Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (330 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

02-10-2014 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Via huisarts gestart met Minocycline wegens milde vorm acne. Na dit medicijn 10 jaar geslikt te hebben, via dermatoloog overgestapt naar Roaccutane. Minocycline verminderde de acne matig en daarom was het voor mij noodzakelijk over te stappen naar een effectief middel. Huisarts had achteraf de Minocycline niet zo lang voor mogen schrijven, ik had daardoor ernstige beenmerg[lees meer...]depressies: lage leukocyten. Gelukkig heb ik hier verder geen klachten van ondervonden. Echter moest ik wel vaak naar de tandarts wegens cariës, veroorzaakt door anti biotica gebruik.

04-10-2013 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik slik nu pas 2 dagen de antibioticakuur, en ik ben er echt ziek van. Ik moest omdat ik slechtedarmen heb, er 2 soorten drankjes bij innemen om deze klachten te voorkomen. Ik ben misselijk, geen eetlust, heel moe.. Lijkt wel een beetje op griep.. Ik slik ook methylfenidaat (3x daags) voor mijn add. Maar weet niet goed of dit allemaal samen kan? Wie kan mij helpen?

18-04-2013 | Vrouw | 36
minocycline
100 mg Minocycline voorgeschreven gekregen voor de duur van 4 tot 6 maanden ivm acne inversa. Slaat goed aan, ontstekingen trekken goed weg. Helaas wel erg veel last van bijwerkingen. Eerste twee weken niet kunnen werken vanwege extreme duizeligheid, hoofdpijn, zwaar hoofd. Nu gaat het iets beter, maar de duizeligheid en erge vermoeidheid blijven helaas.

04-04-2013 | Man | 17
minocycline
hallo, ik heb nu ik het 4 maanden gebruik, opeens op mijn penis kleine rode vlekjes, kan dit een bijwerking zijn?

21-03-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Dag iedereen, Ik heb minocycline 3 weken ingenomen tegen lichte acne... veel verandering zag ik echter niet: ik had wat minder last van puistjes, maar dit was voornamelijk te danken aan de creme die ik gebruikte (differin, met het laagste percentage). Na een tweetal weken begin ik een nogal uitgesproken pijn te krijgen aan mijn polsen, dat breidde zich dan uit naar mijn[lees meer...] benen, en uiteindelijk ook mijn schouders, nek en ellebogen... de pijn in mijn polsen was echter het ergst. Ook begon ik rode plekken te krijgen op mijn polsen en handen (kriebelde ook verschrikkelijk), op mijn schedel, op mijn slapen, mijn nek, mijn borstkas, schouderbladen en bovenbenen. Dan maar onmiddellijk gestopt en de dag erna de arts gebeld voor bevestiging. Na een tweetal weken verdween de gewrichtspijn, maar wel heb ik nog steeds last van kriebelende uitslag op mijn schedel, polsen en bovenarmen, het komt en gaat... vooral bij temperatuurverschillen. Het is toch al zo'n 3 tal weken geleden sinds ik de laatste pil heb ingenomen. Is dit normaal? Ik moet wel zeggen dat ik nu bijna helemaal geen last meer heb van acne... dus dat is wel goed :).

15-03-2013 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Na een week gebruik last van branderige jeukachtige gevoel in mn vagina! Waarschijnlijk schimmelinfectie Wie nog meer???

28-12-2012 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
hallo ik heb een vraag! ik gebruik dit medicijn 1,5 maand en heb in die tijd 3 drugstesten gedaan waaruit uit kwam dat ik mdma had gehad.. heeft iemand hier meer ervaring mee?

21-07-2012 | Vrouw | 43
minocycline
Ik slit dit medicijn sinds 6 juli en 1e week zag ik mijn huid opklaren. Maar afgelopen dinsdagavond werd ik ineens heel benauwd, kon liggend bijna geen adem halen. Voelde me ook zwaar "grieperig" en dacht eerst aan verkoudheid, maar snapte die bijna beangstigende benauwdheid niet. Ik piepte zelfs met ademhalen. 2 dagen gestopt met Minocyline slikken en ik knapte direct op.[lees meer...] Gisteren weer één tabletje ingenomen en vandaag weer ademhalen als een astmatisch oud wijf! Ligt dat, gezien eerdere berichten dan toch niet aan dit medicijn? Ik vraag het maandag aan mijn huidarts....

27-11-2011 | Vrouw | 21
Acne
Na veel middeltjes te hebben gebruikt, ben ik uiteindelijk weer naar de huisarts gestapt nadat ik paar weken geleden opeens weer veel puistjes op mijn wangen kreeg. De huisarts raadde mij Diane 35 aan, ik heb dit afgewezen omdat ik deze al eens eerder heb gebruikt op 16 jarig leeftijd en dit deed mij geen goed ! werd er super depressief van en werd bijna elke ochtend misse[lees meer...]lijk wakker. De dokter zei hierop dat niet elke 16 jarig meisje gelukkig is.... Nu heb ik minocycline voorgeschreven gekregen, eerste 10 dagen 2 paal per dag en rest van de 4 weken 1 tje per dag. ik slik het nu ongeveer 3 weken en ik moet zeggen dat het de eerste week best goed werkte , je zag gelijk verandering. Maar na die week begon ik een paar grote ontstekingen te krijgen die nu nog steeds niet weg zijn. Ook heb ik allemaal zichtbare vergrote talgklieren. Dit is erg vervelenddddd:(:(:(:( Vraagje: na hoeveel weken is het bij jullie helemaal verdwenen?

28-10-2011 | Vrouw | 30
Rosacea
Heb dit middel 2,5 jaar geslikt voor mijn rosacea. Erg lang maar aangezien ik allergisch was voor de alternatieve atibiotica-cr�me, was er niks anders. Voor de rosacea werkte het goed maar door het langdurige gebruik kreeg ik uiteindelijk andere klachten; gewrichtspijn en verhoging. Heb hier maanden mee gelopen, geen enkele arts die ook maar de link met de minocycline legd[lees meer...]e ondanks dat ik ze er zelf nog op gewezen heb. Uiteindelijk gestopt met de minocycline en de klachten verdwenen. Een effectief middel dus maar geen oplossing op de lange termijn.

12-06-2023 | Vrouw | 25
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Al 1 week deze antibiotica aan het slikken. Na de 3e dag voelde ik mij heel vermoeid en word ik moeilijk op tijd wakker. Deze vermoeidheid is steeds meer aan het toenemen heb ik het gevoel. Verder heb ik last van hoofdpijn, wazig zien, duizeligheid en misselijkheid en minder eetlust. Wat ik het meest bijzonder vind, is dat ik pijnlijke tepels heb sinds de 2e dag van de inn[lees meer...]ame. (nooit eerder gehad door antibiotica). Wel zie ik dat mijn puistjes aan het verminder zijn! Dus dit is heel positief. Ik merk ook dat mijn huid heel gevoelig is voor de zon, maar ook onder de douche (voorheen douchte ik met warm water, nu met koud). Ook heb ik last van jeuk over mijn hele lichaam. Ik moet deze antibioticum 1 maand slikken, dit is pas week 1 en ik voel me echt te moe om normaal te kunnen functioneren. Ik heb al een minder goede immuunsysteem dus mijn lichaam is geen fan van antibiotica, gezien ik ook prikkelbare darm syndroom heb. Maar, laat je niet afschrikken van andermans ervaringen, antibiotica heeft een ander effect op iedereen. Owja, misschien ook handig voor de lezer: ik heb een droge huid, met hormonale acne op mijn gezicht, borsten, en ik heb ook abscess vorming in mijn liezen. Zover doet de antibiotica zijn werk wel! Maar de bijwerkingen zijn wel vervelend, vooral de extreme vermoeidheid die ik ervaar. Normaal kon ik zonder moeite om 4uur s’ochtends wakker worden voor school, sinds een paar dagen lukt dit mij niet meer en kom ik dagelijks te laat. Als iemand nog tips heeft voor mij hoor ik het graag ☺️

15-02-2023 | Vrouw | 22
Rosacea
Een maand geleden begon ik voor het eerst last te krijgen van rosacea-symptomen. Hoewel ik al eerder last had van rode vlekken in mijn gezicht na een warme douche of een bezoek aan de sauna, waren de klachten nu een stuk ernstiger. Ik kreeg puistjes op mijn wangen en neus en de roodheid was constant aanwezig, niet alleen na triggers, maar ook overdag zag ik rode kringen op[lees meer...] mijn wangen en neus. Sinds ik de medicatie 15 dagen geleden begon te nemen, zijn de ontstekingen volledig verdwenen. Helaas is de roodheid nog niet veel verbeterd. Mijn neus en wangen kleuren nog steeds rood bij het minste. Ik hoop dat de roodheid afneemt naarmate ik de medicatie langer blijf gebruiken en ik terug op een normale manier zal kunnen douche etc. Ik neem de medicatie in combinatie met de Soolantra-crème. De bijwerkingen bij mij zijn; diarree en een vaginale schimmelinfectie, heel vervelend maar ik heb het er zeker voor over.

