denken . het doet zijn werk . 4e week stuk beter .

10-11-2015 | Vrouw | 54
Ziekte van Lyme
Ik had een besmette teek, met de Borrelia bacterie, ben 5dg nadat de teek verwijderd is met Doxycycline 100mg / 2 x per dag begonnen. Ik heb geen bijwerkingen ervaringen van de Doxycycline. Ik heb tijdens de kuur veel water en groene thee gedronken.

11-11-2018 | Man | 55
Ziekte van Lyme
Voorgeschreven ivm geconstateerde Lyme na (vermoedelijk) 2/3 jaar klachten. Eerste 2 dagen neutraal, daarna koorts, ernstige diarree en hoofdpijn. (eerder aanwezige klachten verergerden) alleen de tot voor kort aanwezige balpijn was verdwenen. Na drie dagen was de koorts plotseling weg. Slaapproblemen, hoofdpijn en diarree tot op heden aanwezig. gebruik probiotica heeft m.[lees meer...]i. (nog) geen affect. Kuur duurt 3 weken, maar tot op heden vooral last van bijwerkingen.

17-02-2024 | Vrouw | 58

darmproblemen herhaaldelijk overgeven

Deze kuur van 16 dagen. 2x100 mg pd Heel veel overgeven. Stoelgang totaal verstoord en ook nu na ruim 7 dagen laatste pil nog steeds weinig eetlust, overgeven. Steken bij lever. Kring na 3 dagen verdwenen. Dat wel Wat voor anderen goed kan werken blijkt voor mij ware nachtmerrie. Hopelijk nooooiit meer. Gebruik nu probiotica om hopelijk snel eetpatroon en stoelgang w[lees meer...]eer onder controle te krijgen

01-11-2014 | Vrouw | 58
Ziekte van Lyme
Het medicijn kreeg naar aanleiding van een tekenbeet, daar er nogal een grote plek was ontstaan, de enige bijwerking die ik heb is dat ik er dik van word, moet het 4 weken gebruiken en ben nu drie weken verder ben inmiddels 5 pond aangekomen. Een hele vervelende bijwerking dus.

06-09-2022 | Man | 60
Ziekte van Lyme
5 weken na beet van teek een rode vlek die erg warm werd en ik was heel erg moe. Huisatrs schreef dit voor en na een dag of 6 was de rode vlek weg. Medicatie leidde wel tot een behoorlijk verstoorde stoelgang, meerdere keren per dag ipv 1 x per dag. Wel veel buiten geweest met pet, geen zonnebrandcreme maar geen last van verbranding.