Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

04-04-2013 | Man | 17
minocycline
hallo, ik heb nu ik het 4 maanden gebruik, opeens op mijn penis kleine rode vlekjes, kan dit een bijwerking zijn?

28-03-2021 | Man | 18
Acne/puistjes
Kreeg het toegeschreven als proefmedicatie voor een maand om te kijken wat de reactie van mijn huid zou zijn, eerste week dagelijks innemen namen de ontstekingen/acne sterk toe, en begon ik ook puisten op mijn rug/schouders te krijgen, op advies van huisarts moest ik her recept aanhouden voor een maand om te kijken wat er zou gebeuren, uiteindelijk bleef de acne op mijn ge[lees meer...]zicht toenemen, en ben ik van gezichtsacne probleem nu ook naar rug/schouder acne probleem gegaan

31-07-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.

04-09-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik geberuik het namelijk al 4,5 dagen en mijn acne is erger aan het worden! Blijkbaar lees ik dat veel mensen zeggen dat als je stopt dat het acne weer begint.Hier snap ik het punt niet warom slik ik medicatie in ik slik het in voor mijn acne te verminderen en niet dat als ik met de cure ga stopen dat ik mijn acne terug krijg! Pfff Ik hoop dat het bij mij niet zoo zal[lees meer...] zijn!

20-08-2011 | Man | 18
Acne
Na van alles te hebben geprobeerd en bij de dokter ook crème en lotion was de laatste mogelijkheid medicijn. Heb dit bijna 4 maanden geslikt en eigenlijk geen verbetering, wel iets drogeren en minder vurige huis. Bijwerkingen waren er niet echt, alleen droge huid een beetje.

13-02-2017 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik heb het ruim een jaar lang gebruikt en telkens wanneer ik mijn kuur af heb komt het acne veel erger terug!! ( vooral op de kin ). Ik weet niet of dit bij iedereen het geval is maar denk niet dat het de bedoeling is om heel je leven lang aan een kuur te zitten. Ik vind het zeker geen aanrader anders zit je eraan vast dus ben ik maar begonnen met natuurlijke gezichtsbehan[lees meer...]delingen voor mijn acne, aanraader ook voor anderen...

15-12-2012 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem nu sinds enkele dagen minocycline 50mg in combinatie met de epiduo gel. Ik heb last van acne op m'n rug, gezicht, hals en nek en borstkas. Ik heb het gevoel dat het enkel nog maar erger is. Mijn huid is droog nadat ik gedoucht heb en zeer vettig wanneer ik opsta of na een hele dag les te volgen bijvoorbeeld. Te tabletten zijn makkelijk in te nemen en van bijwerking[lees meer...]en heb ik ook geen last blijkbaar. (althans voorlopig nog niet)

02-01-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Mijn acne is niet weggegaan, integendeel. Hierbovenop heb ik ook een vaginale schimmelinfectie opgelopen door het gebruik van deze antibiotica.

11-06-2019 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Had last van acne uitslag op mijn rug. Hiervoor kreeg ik dus dit medicijn en had beter niets gekregen... Bijwerkingen die ik heb gehad: duizeligheid, misselijkheid, ontstoken slijmvliezen, gezwollen keel, trillen. Ik heb mij nog nooit zo ellendig en ziek gevoeld!

18-11-2016 | Man | 20
Folliculitis
Zeer goeie medicijnen, vecht al 3 jaar tegen folliculitis op mijn hoofdhuid en hiervoor van alles geprobeerd, roaccutane (isotretinoine) maar ze hebben allebei hetzelfde effect. Alleen minocycline heeft veel minder bijwerkingen, alleen moet ik wel zeggen dat alles nu terug is gekomen na het overstappen naar andere medicijnen (blijkt dat andere medicijnen het erger hebben g[lees meer...]emaakt). Dus ik blijf nu voortaan op de minocycline door gaan.

04-05-2016 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik had last van ernstige acné, maar door het gebruik van minocycline is dit veel minder! Mijn huid voelt nu glad aan, wel heb ik nog wat littekens. Maar hiervoor ga ik naar de huidtherapeut. Al met al ben ik zeker tevreden, wel moet ik binnenkort 50 mg gaan slikken waarvan ik hoop dat ook zijn werk doet.

13-08-2013 | Vrouw | 20
Rosacea
In juni 2013 heb ik Minocycline 100 mg voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog. Dit was naar aanleiding van rosacea (rode vlekjes/bultjes) in mijn gezicht, op de wangen en in de hals. Deze vorm van antibiotica moest ik 90 dagen slikken. Na ongeveer een maand heb ik een hardnekkige vaginale (candida) schimmelinfectie opgelopen. Dit was vervelend omdat mijn dermatoloog[lees meer...] (uit zichzelf) had benadrukt dat dit onmogelijk was. Dat was tegenvaller #1. Nummer 2 was dat de rosacea eerst tientallen weken erger wordt in plaats van verbeterd en dat terwijl ik het al niet zo erg had. Het is inmiddels verspreidt naar voorhoofd, neus en een gedeelte van de hals. Wel is de rosacea uit mijn hals en wangen nagenoeg verdwenen. Tegenvaller #3 is dat ik, nu ik nog 29 dagen te gaan heb met dit medicijn, erge pijn/kramp in mijn handen heb gekregen. Dit straalt uit naar de pols. De pijn is zo erg geweest dat ik geen boek meer kan vasthouden. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de dermatoloog en heb dit keer advies gekregen om de kuur te stoppen. Wordt vervolgd?

10-12-2012 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik slik dit voor mijn acne in combinatie met het smeren van differin gel. Ik heb geen bijwerkingen tot nu toe. (alleen 1x diarree gehad, maar dat kan ook door iets anders komen). Ik heb alleen whiteheads op mijn gezicht. Ik heb wel het idee dat het steeds minder wordt. Alleen tijdens de menstruatie een kleine verergering die ook vrij snel weer weg is. Ik ben tot nu toe tev[lees meer...]reden. Moet het nog een tijdje doorslikken en ik hoop dat het daarna helemaal weg is.

14-11-2011 | Man | 20
Acne
Werkt perfect, al mijn acne is verdwenen met dit medicijn. Alleen mijn probleem is nu dat ik mocht stoppen met het medicijn en is er inmiddels binnen ongeveer een maand al heel veel acne terug gekomen

07-03-2011 | Vrouw | 20
Acne
2x 50 mg per dag. Na een paar dagen al bijwerkingen zoals evenwichtsproblemen, misselijkheid en hoofdpijn. Evenwichtsproblemen en misselijkheid zijn erg vervelend.

25-10-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu 2,5 maand minocycline voor mijn acne. Eerst 100 mg en nu sinds 2 weken 50 mg per dag. Ik had na 1,5 maand nog steeds last van mijn acne en wilde daarom nog doorslikken. De eerste week heb ik last gehad van duizeligheid en ben ik 1 keer bijna flauw gevallen. Ik heb geen moment last gehad van mijn darmen, ik gebruik kefir als probiotica (al jaren), wellicht[lees meer...] heeft dit een positieve invloed. Ik drink soms alcohol en merk dat ik er minder goed tegen kan, ook heb ik de volgende dag vaak maagpijn. Verder begint de minocycline nu echt aan te slaan, ik heb in jaren niet zo een mooie huid gehad en ik ben ontzettend blij dat ik het ben gaan slikken. Ik was eerst erg bang dat het niet zou aanslaan, ik ben benieuwd hoe mijn huid is als ik ga stoppen met de antibiotica.