Ervaringen met Doxycycline

Chlamydia (13 meningen)
Keelontsteking (11 meningen)
Bijholteontsteking (9 meningen)
Luchtweginfectie (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (5 meningen)
Rosacea (5 meningen)
Oorontsteking (3 meningen)
Bacteriële infectie (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Folliculitis (1 mening)
Cystische fibrose (0 meningen)
Nierbekkenontsteking (0 meningen)
Prostaatontsteking (0 meningen)

28-08-2019 | Man | 18
Ziekte van Lyme
26 aug is de ziekte van lyme gevonden, zelf had ik al een 1 jaar last van de de symptomen heel erg moe , altijd misselijk, heel beroerd zijn, en veel gewrichtspijn zelf was ik er al voor naar de dokter en alles gegaan en niks kunnen vinden, tot dat ze me naar de internist stuurde en het kunnen vinden door meer bloed aftenemen , nu moet ik een maand aan doxycycline aurobi[lees meer...]ndo disper 100 mg en is alles 10 x versterkt lijkt het zo nog vermoeider en zoveel zeer aan me gewrichten en koorts , buikpijn noem maar op , hopelijk is dit snel voorbij pff

12-10-2020 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Na de 2e pil extreem veel huiduitslag met rode bultjes, brand en jeukt heel erg. Gelijk ermee gestopt

11-08-2015 | Vrouw | 20
Ziekte van Lyme
Het begon dacht ik met een allergische reactie op een muggenbult. Er zat een harde schijf omheen, maar het was na een paar dagen verdwenen, totdat ik ineens wakker werd met een enorme rode kring om dat bultje met wit in het midden. Het bleek hier ook om een tekenbeet te gaan. 2 tabletten op een dag en altijd ingenomen op een volle maag. Ik ging de dag erna met mijn vriendi[lees meer...]nnen op vakantie. Na 2 drankjes zag je hem al goed hangen maar het was te doen. De eerste dagen in de zon ging goed. Totdat ik ineens alles voelde tintelen en voelde branden. Snel in de schaduw. Mijn tenen en handen waren erg opgezwollen , rood en pijnlijk. Verder is de plek zo goed als verdwenen en heb ik er verder geen bijwerkingen van gehad!

30-07-2020 | Man | 23

28-11-2016 | Vrouw | 26
Ziekte van Lyme
Nu voor de 2e keer aan deze kuur voor 28 dagen, 2 maal daags een tablet. Ik heb al veel klachten door de ziekte van Lyme en deze lijken wel verergerd te worden door de kuur. en ook nog een paar bijwerkingen van het product zelf. Misselijk (lijk een ballon ingeslikt te hebben), overgeven, spier en gewrichtspijn (had ik al van de Lyme word erger door deze kuur), tintelende h[lees meer...]anden (al licht last van word erger), diarree en wat vermoeider dan normaal (ook al door de ziekte van Lyme maar wordt verergerd). Het is op de goeie hoop dat het helpt na de eerste kuur was ik er nog niet vanaf, maar helaas is dit nog niet te zien in het bloed, ik hoop in de toekomst wel (ze kunnen antistoffen meten). Lyme kan het lichaam behoorlijk beschadigen, en het duurt ook weer even voordat je er bovenop bent. Door aantasting kuren ect...

13-04-2023 | Man | 30
Ziekte van Lyme
Tijdens bezoek aan de sauna viel mijn vriendin op dat er een rode vlek op mijn bil zat. De huisarts heeft Doxycycline voorgeschreven tegen Lyme. Geen last van bijwerkingen en na 5 dagen is de vlek aanzienlijk lichter van kleur. Ik denk dat aan het einde van de kuur, de vlek verdwenen is.

19-06-2017 | Vrouw | 30
Ziekte van Lyme
Ik had een tekenbeet waar een cirkel omheen verscheen en moest 4 keer per dag 100 mg slikken. Het begon met overgevoeligheid voor licht (niet eens zozeer de zon). Alsof ik overal met spelden werd geprikt. Toen kreeg ik allemaal blaasjes op mijn huid. Een dag later begon het overgeven en twee dagen later kon ik ineens niet meer normaal slikken. Het deed ongelofelijk veel pi[lees meer...]jn. uiteindelijk ziekenhuis en bleek zware allergische reactie te hebben, moest direct stoppen

22-01-2016 | Vrouw | 30
Ziekte van Lyme
hoi, ik ben sinds vorige gediagnoseerd met lyme en moest direct aan de doxy voor 3 maanden. echter gebruik ik al 3jaar lorazepam. nu heb ik het idee dat die 2 niet zo goed samen gaan. van de doxy heb ik erge spierpijn over het gehele lichaam! misselijk, maar mijn lorazepam doet nu niet haar werk als voorheen mij kalmeren en tegen hartkloppingen en hartoverslagen. Als ik n[lees meer...]u in combi met de doxy de lorazepam inneem, maakt ze me soms niet elke keer nog onrustiger met hartoverslagen! vanmorgen in het ziekenhuis was ik gewoon een beetje verward en duizelig, ik kon niet goed alles volgen ik werd er erg bang van... heb de huisarts gebeld, deze zou terugbellen maar tot nu toe nog niks vernomen... het vervelende is ik kan niemand vinden die dezelfde combi als ik gebruikt, dus ik kan ook geen ervaringen uitwisselen... erg vervelend allemaal bovenop de verschrikkelijke klachten die ik al jaren dagelijks heb door de lyme, het invalideert echt mijn leven...

25-07-2022 | Man | 31
Ziekte van Lyme
30 dagen doxycycline 100mg 2 x per dag vanwege verlate (onbehandelde) lymeziekte na ACA op het been. Na ongeveer 7 dagen erge last van de volgende bijwerkingen: algehele malaise, ernstige vermoeidheid, droge mond en hoofdpijn. Na een aantal uren geconcentreerd werken is mijn batterij leeg. Hopelijk snel voorbij na afloop van de kuur.

13-07-2022 | Vrouw | 32

30-08-2019 | Man | 32
Ziekte van Lyme
Ab kuur voorgeschreven gekregen bij besmette tekenbeet. 10 dagen de doxic slikken. Eerste dag wat hoofdpijn en hartkloppingen. Dagen daarna wat meer moe. Nu op dag 7 ineens toename van bijwerkingen: Vermoeidheid, lusteloos, brok in de keel, steken rondom de lever, inspanningscapaciteit tijdens het sporten afgenomen en droge mond. Man wat een rommel. Maar goed, liever dit d[lees meer...]an lyme. 1e kuur in mijn leven (32 jaar). Nog 3 dagen slikken en dan gauw het lichaam helpen met herstel na deze kuur.

02-10-2018 | Vrouw | 34
Ziekte van Lyme
Tweede keer antibiotica voor ziekte van lyme. Nog niet zeker of het geholpen heeft of niet. Maar kreeg door de antibitiotica wel ontstekingen in m'n tandvlees

11-06-2022 | Vrouw | 35
Ziekte van Lyme
Door een grote rode kring op mijn been, en een wit bultje in het midden bij de huisarts terecht gekomen. Vermoeden was een tekenbeet, alhoewel ik de teek nooit gezien heb. Door met name de rode uitbreidende kring is er Lyme ziekte geconstateerd. Andere (lichte) klachten waren hoofdpijn, vermoeidheid, griepachtig. Meteen na de constatering van de grote rode vlek, 10 dagen d[lees meer...]oxycycline geslikt, 2x per dag, 100mg. Tijdens slikken een aantal bijwerkingen, zoals extra vermoeidheid, niet goed tegen fel licht kunnen, droge mond. In de zon staan of kijken was echt ongemakkelijk. Nu 2 dagen van de kuur af, nog steeds moe en last van fel licht. Hopelijk gaan deze bijwerkingen snel weg en ben ik af van de ziekte van Lyme.

08-10-2022 | Vrouw | 39
Ziekte van Lyme
Na tekenbeet risico op de ziekte van Lyme wegens huiduitslag. Vrij snel na inname van het pilletje licht duizelig en misselijk. Als ik het i neem bij het eten zoals ze adviseren is dit minder. Wel paar uur na inname steeds heel erg moe. Alsof ik al paar nachtjes amper geslapen heb. Verder, tot op heden, geen bijwerkingen. Irritatie tekenbeet nog niet weg. We zitten ook nog[lees meer...] maar aan de 3e dag van de 10.

18-07-2022 | Vrouw | 41

23-05-2023 | Vrouw | 48
Ziekte van Lyme
In 2017 10 dagen gebruikt vanwege erythema migrans (em) tgv insectenbeet. De EM trok toen weg. Een paar jaar later kreeg ik flinke nekpijn en hoofdpijnklachten. Niet stilgestaan bij Lyme en de artsen - die ik destijds voor mijn klachten bezocht- eveneens niet. Klachten zijn door de jaren heen uitgebreid met neurologische-, spier- en gewrichtsklachten. Sinds kort weet ik [lees meer...]dat het de ziekte van Lyme is. Recent Doxycycline kuur van 30 dagen gehad met weinig effect. Het trillen nam wat af. Mijn lichaam reageerde in week 3 en 4 heftig op de gifstoffen tgv de afbraak van de bacterie. Klachten namen toe; Jarisch-Herxheimer reactie. Helaas nog steeds klachten tgv van Lyme en bezig met een andere kuur.