Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

13-08-2013 | Vrouw | 20
Rosacea
In juni 2013 heb ik Minocycline 100 mg voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog. Dit was naar aanleiding van rosacea (rode vlekjes/bultjes) in mijn gezicht, op de wangen en in de hals. Deze vorm van antibiotica moest ik 90 dagen slikken. Na ongeveer een maand heb ik een hardnekkige vaginale (candida) schimmelinfectie opgelopen. Dit was vervelend omdat mijn dermatoloog[lees meer...] (uit zichzelf) had benadrukt dat dit onmogelijk was. Dat was tegenvaller #1. Nummer 2 was dat de rosacea eerst tientallen weken erger wordt in plaats van verbeterd en dat terwijl ik het al niet zo erg had. Het is inmiddels verspreidt naar voorhoofd, neus en een gedeelte van de hals. Wel is de rosacea uit mijn hals en wangen nagenoeg verdwenen. Tegenvaller #3 is dat ik, nu ik nog 29 dagen te gaan heb met dit medicijn, erge pijn/kramp in mijn handen heb gekregen. Dit straalt uit naar de pols. De pijn is zo erg geweest dat ik geen boek meer kan vasthouden. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de dermatoloog en heb dit keer advies gekregen om de kuur te stoppen. Wordt vervolgd?

15-12-2012 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik neem nu sinds enkele dagen minocycline 50mg in combinatie met de epiduo gel. Ik heb last van acne op m'n rug, gezicht, hals en nek en borstkas. Ik heb het gevoel dat het enkel nog maar erger is. Mijn huid is droog nadat ik gedoucht heb en zeer vettig wanneer ik opsta of na een hele dag les te volgen bijvoorbeeld. Te tabletten zijn makkelijk in te nemen en van bijwerking[lees meer...]en heb ik ook geen last blijkbaar. (althans voorlopig nog niet)

24-11-2012 | Vrouw | 39
minocycline
Een jaar geleden was rosacea geconstateerd en heb ik 6 weken lang minocycline geslikt. Het werkte prima voor de kwaal. Nu, na een jaar werd mijn huid weer onrustiger. Op advies van de huisarts weer begonnen met antibiotica kuur. Nu na 10 dagen allergische huidreactie op armen, benen en romp. Vandaag gestopt met kuur. Maandag huisarts weer bellen. Trouwens, bijwerking van h[lees meer...]et medicijn was bij mij een nare smaak in de mond.

04-05-2012 | Vrouw | 46
minocycline
Sinds 2 weken gebruik ik 100 gr minycycline per dag. Klachten: een wat rode, vlekkerige huid met enkele witte puntjes. De eerste week ging prima, de huid werd steeds rustiger en zag er op een bepaald moment beter uit dan ooit. Echter, 5 dagen terug werk ik ineens benauwd, alsof je door een rietje ademt en de dag erna had ik hele erge spierpijn, maag deed pijn, koud en warm[lees meer...], geen eetlust meer. Kortom, alsof je een hele zware griep hebt. Daarbij kreeg ik een rare verdikking boven mijn ene wenkbrauw en een paar bobbels in het gezicht. Nu, 5 dagen later, is de maag wel weer aardig rustig, is de spierpijn verdwenen, maar ben ik nog heel kortademig en kan weinig doen. De huidarts ziet geen verband, heeft ze via de doktersassistente laten weten en mijn huisarts is met vakantie. Ik kijk het nog maar even aan, maar ben niet echt gerust. Deze 5 dagen voelde ik mij niet in staat om te werken, zo beroerd was ik.

07-02-2012 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
heb deze medicijn op advies van mijn dokter gekregen omdat ik in mijn gezicht last had van acne en verder op mijn lichaam. dus ik moest deze 3 maanden gebruiken. nu gebruik ik deze medicijn 2 maanden. In principe werkt dit goedje wel, maar houd lichte donkere vlekjes over en ik krijg ineens heel veel moedervlekjes over mijn hele lichaam en mijn gezicht. helaas heeft mijn a[lees meer...]potheek bevestigd dat het door deze medicijn komt en vind ik heel jammer. ik ben ook daardoor acuut gestopt met dit medicijn gebruik. vind het erg jammer van deze bijwerkingen. helaas

20-08-2011 | Man | 18
Acne
Na van alles te hebben geprobeerd en bij de dokter ook crème en lotion was de laatste mogelijkheid medicijn. Heb dit bijna 4 maanden geslikt en eigenlijk geen verbetering, wel iets drogeren en minder vurige huis. Bijwerkingen waren er niet echt, alleen droge huid een beetje.

23-08-2010 | Man
Acne
heb veel last van acne in gezicht en rug, medicijn gedurende 2mnd gebruikt icm zalf, acne is weinig minder geworden. totaal geen bijwerkingen gehad

19-05-2021 | Vrouw | 59
minocycline (100mg)
Door de dermatoloog kreeg ik Minocycline voorgeschreven om de ontstekingen in de haarvaatjes tegen te gaan. Ik gebruik het nu ruim 3 maanden en het effect is minimaal. Ik heb nu een ontzettend irritante piep in mijn oren, een bijwerking van de Minocycline. Na overleg met de dermatoloog moet ik stoppen met deze medicijnen.

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

31-07-2019 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik kreeg opeens hele erge acne op mijn wangen en kaak. Na twee weken kreeg ik geen nieuwe puisten meer en verdwenen ze bijna allemaal. Na een maand ben ik gestopt. Helaas krijg ik nu weer puisten op mijn wang en kan ik weer opnieuw beginnen met slikken.

14-05-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.

01-01-2019 | Vrouw | 29
Rosacea
Nu 13 dagen aan het nemen, de plek op mijn wang is bijna volledig verdwenen. Ben wel duizelig, het komt met vlagen en is erg ongemakkelijk. Een algemeen draaierig en misselijk gevoel.

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

04-03-2016 | Man | 31
Rosacea
Ik (man, 31jr) gebruik minocycline tegen een vorm van rosacea in het gezicht. Als ik het gebruik verdwijnen de roodachtige ontstekingen. Maar 2 meestal zo'n 3 à 4 dagen nadat de kuur is afgelopen, wordt mijn gezicht gloeiend en komen de ontstekingen weer terug. Ik gebruik het nu al zo'n 2 jaar (met tussenpozen van steeds 2 maanden). Ik wil het liefst een andere oplossing z[lees meer...]oeken (misschien laserbehandeling o.i.d.), zodat ik niet constant aan deze antibiotica hoef (langdurig antibiotica is nooit goed namelijk).

07-01-2016 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
een maand genomen, maar tijdelijk resultaat gehad, geen bijwerkingen gehad.

10-10-2015 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Hallo allemaal, Ik ben sinds eind september de minocycline gaan gebruiken voor mijn acne. Ik heb 5 jaar de diane 35 gebruikt, wat heel goed heeft geholpen. Omdat de diane slecht is voor je gezondheid ben ik ermee gestopt. Ik heb hierna veel acne terug gekregen en mijn menstruatiepijn is hevig gestegen! Niet leuk dus. Nu neem ik de minocycline 2 x daags 50 mg. Ik ben nu [lees meer...]bijna 3 maanden veder en mijn gezicht is rustiger en er komen geen hevige acne terug, wel kleine, maar die vallen niet zo op. Ik heb veel gelezen over de bijwerkingen, maar ik heb geen bijwerkingen gevoelt. Ik maak me dan zorgen dat in mijn lichaam wat bezig is. Zoals nierfunctie, leveraandoening enz. Soms maak ik me wel zorgen, maar ben wel blij met het resultaat tot nu!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum