Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

06-08-2018 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Ik slik sinds 8 dagen minocycline. Ik heb het gevoel dat de ontstekingen wat erger worden en prikken/branden. Bepaalde plekken drogen uit maar sommige ook niet. Ook krijg ik soms wat nieuwe plekjes. Ik heb een inderm lotion voor de nieuwe plekjes. Mijn vraag aan jullie is: Na hoelang ervaarde jullie resultaat? En merkte jullie ook dat het de eerste week wat slechter w[lees meer...]erd/ nog niet veel deed? Probeer geduld te hebben maar vind het erg lastig.

15-04-2018 | Man | 24
Acne/puistjes
Acne op mijn rug en voorhoofd is minder geworden maar na 3 weken gebruik van dit medicijn, kreeg ik overal huiduitslag en veel jeuk, daarnaast ook pijn aan mijn polsen. De bijwerkingen zijn dus niet zo prettig.

27-06-2015 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Na 5 maanden tobben met plotselinge acne toch maar langs de huisarts. Eerst fucidinecreme gebruikt, wat niet hielp. Toen gestart met minocycline. Eerst verhevigde de acne, maar na ongeveer 2 weken begon ik verbetering te zien. De huid werd rustiger, minder puistjes en ook minder heftig, geen witte koppen meer en ook had ik niet meer zo'n jeukende huid. Een vervelende bij[lees meer...]werking heb ik echter ook, dat begon al 24 uur na inname van de 1e tablet: mijn smaak verdween. Eerst echt helemaal, maar langzamerhand komt die weer iets terug, helemaal normaal wordt hij echter nog niet. Ook heb ik enorme wit/groene aanslag op m'n tong.

21-01-2013 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Hallo allemaal, Ik ben afgelopen zaterdag begonnen met het slikken van dit medicijn. Ik had last van acute acne waarschijnlijk aangewakkerd door griep en stress. Ik heb hier na mijn zwangerschap last van gekregen, dit nu al 3 jaar achter elkaar in de maand januari. Ik heb vorig jaar voor het eerst een kuurtje gehad, die sloeg niet aan en toen is hij verhoogd naar 100[lees meer...] MG. Na 7 dagen kon ik toen stoppen, de ontstekingen waren weg alleen nog wat rode vlekjes omdat mijn opperhuid aan het herstellen was. Nu wederom op precies dezelfde datum ook, naar de dokter geweest. Hij heeft mij voor een maand voorgeschreven, en ik moet het minimaal 7 dagen gebruiken ivm resistentie. Gister zag ik al vele ontstekingen als de zon verdwijnen, net als vandaag (3de dag). Mijn gezicht doet geen zeer meer en voelt op één onsteking na glad aan. Ik heb op vrijdag een gezichtsbehandeling gedaan gericht op reiniging. Hier heb ik express voor gekozen, deze combinatie werkt perfect. De dag erna ben ik begonnen met slikken. Van dit medicijn kan de huid iets droog worden, dus ik raad aan met een (acne) creme goed te smeren. En vergeet niet, er zijn veel producten gericht hierop. Niet smeren is een ongezonde huid die niet kan herstellen. Ik had ongeveer 10 flinke ontstekingen (denk aan formaat muggenbult, echt megagroot en je kon ze niet uitknijpen. Ik vind dit echt een wondermiddel en ben blij dat het bestaat. Ik raad mensen met acne echt dit medicijn aan + de dag ervoor reiningen bij de schoonheidsspecialiste. Let op, dit doet flink zeer maar je zal zo blij zijn uiteindelijk. Ik zie er weer fris uit, ik hoop dat ook jullie zo een goede ervaring hebben!

31-07-2011 | Man | 24
Folliculitis
ik gebruik dit nu al bijna een maand. binnen het week begon het al te helpen. eerste 4 dagen kreeg ik wel diarree maar verder geen bijwerkingen. de folliculitis op mijn hoofd is verdwenen. mijn gezicht en hoofdhuid is wel zeer vettig, maar ook zeer gaaf.

12-06-2023 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Al 1 week deze antibiotica aan het slikken. Na de 3e dag voelde ik mij heel vermoeid en word ik moeilijk op tijd wakker. Deze vermoeidheid is steeds meer aan het toenemen heb ik het gevoel. Verder heb ik last van hoofdpijn, wazig zien, duizeligheid en misselijkheid en minder eetlust. Wat ik het meest bijzonder vind, is dat ik pijnlijke tepels heb sinds de 2e dag van de inn[lees meer...]ame. (nooit eerder gehad door antibiotica). Wel zie ik dat mijn puistjes aan het verminder zijn! Dus dit is heel positief. Ik merk ook dat mijn huid heel gevoelig is voor de zon, maar ook onder de douche (voorheen douchte ik met warm water, nu met koud). Ook heb ik last van jeuk over mijn hele lichaam. Ik moet deze antibioticum 1 maand slikken, dit is pas week 1 en ik voel me echt te moe om normaal te kunnen functioneren. Ik heb al een minder goede immuunsysteem dus mijn lichaam is geen fan van antibiotica, gezien ik ook prikkelbare darm syndroom heb. Maar, laat je niet afschrikken van andermans ervaringen, antibiotica heeft een ander effect op iedereen. Owja, misschien ook handig voor de lezer: ik heb een droge huid, met hormonale acne op mijn gezicht, borsten, en ik heb ook abscess vorming in mijn liezen. Zover doet de antibiotica zijn werk wel! Maar de bijwerkingen zijn wel vervelend, vooral de extreme vermoeidheid die ik ervaar. Normaal kon ik zonder moeite om 4uur s’ochtends wakker worden voor school, sinds een paar dagen lukt dit mij niet meer en kom ik dagelijks te laat. Als iemand nog tips heeft voor mij hoor ik het graag ☺️

14-05-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
In het begin van het gebruik van het medicijn is de acne toegenomen. Ik merkte op dit moment dat mijn lichaam van binnenuit alle afvalstoffen naar buiten werkte. Later werd mijn huid rustiger en verdween de acne.

22-06-2014 | Man | 25
Acne/puistjes
Eerste week voelde ik me minder energiek dan ik gewend ben. vanaf de tweede week werd ik nog moeier, daarnaast ging het gepaard met hyperpigmentatie op mijn huid. Na de derde week werd ik er doodziek van, ik kreeg gelige ogen heb daarna een half jaar in bed gelegen van vermoeidheid. De dokters konden niks vreemds opmerken in mijn bloed. Daarnaast heb ik er gepigmenteerde[lees meer...] oogwit aan overgehouden. Dit medicijn is voor mij een ramp geworden, de grootste fout die ik heb gemaakt in mijn leven. Op dit moment voel ik me niet veel beter. De jeuk op mijn hoofdhuid is er nog, alleen de acne is weg. Kortom dit medicijn heeft me zieker gemaakt dan ik was.

15-03-2013 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Na een week gebruik last van branderige jeukachtige gevoel in mn vagina! Waarschijnlijk schimmelinfectie Wie nog meer???

26-04-2011 | Vrouw | 25
minocycline
Onderhuidse ontsteking lichte vorm v acne
Ik heb niet echt veel last van acne maar rond de mondstreek kunnen er soms opstoten zijn. Ik gebruik mynocycline nu 1 week. en het resultaat is al opmerkelijk , onderhuidse bobbels verdwijnen en mijn gezicht word gaver met de dag.. Ben echt tevreden

14-09-2021 | Man | 26
Acne/puistjes
Beste allemaal, Na een kuur antibiotica (minocycline) van 3 maanden lang voor Acne, heb ik na gebruik enorme acne teruggekregen, althans veel uitslag.. rode vlekken, droge huid(eczeem?), bulten(puistjes) hoofdhuid, veel puistjes en uitslag op de borst en rug.. Ik ben een beetje ten einde raad, geen dermatoloog gelooft het wanneer ik zeg dat dit een uitbraak is na mijn [lees meer...]antibioticakuur. Heeft iemand ook deze klachten ervaren na een lange kuur of kan iemand mijn verder helpen? Alvast bedankt. Jeffrey

22-08-2016 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
De eerste keer was ik onzettend tevreden. Nog nooit was mijn huid zo egaal geweest. Ik had geen last van bijwerkingen en het medicijn werkte nog lang nadat ik stopte. Todat ik (na ong. 5 maanden) op vakantie ging, ik wist dat ik me goed moest insmeren. Echter was ik toch een beetje verbrand. Vanaf dat moment begon de ellende, ik denk dat mijn puisten in 3 dagen weer terug [lees meer...]waren op plaatsen waar ik het nooit eerder had gehad. In paniek bij thuiskomst direct naar de dermatoloog gegaan en ik kreeg te horen dat het waarschijnlijk een reactie was op de zonnebrand. Ik werd naar huis gestuurd met nogmaals 2 maanden dezelfde kuur en het ging weer goed. Echter verdween dit keer niet alles, ik had nog steeds last op bepaalde plekken. Daarnaast werd ik lusteloos, moe, kreeg ik hoofdpijn. Toen ik stopte met de kuur verdween dit. Bij vakantie 2, geen zon, goed ingesmeerd en zo veel mogelijk uit de zon, begon het weer, erger dan ooit! Ik was nu veel verder van huis dan ik ook ben geweest en mijn gezicht zat heelmaal onder. Toen ik het advies kreeg over te stappen op roaccutane was ik zo teleurgesteld en had hier geen vertrouwen in. Ik ben nu aan het kijken naar mijn eetpatroon, allergoloog, accupuntuur en na een maand (helaas niet zo snel als antibiotica) zie ik duidelijk verbetering. Ik hoop dat dit de uitkomst zal bieden op lamge termijn en ik achter de oorzaak kan komen.

24-02-2016 | Man | 26
Acne/puistjes
Ik heb hiervan nu mijn 3de lopende kuur van tegen mijn acne. Het werkt bij mij relatief snel, maar wanneer ik ermee stop is het meestal na maximaal een maand weer raak. Het doet dus wat het moet doen, maar het heeft geen blijvend effect, wat jammer is.. want heel je leven antibiotica slikken is zeker niet ongevaarlijk. Wat bij mij altijd al een hoop doet is geen zuivel[lees meer...] producten consumeren (van kaas, tot melk). Het valt me namelijk op dat wanneer ik dit toch eet de acne veel sneller op komt wanneer ik niet bezig ben met een kuur, en dat zijn dan grote onderhuidse ontstekingen op het gezicht, tof joh... Veel succes allemaal!

30-11-2013 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
3 dagen gebruikt op een kuur van 15 dagen. na de eerste dag meteen al niet lekker. misselijk,diarree,hoofdpijn,duizelig en beetje last het gevoel van een dikkere keel. Wat een ellende. ben meteen gestopt!!

19-10-2022 | Vrouw | 27
Rosacea
Voorafgaand aan de kuur was ik erg sceptisch over het gebruik van antibiotica bij Rosacea, maar ik voelde me zo ongelukkig over mijn huid dat ik het toch een kans wilde geven. Mijn huid was rood (neus, wangen, kin), grove poriën, ontstekingen, oude littekens, hobbelige textuur, vocht arm/droog. Ik heb net de eerste week van mijn kuur gehad en ik merk al groot verschil. [lees meer...]Mijn huid is gladder en heeft minder ontstekingen. De oude ontstekingen helen en er komen amper nieuwe ontstekingen bij. De textuur van mijn huid is ook verbeterd. Het voelt steviger, minder kwetsbaar en minder poreus. Het ziet er gehydrateerd, rustiger en gezonder uit. Ik ben benieuwd wat het effect gaat zijn na 1 maand. Dan heb ik een evaluatiegesprek met mijn huisarts om te bepalen hoe verder. De eerste dagen van gebruik vond ik wel moeilijk. Ik voelde me erg vermoeid, duf en sloom. Ik sliep onrustiger, piekerde meer en was sneller emotioneel. Ik had buikpijn, voelde me misselijk en had weinig eetlust. Ik ben er probiotica naast gaan gebruiken. Na 4 dagen namen de bijwerkingen af, nu heb ik alleen last van vermoeidheid en onrustig slapen. Dit vind ik goed vol te houden.

10-02-2020 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Na de verhalen hier gelezen te hebben was ik bang om te beginnen met minocycline. Ik ben blij dat ik er toch wel mee ben begonnen. De bijwerkingen vallen mij heel erg mee en mijn huid is er veel beter aan toe. Haast geen nieuwe ontstekingen en als die er al zijn zijn ze amper te zien en na een dag verdwenen. Ik heb een kuur van 9 weken. Na ongeveer twee weken was mijn huid[lees meer...] zo goed als helemaal glad. De bijwerkingen zijn te doen, op het begin wat duizelig en buikpijn na inname maar niets ernstigs. Ik zou iedereen aanraden om de stap te nemen en te proberen hoe het gaat. Mijn grootste angst was verergering van acne wat ik hier ook lees. Volgens mijn dermatoloog kan dat helemaal niet, ik heb hier dan ook geen last van gehad. Ik gebruik minocycline in combinatie met Differin gel. Deze gebruik ik om de dag en hydrateer mijn huid vóór het aanbrengen van Differin zodat je uitdroging en irritatie voorkomt.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum