Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

31-08-2014 | Vrouw | 59
Ziekte van Lyme
2 1/2 jaar geleden werd ik gebeten door een nymf (teek). 10 weken later verscheen de EM maar tussendoor werd ik al een paar keer doodziek (niet wetend dat het door de teek kwam) en na het verschijnen nog veel erger tot en met verlammingsverschijnselen. Amerikaanse ILADS protocol, met AB, diverse soorten, om gewenning te voorkomen. Waarschijnlijk omdat ik pas na een we[lees meer...]ek of 11 (toen de EM steeds groter werd) behandeld werd met AB ben ik te laat geweest. Helaas werd ik weggestuurd door het ziekenhuis waar nu een lymecentrum gaat komen. (jaja) ....met verlammingsverschijnselen, tot 2x toe zelfs. 14 dagen Doxy was genoeg geweest zeiden ze en dat ik moest stoppen met AB terwijl ik dood- en doodziek was. Gelukkig luisterde mijn huisarts daar niet naar. Mijn eigen neurologe gelooft niet in Lyme, allemaal onzin.... Ik wordt nu behandeld door Duitse artsen in Maasstricht, opnieuw met nu Minocycline waar ik heel erg beroerd van wordt. Het kan echter een herxheimer reactie zijn dus ga ik nog even door. Sinds ene paar dagen gebruik ik er medicinale wiet bij.... Onbegrijpelijk dat niet meer mensen grijpen naar natuurlijke (van oudsher al zo lang bekend maar door de farmaceutenlobby weggedrukt) middelen...voor het eerst in en paar jaar slaap ik weer minstens 6 uur! Hoewel een paar maanden redelijk klachtenvrij is de Lyme in alle hevigheid terug.

22-06-2014 | Man | 25
Acne/puistjes
Eerste week voelde ik me minder energiek dan ik gewend ben. vanaf de tweede week werd ik nog moeier, daarnaast ging het gepaard met hyperpigmentatie op mijn huid. Na de derde week werd ik er doodziek van, ik kreeg gelige ogen heb daarna een half jaar in bed gelegen van vermoeidheid. De dokters konden niks vreemds opmerken in mijn bloed. Daarnaast heb ik er gepigmenteerde[lees meer...] oogwit aan overgehouden. Dit medicijn is voor mij een ramp geworden, de grootste fout die ik heb gemaakt in mijn leven. Op dit moment voel ik me niet veel beter. De jeuk op mijn hoofdhuid is er nog, alleen de acne is weg. Kortom dit medicijn heeft me zieker gemaakt dan ik was.

30-11-2013 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
3 dagen gebruikt op een kuur van 15 dagen. na de eerste dag meteen al niet lekker. misselijk,diarree,hoofdpijn,duizelig en beetje last het gevoel van een dikkere keel. Wat een ellende. ben meteen gestopt!!

01-02-2013 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
overal rode plekken over mijn gehele lichaam,en veel jeuk

19-03-2012 | Vrouw | 55
Auto-immuunziekte
Na het gebruik en het afbouwen van een zeer hoge dosis Prednisolon (60 mg per dag) hiervoor in de plaats minocycline voorgeschreven gekregen in december 2010. In december 2012 werd ik ernstig benauwd. Kon nauwelijks 5 meter lopen. Na 4 weken bij de longarts beland. Deze stond voor een raadsel! Mijn longen waren gekrompen!! Na overleg met een longarts in Rotterdam, kon het [lees meer...]een bijwerking van de minocycline zijn. Direct gestopt en nu ongeveer 6 weken verder gaat het een stuk beter. Door gezondheidsproblemen (afsterven van de heup door gebruik van de Prednisolon) heb ik waarschijnlijk al eerder deze benauwdheid opgebouwd, maar is het niet opgemerkt omdat ik al niet ver kon lopen en gaf mijn uithoudingsvermogen hieraan. Volgens de longarts komt deze bijwerking zelden voor. Het is zeer beangstigend en of het weer helemaal goed komt is nog niet zeker.

03-10-2010 | Man
minocycline
Zware hoofdpijn en longen aangetast

02-03-2010 | Vrouw
Rosecea

30-11-2021 | Vrouw | 1
Hidradenitis suppurativa
sinds 2 maand gebruiker. En stel mij de vraag ondanks bijwerkingen en hormonale opstoot of dit wel de juiste medicatie en diagnose is.

02-01-2021 | Vrouw | 20
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

06-08-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.

29-04-2017 | Man | 50
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Beter roaccutane. Acne komt terug na stoppen van Minocycline.

08-08-2016 | Vrouw | 46
Folliculitis
Gekregen van huidarts tegen foliculitis. Enigszins effectief ware het niet dat de bijwerkingen erger dan de kwaal zijn. De bijwerkingen jeuk zonder uitslag gehele lichaam. En tintelende voetzolen en handpalmen. Extreme vermoeidheid. Dus gestopt bijwerkingen na 1 week zo goed als weg.

20-06-2014 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Dermatologe heeft me dit medicijn voorgeschreven, de 2de dag werd ik dood ziek, honds beroerd, misselijk, moe.... kotsen..... een week lang heb ik amper kunnen slapen, eten of wat dan ook, viel me vies tegen, terwijl de acne ontstekingen waarvoor het bestemd was dus wel afnamen.... nu ruim een week later ben ik weer heel iets opgeknapt, maar mijn maag keert nog alle kante[lees meer...]n op, snel buikpijn en nog steeds heel erg moe........

14-02-2014 | Vrouw | 37
minocycline
Duizelig, wazig zien, alsof m'n ogen apart wegdraaien en ik niet alles meer kan volgen. Een keer flauwgevallen. Extra onderzoek naar het medicijn, de bijwerkingen, en de bijsluiter zou ik op prijs stellen.

23-09-2013 | Vrouw | 35
Rosacea
In mei 2013 ben ik begonnen met 100mg minocycline. Na een week of 2 kan ik mij herinneren werd mijn huid beter en na 3 maanden was ik de gelukkigste vrouw. Pas 2 wken later moest ik weer bij de dermatoloog komen. Hij schreef me toen Minozol voor (creme) Na 2 weken, 18 september heb ik mijn specialist gebeld, dat de klachten erger dan ooit waren. Ik kon gelijk terecht en kr[lees meer...]eeg nu voor het komende jaar minocyline 100mg voorgeschreven. Ik slik het nu zo'n 6 dagen en de klachten lijken nog wel erger te worden. Ik vind het vreselijk. Nergens kan ik echt vinden wanneer dit middel werkt? Hebben jullie hier ervaringen mee?

26-08-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
De klachten heb ik in eerste instantie niet als bijwerking van de medicatie gezien. Ik ben nooit ziek. In februari en juni ben ik gestart met minocycline. Beide keren werd ik binnen een aantal weken erg ziek. De eerst keer had ik koorts, moe en voelde mij doodziek. De tweede keer begon het met buikpijn en koorts. De pijn was zo ernstig dat ik op de eerste hulp ben beland. [lees meer...]Hier zagen ze in mijn bloed dat de onstekingswaardes waren verhoogd. De ontsteking zou zich in mijn nieren of lever bevinden. Als ik achteraf de bijwerkingen lees, denk ik dat deze klachten toch te wijten zijn aan het gebruik van dit medicijn. Beide keren ben ik een week uit de running geweest. Ivm ziek zijn ben ik beide keren gestopt met deze medicatie. Het effect van de medicatie is echter ondanks het korte gebruik wel goed, de ontstekingen in mijn gezicht zijn na gebruik een tijd weggebleven.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum