Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

16-01-2020 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Medicijn 2 weken genomen en toen kwamen de bijwerkingen van de overgevoeligheid voor dit medicijn. Zeker 1,5 week last gehad van de gewrichtspijn en het slijm ophoesten. Eerste 4 dagen bijna niet kunnen lopen en bewegen door de gewrichtspijn. Ook lang last gehad van de rode en jeukende uitslag.

27-04-2016 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Sinds mijn 11e heb ik last van mee-etertjes gehad. Tijdens de pubertijd kwamen hier puistjes bij. Door te wassen met water en/of wat clearasil werd dit stukken minder. Na mijn pubertijd bleven de puistjes en mee-eters en kreeg ik ontstekingen die ik niet kon uitknijpen en vaak littekens van overhield. Ook mijn poriën waren erg groot. In de eerste weken dat ik dit medicij[lees meer...]n begon te gebruiken waren alle kleine puistjes meteen verdwenen. Ook de poriën waren veel kleiner tot eigenlijk niet zichtbaar. Mijn hoofdhuid is veel dikker geworden, wat heel fijn is. In combinatie met Differin Gel en afspraken met de huidtherapeut is mijn Acné bijna helemaal weg. Soms komt er een onderhuidse ontsteking tijdens mijn menstruatie. Dit is door het medicijn maar 1tje gelukkig. Ook heeft verandering in mijn eetpatroon goed gedaan, dit met tips van mijn huidtherapeut.

19-06-2015 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Sinds 6 jaar heb ik last van acne, dat op steeds meer plekken op mijn huid voor kwam. Na een paar zalfjes gekregen te hebben van de huisarts heeft hij mij minocycline voorgeschreven. Ik gebruik het medicijn nu 2,5 maand, 100 mg per dag. Sindsdien is mijn acne zeker minder geworden. Geen jeuk meer en ook geen opvallende rode vlekjes meer. Na ongeveer een maand was mijn huid[lees meer...] al zichtbaar rustiger geworden. Totaal geen last van bijwerkingen.

04-10-2013 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik slik nu pas 2 dagen de antibioticakuur, en ik ben er echt ziek van. Ik moest omdat ik slechtedarmen heb, er 2 soorten drankjes bij innemen om deze klachten te voorkomen. Ik ben misselijk, geen eetlust, heel moe.. Lijkt wel een beetje op griep.. Ik slik ook methylfenidaat (3x daags) voor mijn add. Maar weet niet goed of dit allemaal samen kan? Wie kan mij helpen?

28-12-2012 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
hallo ik heb een vraag! ik gebruik dit medicijn 1,5 maand en heb in die tijd 3 drugstesten gedaan waaruit uit kwam dat ik mdma had gehad.. heeft iemand hier meer ervaring mee?

27-11-2011 | Vrouw | 21
Acne
Na veel middeltjes te hebben gebruikt, ben ik uiteindelijk weer naar de huisarts gestapt nadat ik paar weken geleden opeens weer veel puistjes op mijn wangen kreeg. De huisarts raadde mij Diane 35 aan, ik heb dit afgewezen omdat ik deze al eens eerder heb gebruikt op 16 jarig leeftijd en dit deed mij geen goed ! werd er super depressief van en werd bijna elke ochtend misse[lees meer...]lijk wakker. De dokter zei hierop dat niet elke 16 jarig meisje gelukkig is.... Nu heb ik minocycline voorgeschreven gekregen, eerste 10 dagen 2 paal per dag en rest van de 4 weken 1 tje per dag. ik slik het nu ongeveer 3 weken en ik moet zeggen dat het de eerste week best goed werkte , je zag gelijk verandering. Maar na die week begon ik een paar grote ontstekingen te krijgen die nu nog steeds niet weg zijn. Ook heb ik allemaal zichtbare vergrote talgklieren. Dit is erg vervelenddddd:(:(:(:( Vraagje: na hoeveel weken is het bij jullie helemaal verdwenen?