09-02-2023 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Ik neem het tegen acne in gezicht en borstkas. Ik neem in de winter een kuur en in de zomer stop ik want dan heb ik geen last. Als ik het pilletje op een lege maag neem dan krijg ik maagpijn & laat ik veel niet-fijne boeren.

02-02-2023 | Vrouw | 46
Acne/puistjes
Ik heb 7jaar dit middel geslikt.Tegen acne op rug,borst,haargrens en gezicht. Ik kreeg af en toe enkel 1 puistje op gezicht maar verder is mijn acne verdwenen.Alleen werd mijn haar steeds dunner(niemand weet of het hierdoor komt)Ben sinds 6maanden gestopt maar acne is terug.Niet meer of minder dan voor de tijd.Maar de vraag is wel of niet weer beginnen want stel je voor [lees meer...]dat mijn haar wel dunner werd van dit medicijn of dat het genetisch is bij mij.?

26-01-2023 | Vrouw | 24
minocycline (50mg)
Acne/puistjes
Review Na het lezen van veel negatieve ervaringen en aangezien de kans heel erg groot is dat acne weer terug komt na de kuur wilde ik eigenlijk niet beginnen, maar toch gedaan om het in ieder geval geprobeerd te hebben. Ik heb behalve wat last van m'n darmen 0 bijwerkingen gehad, dus laat je daar niet door afschrikken, het is echt per persoon verschillend. 'S ochtends n[lees meer...]am ik het altijd met het ontbijt om bijwerkingen te voorkomen. Ik heb ook dagelijks Yakult gedronken voor m'n darmen, maar of dit echt wat deed weet ik niet. Na 6 weken moest ik beslissen of ik de kuur van 3 maanden zou afmaken. Ik zag na 6 weken nog niet echt verschil, maar toch doorgegaan. Na ongeveer 7/8 weken merkte ik duidelijk verschil en kreeg ik (bijna) geen ontstekingen meer (ik had het erg op mijn kin). Ik ben nu 1 maand klaar met de kuur en het is nog niet terug gekomen. Ik ben erg bang dat dit wel gaat gebeuren, en dit was ook de reden dat ik eerst niet wilde beginnen. Maar de kuur zelf heeft in ieder geval goed gewerkt!

19-10-2022 | Vrouw | 27
Rosacea
Voorafgaand aan de kuur was ik erg sceptisch over het gebruik van antibiotica bij Rosacea, maar ik voelde me zo ongelukkig over mijn huid dat ik het toch een kans wilde geven. Mijn huid was rood (neus, wangen, kin), grove poriën, ontstekingen, oude littekens, hobbelige textuur, vocht arm/droog. Ik heb net de eerste week van mijn kuur gehad en ik merk al groot verschil. [lees meer...]Mijn huid is gladder en heeft minder ontstekingen. De oude ontstekingen helen en er komen amper nieuwe ontstekingen bij. De textuur van mijn huid is ook verbeterd. Het voelt steviger, minder kwetsbaar en minder poreus. Het ziet er gehydrateerd, rustiger en gezonder uit. Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn na 1 maand. Dan heb ik een evaluatiegesprek met mijn huisarts om te bepalen hoe verder. De eerste dagen van gebruik vond ik wel moeilijk. Ik voelde me erg vermoeid, duf en sloom. Ik sliep onrustiger, piekerde meer en was sneller emotioneel. Ik had buikpijn, voelde me misselijk en had weinig eetlust. Ik ben er probiotica naast gaan gebruiken. Na 4 dagen namen de bijwerkingen af, nu heb ik alleen last van vermoeidheid en onrustig slapen. Dit vind ik goed vol te houden.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum