Ervaringen met Minocycline

Acne/puistjes (72 meningen)
Rosacea (22 meningen)
Ziekte van Lyme (1 mening)

Doxycycline (329 meningen)
Doxy Disp (12 meningen)
Tetracycline (9 meningen)
Efracea (6 meningen)
Minocin (2 meningen)

02-10-2014 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Via huisarts gestart met Minocycline wegens milde vorm acne. Na dit medicijn 10 jaar geslikt te hebben, via dermatoloog overgestapt naar Roaccutane. Minocycline verminderde de acne matig en daarom was het voor mij noodzakelijk over te stappen naar een effectief middel. Huisarts had achteraf de Minocycline niet zo lang voor mogen schrijven, ik had daardoor ernstige beenmerg[lees meer...]depressies: lage leukocyten. Gelukkig heb ik hier verder geen klachten van ondervonden. Echter moest ik wel vaak naar de tandarts wegens cariës, veroorzaakt door anti biotica gebruik.

31-08-2014 | Vrouw | 59
Ziekte van Lyme
2 1/2 jaar geleden werd ik gebeten door een nymf (teek). 10 weken later verscheen de EM maar tussendoor werd ik al een paar keer doodziek (niet wetend dat het door de teek kwam) en na het verschijnen nog veel erger tot en met verlammingsverschijnselen. Amerikaanse ILADS protocol, met AB, diverse soorten, om gewenning te voorkomen. Waarschijnlijk omdat ik pas na een we[lees meer...]ek of 11 (toen de EM steeds groter werd) behandeld werd met AB ben ik te laat geweest. Helaas werd ik weggestuurd door het ziekenhuis waar nu een lymecentrum gaat komen. (jaja) ....met verlammingsverschijnselen, tot 2x toe zelfs. 14 dagen Doxy was genoeg geweest zeiden ze en dat ik moest stoppen met AB terwijl ik dood- en doodziek was. Gelukkig luisterde mijn huisarts daar niet naar. Mijn eigen neurologe gelooft niet in Lyme, allemaal onzin.... Ik wordt nu behandeld door Duitse artsen in Maasstricht, opnieuw met nu Minocycline waar ik heel erg beroerd van wordt. Het kan echter een herxheimer reactie zijn dus ga ik nog even door. Sinds ene paar dagen gebruik ik er medicinale wiet bij.... Onbegrijpelijk dat niet meer mensen grijpen naar natuurlijke (van oudsher al zo lang bekend maar door de farmaceutenlobby weggedrukt) middelen...voor het eerst in en paar jaar slaap ik weer minstens 6 uur! Hoewel een paar maanden redelijk klachtenvrij is de Lyme in alle hevigheid terug.

23-07-2014 | Vrouw | 50
Rosacea
De huisarts had eerst een antibioticazalf Metronidazol Actavis 1% voorgeschreven, maar deze zalf had geen enkel effect. Vervolgens heeft de huisarts een kuur Minocin voorgeschreven, voorlopig gedurende 30 dagen. Ik gebruik het nu bijna 2 weken, en de huid wordt langzaam aan rustiger. Geen last van bijwerkingen. Ik ga niet expliciet liggen zonnen, maar ik mijd de zon ook[lees meer...] niet angstvallig. Op mijn gezicht heb ik vaak wel wat foundation en daar zit meestal ook wel een factor 15 in.

22-06-2014 | Man | 25
minocycline (100mg)
Acne/puistjes
Eerste week voelde ik me minder energiek dan ik gewend ben. vanaf de tweede week werd ik nog moeier, daarnaast ging het gepaard met hyperpigmentatie op mijn huid. Na de derde week werd ik er doodziek van, ik kreeg gelige ogen heb daarna een half jaar in bed gelegen van vermoeidheid. De dokters konden niks vreemds opmerken in mijn bloed. Daarnaast heb ik er gepigmenteerde[lees meer...] oogwit aan overgehouden. Dit medicijn is voor mij een ramp geworden, de grootste fout die ik heb gemaakt in mijn leven. Op dit moment voel ik me niet veel beter. De jeuk op mijn hoofdhuid is er nog, alleen de acne is weg. Kortom dit medicijn heeft me zieker gemaakt dan ik was.

20-06-2014 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Dermatologe heeft me dit medicijn voorgeschreven, de 2de dag werd ik dood ziek, honds beroerd, misselijk, moe.... kotsen..... een week lang heb ik amper kunnen slapen, eten of wat dan ook, viel me vies tegen, terwijl de acne ontstekingen waarvoor het bestemd was dus wel afnamen.... nu ruim een week later ben ik weer heel iets opgeknapt, maar mijn maag keert nog alle kante[lees meer...]n op, snel buikpijn en nog steeds heel erg moe........

22-03-2014 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik dit medicijn nu al ongeveer 2/3 maanden, en ik merk dat mijn acne duidelijk is verminderd.. In de eerste 2 maanden had ik duidelijk last van vermoeidheid, jeuk en rode plekken op mijn gezicht.. Ik heb daarna geen contact gehad met mijn dermatoloog omdat er in de bijsluiter stond dat dit bijwerkingen konden zijn van Differin gel. ( die ik gebruik in combinatie [lees meer...]met minocylcine) Ik ben de laatste weken een paar dagen vergeten om het in te slikken en ik merk dat er hier en daar bobbeltjes opkomen.. Nu is mijn afspraak over 2 weken, maar zouden dit de bijwerkingen kunnen zijn van de differingel voor de jeuk en schilfferige huid?

14-02-2014 | Vrouw | 37
minocycline
Duizelig, wazig zien, alsof m'n ogen apart wegdraaien en ik niet alles meer kan volgen. Een keer flauwgevallen. Extra onderzoek naar het medicijn, de bijwerkingen, en de bijsluiter zou ik op prijs stellen.

30-11-2013 | Vrouw | 26
minocycline (100mg)
Acne/puistjes
3 dagen gebruikt op een kuur van 15 dagen. na de eerste dag meteen al niet lekker. misselijk,diarree,hoofdpijn,duizelig en beetje last het gevoel van een dikkere keel. Wat een ellende. ben meteen gestopt!!

04-10-2013 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik slik nu pas 2 dagen de antibioticakuur, en ik ben er echt ziek van. Ik moest omdat ik slechtedarmen heb, er 2 soorten drankjes bij innemen om deze klachten te voorkomen. Ik ben misselijk, geen eetlust, heel moe.. Lijkt wel een beetje op griep.. Ik slik ook methylfenidaat (3x daags) voor mijn add. Maar weet niet goed of dit allemaal samen kan? Wie kan mij helpen?

23-09-2013 | Vrouw | 35
Rosacea
In mei 2013 ben ik begonnen met 100mg minocycline. Na een week of 2 kan ik mij herinneren werd mijn huid beter en na 3 maanden was ik de gelukkigste vrouw. Pas 2 wken later moest ik weer bij de dermatoloog komen. Hij schreef me toen Minozol voor (creme) Na 2 weken, 18 september heb ik mijn specialist gebeld, dat de klachten erger dan ooit waren. Ik kon gelijk terecht en kr[lees meer...]eeg nu voor het komende jaar minocyline 100mg voorgeschreven. Ik slik het nu zo'n 6 dagen en de klachten lijken nog wel erger te worden. Ik vind het vreselijk. Nergens kan ik echt vinden wanneer dit middel werkt? Hebben jullie hier ervaringen mee?

26-08-2013 | Vrouw | 37
Acne/puistjes
De klachten heb ik in eerste instantie niet als bijwerking van de medicatie gezien. Ik ben nooit ziek. In februari en juni ben ik gestart met minocycline. Beide keren werd ik binnen een aantal weken erg ziek. De eerst keer had ik koorts, moe en voelde mij doodziek. De tweede keer begon het met buikpijn en koorts. De pijn was zo ernstig dat ik op de eerste hulp ben beland. [lees meer...]Hier zagen ze in mijn bloed dat de onstekingswaardes waren verhoogd. De ontsteking zou zich in mijn nieren of lever bevinden. Als ik achteraf de bijwerkingen lees, denk ik dat deze klachten toch te wijten zijn aan het gebruik van dit medicijn. Beide keren ben ik een week uit de running geweest. Ivm ziek zijn ben ik beide keren gestopt met deze medicatie. Het effect van de medicatie is echter ondanks het korte gebruik wel goed, de ontstekingen in mijn gezicht zijn na gebruik een tijd weggebleven.

13-08-2013 | Vrouw | 20
Rosacea
In juni 2013 heb ik Minocycline 100 mg voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog. Dit was naar aanleiding van rosacea (rode vlekjes/bultjes) in mijn gezicht, op de wangen en in de hals. Deze vorm van antibiotica moest ik 90 dagen slikken. Na ongeveer een maand heb ik een hardnekkige vaginale (candida) schimmelinfectie opgelopen. Dit was vervelend omdat mijn dermatoloog[lees meer...] (uit zichzelf) had benadrukt dat dit onmogelijk was. Dat was tegenvaller #1. Nummer 2 was dat de rosacea eerst tientallen weken erger wordt in plaats van verbeterd en dat terwijl ik het al niet zo erg had. Het is inmiddels verspreidt naar voorhoofd, neus en een gedeelte van de hals. Wel is de rosacea uit mijn hals en wangen nagenoeg verdwenen. Tegenvaller #3 is dat ik, nu ik nog 29 dagen te gaan heb met dit medicijn, erge pijn/kramp in mijn handen heb gekregen. Dit straalt uit naar de pols. De pijn is zo erg geweest dat ik geen boek meer kan vasthouden. Ik heb opnieuw contact opgenomen met de dermatoloog en heb dit keer advies gekregen om de kuur te stoppen. Wordt vervolgd?

02-05-2013 | Man | 45
minocycline
Al een jaar of 10 à 11 slik ik met enige regelmaat dit medicijn. Ik maak een kuur nooit af en als ik merk dat mijn slijmvliezen in mijn neus op gaan zwellen, dan haal ik weer een doosje bij de apotheek, slik dan een dag of 10 en dan ben ik weer minimaal 1 maand 'schoon'. Ik ben ooit bij een dermatoloog geweest om te kijken of er niets anders is, maar er is maar één alterna[lees meer...]tief. Ook dat medicijn moet je de rest van je leven slikken en daar werd ik depressief van en ben ik dus mee gestopt.

18-04-2013 | Vrouw | 36
minocycline
100 mg Minocycline voorgeschreven gekregen voor de duur van 4 tot 6 maanden ivm acne inversa. Slaat goed aan, ontstekingen trekken goed weg. Helaas wel erg veel last van bijwerkingen. Eerste twee weken niet kunnen werken vanwege extreme duizeligheid, hoofdpijn, zwaar hoofd. Nu gaat het iets beter, maar de duizeligheid en erge vermoeidheid blijven helaas.

04-04-2013 | Man | 17
minocycline
hallo, ik heb nu ik het 4 maanden gebruik, opeens op mijn penis kleine rode vlekjes, kan dit een bijwerking zijn?

21-03-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Dag iedereen, Ik heb minocycline 3 weken ingenomen tegen lichte acne... veel verandering zag ik echter niet: ik had wat minder last van puistjes, maar dit was voornamelijk te danken aan de creme die ik gebruikte (differin, met het laagste percentage). Na een tweetal weken begin ik een nogal uitgesproken pijn te krijgen aan mijn polsen, dat breidde zich dan uit naar mijn[lees meer...] benen, en uiteindelijk ook mijn schouders, nek en ellebogen... de pijn in mijn polsen was echter het ergst. Ook begon ik rode plekken te krijgen op mijn polsen en handen (kriebelde ook verschrikkelijk), op mijn schedel, op mijn slapen, mijn nek, mijn borstkas, schouderbladen en bovenbenen. Dan maar onmiddellijk gestopt en de dag erna de arts gebeld voor bevestiging. Na een tweetal weken verdween de gewrichtspijn, maar wel heb ik nog steeds last van kriebelende uitslag op mijn schedel, polsen en bovenarmen, het komt en gaat... vooral bij temperatuurverschillen. Het is toch al zo'n 3 tal weken geleden sinds ik de laatste pil heb ingenomen. Is dit normaal? Ik moet wel zeggen dat ik nu bijna helemaal geen last meer heb van acne... dus dat is wel goed :).