15-02-2023 | Vrouw | 22
Rosacea
Een maand geleden begon ik voor het eerst last te krijgen van rosacea-symptomen. Hoewel ik al eerder last had van rode vlekken in mijn gezicht na een warme douche of een bezoek aan de sauna, waren de klachten nu een stuk ernstiger. Ik kreeg puistjes op mijn wangen en neus en de roodheid was constant aanwezig, niet alleen na triggers, maar ook overdag zag ik rode kringen op[lees meer...] mijn wangen en neus. Sinds ik de medicatie 15 dagen geleden begon te nemen, zijn de ontstekingen volledig verdwenen. Helaas is de roodheid nog niet veel verbeterd. Mijn neus en wangen kleuren nog steeds rood bij het minste. Ik hoop dat de roodheid afneemt naarmate ik de medicatie langer blijf gebruiken en ik terug op een normale manier zal kunnen douche etc. Ik neem de medicatie in combinatie met de Soolantra-crème. De bijwerkingen bij mij zijn; diarree en een vaginale schimmelinfectie, heel vervelend maar ik heb het er zeker voor over.

27-02-2021 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Het heeft bij mij niet geholpen. Puistjes werden niet meer, maar ook niet minder. Ik had weinig last van bijwerkingen. Het enige is dat je het met veel water moet innemen en het is een kleine pil, maar toch voelde het alsof ik hem niet helemaal wegkreeg en hij bleef hangen en dan een half uur later voelde het alsof ik opgezette klieren had in mijn keel. En dit gebeurde bij[lees meer...]na elke keer na het innemen. Had er verder geen last van, maar vond het wel raar.

10-10-2015 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Hallo allemaal, Ik ben sinds eind september de minocycline gaan gebruiken voor mijn acne. Ik heb 5 jaar de diane 35 gebruikt, wat heel goed heeft geholpen. Omdat de diane slecht is voor je gezondheid ben ik ermee gestopt. Ik heb hierna veel acne terug gekregen en mijn menstruatiepijn is hevig gestegen! Niet leuk dus. Nu neem ik de minocycline 2 x daags 50 mg. Ik ben nu [lees meer...]bijna 3 maanden veder en mijn gezicht is rustiger en er komen geen hevige acne terug, wel kleine, maar die vallen niet zo op. Ik heb veel gelezen over de bijwerkingen, maar ik heb geen bijwerkingen gevoelt. Ik maak me dan zorgen dat in mijn lichaam wat bezig is. Zoals nierfunctie, leveraandoening enz. Soms maak ik me wel zorgen, maar ben wel blij met het resultaat tot nu!

07-02-2012 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
heb deze medicijn op advies van mijn dokter gekregen omdat ik in mijn gezicht last had van acne en verder op mijn lichaam. dus ik moest deze 3 maanden gebruiken. nu gebruik ik deze medicijn 2 maanden. In principe werkt dit goedje wel, maar houd lichte donkere vlekjes over en ik krijg ineens heel veel moedervlekjes over mijn hele lichaam en mijn gezicht. helaas heeft mijn a[lees meer...]potheek bevestigd dat het door deze medicijn komt en vind ik heel jammer. ik ben ook daardoor acuut gestopt met dit medicijn gebruik. vind het erg jammer van deze bijwerkingen. helaas

12-04-2023 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Helpt tegen acné. Voor ongeveer 1,5 maand dit medicijn geslikt tegen acné. Verstoppingen blijven echter wel aanwezig. Alleen de ontstekingen verdwijnen. Wanneer je stopt met dit medicijn komt de acné binnen 2 weken weer (2x zo hard) terug. Ik heb aan dit medicijn blijvende zichtbare moedervlekjes in mijn gezicht en op mijn lichaam overgehouden. Toen ik hierachter kwam ben [lees meer...]ik accuut gestopt met het medicijn. Ik heb gelezen dat nog wat mensen hier last van hadden. Kijk dus uit met dit medicijn.

15-12-2014 | Vrouw | 23
Rosacea
Een week of 4 geleden kreeg ik last van bultjes rond m'n mond. Dit breidde zich binnen een week uit over ongeveer heel m'n gezicht. Lelijke rode vlekken met kleine witte blaasjes. Van de dokter metronidazol creme gekregen, maar het werd met de dag erger. Ik heb toen minocycline voor 14 dagen gekregen (in combinatie met de metronidazol creme) en binnen 2 weken is m'n huid [lees meer...]zo ongeveer als nieuw! Ik heb nog een aantal rode vlekjes rond m'n mond, maar alle vervelende bultjes en blaasjes zijn weg. Ik heb van de huisarts voor de zekerheid nog een kuurtje van 14 dagen meegekregen. Van bijwerkingen niet extreem veel last gehad, ik heb gevoelige darmen en nu extra opgelet met wat ik heb gegeten. Tip is om de medicijnen net voor het slapen gaan in te nemen, dan heb je minder last van klachten!

09-11-2012 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik gebruik dit medicijn op dit moment in combinatie met differin gel (adapalene). Op het moment heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik heb wel een lichte zwelling van mijn ooglid. Ook is het daar wat rood, en voelt het pijnlijk aan. Ik denk dat dit door de minocycline komt, aangezien ik de differin gel alleen op mijn wangen aanbreng. Ik heb minocycline een jaar terug ook [lees meer...]gebruikt, waarna mijn acne volledig verdwenen is. Nu is het echter wel terug, maar veel minder erg. Over het algemeen ben ik wel tevreden met dit medicijn.

26-01-2023 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Review Na het lezen van veel negatieve ervaringen en aangezien de kans heel erg groot is dat acne weer terug komt na de kuur wilde ik eigenlijk niet beginnen, maar toch gedaan om het in ieder geval geprobeerd te hebben. Ik heb behalve wat last van m'n darmen 0 bijwerkingen gehad, dus laat je daar niet door afschrikken, het is echt per persoon verschillend. 'S ochtends n[lees meer...]am ik het altijd met het ontbijt om bijwerkingen te voorkomen. Ik heb ook dagelijks Yakult gedronken voor m'n darmen, maar of dit echt wat deed weet ik niet. Na 6 weken moest ik beslissen of ik de kuur van 3 maanden zou afmaken. Ik zag na 6 weken nog niet echt verschil, maar toch doorgegaan. Na ongeveer 7/8 weken merkte ik duidelijk verschil en kreeg ik (bijna) geen ontstekingen meer (ik had het erg op mijn kin). Ik ben nu 1 maand klaar met de kuur en het is nog niet terug gekomen. Ik ben erg bang dat dit wel gaat gebeuren, en dit was ook de reden dat ik eerst niet wilde beginnen. Maar de kuur zelf heeft in ieder geval goed gewerkt!

09-07-2020 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Wat ik persoonlijk doe is, een week voor mijn menstruatie 1 pil om de dag inslikken waarmee ik de rest van de maand clean ben van puistjes. Echter op het begin toen ik het medicijn nam heb ik meer moeten innemen voor resultaat, en dat heb ik door de maanden heen afgebouwd gezien ik ook echt merkte dat het niet meer nodig was.

30-10-2019 | Vrouw | 24
Rosacea
Na een heleboel crèmes te hebben geprobeerd via de huisarts, ditmaal doorgestuurd naar de dermatoloog. Die zei direct dat ik rosacea had (last van onderhuidse vochtbulten) en vroeg zich af waarom ik nog niet eerder minocycline had gekregen. Meteen begonnen met slikken. De eerste twee weken slikte ik twee pillen per dag. Ik merkte dat ik wel wat last kreeg van mijn buik (mi[lees meer...]sselijk / opgeblazen / lichte buikpijn). Ik had het ervoor over, want ik merkte na enkele dagen al verschil aan mijn huid. Onderhuidse bulten verdwenen als sneeuw onder de zon. Na twee weken slikte ik één pil per dag en had ik nergens last meer van. Dit heb ik drie maanden gedaan. De plekken in mijn gezicht zijn voor 99% weg. Ik ben zó blij met de minocycline! Alle crèmes die ik eerder had geprobeerd droogden mijn huid uit, maar met de minocycline had ik hier totaal geen last meer van: mijn huid werd juist zachter. Na de kuur is het gelukkig ook niet meer teruggekomen.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum